ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2025
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
משחקים באחריות - בשיתוף מפעל הפיס
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
חשד לרצח כפול במסעדה בכפר קאסם: "אנשים השתטחו על הרצפה עם הילדים"
30.05.25
שישי חמים ושבת שרבית – ובחג התקררות ניכרת
30.05.25
עם משמעות כואבת: כך קראה סיון קליין לבנה
30.05.25
במיוחד לחג: טיול בנחל הקיבוצים - מסלול המים הכי יפה בארץ
30.05.25
עם 3 מנועים: אלפין A390 נחשפה
הדגם השלישי של אלפין בעידן המודרני הוא קרוסאובר בסגנון פאסטבק וכמו ה-A290 הקטנה, גם הוא ספורטיבי וחשמלי. איך הביצועים וטווח הנסיעה? והאם הוא יגיע לישראל?
רן סגל
29.05.25 - 07:16
תגיות:
אלפין
,
אלפין A390
,
רכב חשמלי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
אלפין, מותג בעל מורשת ספורטיבית מפוארת מאז אמצע שנות ה-50, כזה שעשה קאמבק ב-2017 עת הוצגה בתערוכת ז'נבה האלפין A110 בגלגולה החדשה ובעיצוב רטרו שקורץ לאותה A110 מיתולוגית. מאז עבר המותג גלגול נוסף, ובמסגרת תוכניתה האסטרטגית של בעלת הבית – רנו, הוחלט שהמותג יהפוך להיות חשמלי, אך ישמור על הספורטיביות שלו, וכך הוצגה בשנה שעברה ה-
A290
(המבוססת על רנו 5 אי-טק) וכעת, ה-A390 הגדולה. מהיבואנית המקומית, פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר), נמסר כי האלפין A390 צפויה להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2026.
אלפין A390 - קרוסאובר קומפקטי בסגנון קופה
עיצוב וממדים
ה-A390 מבוססת פלטפורמת AmpR Medium שהינה למעשה גלגולה המודרני של CMF-EV המשמשת למשל את רנו מגאן אי-טק ורנו סניק אי-טק, ומציגה עיצוב בסנגון קרוסאובר קופה. החזית ספורטיבית ואגרסיבית, עם יחידות תאורת-יום צרות ותחתן תאורת יום המשולבת בפגוש בסגנון משולשים, כאשר יחידות התאורה הראשיות מוטמעות למעשה בקצוות הפגוש ומוטיב המשולשים חוזר גם בסבכה התחתונה. האגרסיביות לא פוסחת על מכסה המנוע ומשם אל הגג המשתפל לאחור שנגמר בקצה החלון האחורי עם ספוילר קטן, זנב קצרצר ותאורת לד רוחבית מאחור, כשאותם מוטיב משולשים מוטבע גם בקצותיו העליונות של הפגוש. אגב, אלפין תציע שדרוג חלקים מסוים לקרבון.
המכונית החדשה של אלפין מתמקמת בקטגורייה C, כך שהיא קרובה במידותיה לסקודה אוקטביה למשל, אם כי היא קצרה ממנה בכ-8 ס"מ (4.61 מ'), רחבה ממנה בכ-5 ס"מ (1.88 מ'), גבוהה ממנה ב-6 ס"מ (1.53 מ') ובסיס הגלגלים ארוך ב-3 ס"מ (2.71 מ'). תא המטען קטן ב-21 ליטר (532 ליטר) ומרווח הגחון צנוע ועומד על 15.2 ס"מ.
מבפנים, לוח מחוונים בגודל "12.3 עם תצוגות מתחלפות ומערכת מולטימדיה בגודל "12 מבוססת "אנדרואיד אוטומוטיב" עם מערכת ניווט מבוססת גוגל מפות והסייען הקולי של גוגל, כמו כן תוכלו להוריד אפליקציות שונות, ישנן קישוריות אלחוטיות לנייד ועדכוני OTA. הקונסולה הזו פונה אל עבר הנהג, כפי שפגשנו בדגמי רנו אחרים למשל.
ב-GT ישנם למשל הגה מחומם, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של Devialet עם 13 רמקולים המאפשרת גם הפעלת צלילים מלאכותיים בתוך הרכב, ואילו ב-GTS מושבי ספורטיביים בסגנון "באקט" של Sabelt ומערכת טלמטריה שתסונכרן עם אפליקצייה לנייד כולל צילומי וידאו ותוכל לספק תרגילים לאימון במסלול וטיפים לשיפור הנהיגה.
תא נוסעים שמוכר מדגמי רנו האחרונים
יחידות הנעה וביצועים
לאלפין A390 שלושה מנועים, אחד מלפנים ושניים מאחור, עם בקרת מומנט וקטורית השולטת על הכוח המופעל בין המנוע הקדמי לאלו האחוריים וכן בסרן האחורי בין גלגל ימין ושמאל.
בגרסת ה-GT ההספק עומד על 400 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות. גרסת ה-GTS מציעה 470 כ"ס ומקזזת כמעט שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש עם 3.9 שניות.
על ההגה ישנו כפתור OV (Overtake) שנותן כוח נוסף למשך 10 שניות וניתן להפעלה חוזרת אחרי 30 שניות. אם תדרשו את הכוח הנוסף אחרי 15 שניות המתנה, תקבלו רק 5 שניות של "בוסט". אלפין/רנו, אנחנו נוהגים או משחקים בפלייסטיישן?!
ב-GT ישנם חישוקי "20 עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV בגודל 245/45 וב-GTS חישוקי "21 עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S בגודל 245/40. מאחורי החישוקים נמצא בלמי בקוטר 365 מ"מ עם קליפר 6 בוכנות שיוכלו לעצור מאסה של 2,121 ק"ג. אגב משקל, חלוקת המשקל כמעט מושלמת ועומדת על 49% מלפנים ו-51% מאחור.
שלושה מנועים והספקים של 400 כ“ס או 470 כ“ס
הסוללה בארכיטקטורת 400 וולט, בקיבולת 89 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 555 ק"מ או 520 ק"מ עם חישוקי "21. ישנן 4 רמות רגנרציה נשלטות מההגה באמצעות כפתור ייעודי ורמה נוספת המאפשרת נהיגה בדוושה אחת.
מטען פנימי 11 קילוואט ו-22 קילוואט אופציונלי, טעינה מהירה בהספק של עד 190 קילוואט אורכת 25 דקות (15%-80%). לאלפין A390 טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים וכן טכנולוגיית V2G (לחיבור לרשת הביתית), ואם תפעילו את הניווט, הוא יקח בחשבון את מצב הטעינה של הסוללה בהגעה אל היעד ויסייע לכם לתכנן מסלול עם עמדות טעינה זמינות.