הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עם 3 מנועים: אלפין A390 נחשפה

הדגם השלישי של אלפין בעידן המודרני הוא קרוסאובר בסגנון פאסטבק וכמו ה-A290 הקטנה, גם הוא ספורטיבי וחשמלי. איך הביצועים וטווח הנסיעה? והאם הוא יגיע לישראל?

רן סגל   29.05.25 - 07:16
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
אלפין, מותג בעל מורשת ספורטיבית מפוארת מאז אמצע שנות ה-50, כזה שעשה קאמבק ב-2017 עת הוצגה בתערוכת ז'נבה האלפין A110 בגלגולה החדשה ובעיצוב רטרו שקורץ לאותה A110 מיתולוגית. מאז עבר המותג גלגול נוסף, ובמסגרת תוכניתה האסטרטגית של בעלת הבית – רנו, הוחלט שהמותג יהפוך להיות חשמלי, אך ישמור על הספורטיביות שלו, וכך הוצגה בשנה שעברה ה-A290 (המבוססת על רנו 5 אי-טק) וכעת, ה-A390 הגדולה. מהיבואנית המקומית, פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר), נמסר כי האלפין A390 צפויה להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2026.
עיצוב וממדים
ה-A390 מבוססת פלטפורמת AmpR Medium שהינה למעשה גלגולה המודרני של CMF-EV המשמשת למשל את רנו מגאן אי-טק ורנו סניק אי-טק, ומציגה עיצוב בסנגון קרוסאובר קופה. החזית ספורטיבית ואגרסיבית, עם יחידות תאורת-יום צרות ותחתן תאורת יום המשולבת בפגוש בסגנון משולשים, כאשר יחידות התאורה הראשיות מוטמעות למעשה בקצוות הפגוש ומוטיב המשולשים חוזר גם בסבכה התחתונה. האגרסיביות לא פוסחת על מכסה המנוע ומשם אל הגג המשתפל לאחור שנגמר בקצה החלון האחורי עם ספוילר קטן, זנב קצרצר ותאורת לד רוחבית מאחור, כשאותם מוטיב משולשים מוטבע גם בקצותיו העליונות של הפגוש. אגב, אלפין תציע שדרוג חלקים מסוים לקרבון.

המכונית החדשה של אלפין מתמקמת בקטגורייה C, כך שהיא קרובה במידותיה לסקודה אוקטביה למשל, אם כי היא קצרה ממנה בכ-8 ס"מ (4.61 מ'), רחבה ממנה בכ-5 ס"מ (1.88 מ'), גבוהה ממנה ב-6 ס"מ (1.53 מ') ובסיס הגלגלים ארוך ב-3 ס"מ (2.71 מ'). תא המטען קטן ב-21 ליטר (532 ליטר) ומרווח הגחון צנוע ועומד על 15.2 ס"מ.

מבפנים, לוח מחוונים בגודל "12.3 עם תצוגות מתחלפות ומערכת מולטימדיה בגודל "12 מבוססת "אנדרואיד אוטומוטיב" עם מערכת ניווט מבוססת גוגל מפות והסייען הקולי של גוגל, כמו כן תוכלו להוריד אפליקציות שונות, ישנן קישוריות אלחוטיות לנייד ועדכוני OTA. הקונסולה הזו פונה אל עבר הנהג, כפי שפגשנו בדגמי רנו אחרים למשל.

ב-GT ישנם למשל הגה מחומם, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של Devialet עם 13 רמקולים המאפשרת גם הפעלת צלילים מלאכותיים בתוך הרכב, ואילו ב-GTS מושבי ספורטיביים בסגנון "באקט" של Sabelt ומערכת טלמטריה שתסונכרן עם אפליקצייה לנייד כולל צילומי וידאו ותוכל לספק תרגילים לאימון במסלול וטיפים לשיפור הנהיגה.
יחידות הנעה וביצועים
לאלפין A390 שלושה מנועים, אחד מלפנים ושניים מאחור, עם בקרת מומנט וקטורית השולטת על הכוח המופעל בין המנוע הקדמי לאלו האחוריים וכן בסרן האחורי בין גלגל ימין ושמאל.

בגרסת ה-GT ההספק עומד על 400 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות. גרסת ה-GTS מציעה 470 כ"ס ומקזזת כמעט שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש עם 3.9 שניות.

על ההגה ישנו כפתור OV (Overtake) שנותן כוח נוסף למשך 10 שניות וניתן להפעלה חוזרת אחרי 30 שניות. אם תדרשו את הכוח הנוסף אחרי 15 שניות המתנה, תקבלו רק 5 שניות של "בוסט". אלפין/רנו, אנחנו נוהגים או משחקים בפלייסטיישן?!

ב-GT ישנם חישוקי "20 עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV בגודל 245/45 וב-GTS חישוקי "21 עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S בגודל 245/40. מאחורי החישוקים נמצא בלמי בקוטר 365 מ"מ עם קליפר 6 בוכנות שיוכלו לעצור מאסה של 2,121 ק"ג. אגב משקל, חלוקת המשקל כמעט מושלמת ועומדת על 49% מלפנים ו-51% מאחור.
הסוללה בארכיטקטורת 400 וולט, בקיבולת 89 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 555 ק"מ או 520 ק"מ עם חישוקי "21. ישנן 4 רמות רגנרציה נשלטות מההגה באמצעות כפתור ייעודי ורמה נוספת המאפשרת נהיגה בדוושה אחת.

מטען פנימי 11 קילוואט ו-22 קילוואט אופציונלי, טעינה מהירה בהספק של עד 190 קילוואט אורכת 25 דקות (15%-80%). לאלפין A390 טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים וכן טכנולוגיית V2G (לחיבור לרשת הביתית), ואם תפעילו את הניווט, הוא יקח בחשבון את מצב הטעינה של הסוללה בהגעה אל היעד ויסייע לכם לתכנן מסלול עם עמדות טעינה זמינות.