הכסף והסמל האדום: הרומן בין מכבי ת"א ל"פלייטיקה"

אחרי 5 שנים, האלופה נפרדה מ"פוקס" ומצאה ספונסרית חדשה. מאחורי ההסכם עם חברת משחקי הרשת בעלת הייחוס הצבאי, השדרוג לעומת הספונסרית הקודמת ומחלוקת הצבע

עמרי מנהיים
עמרי מנהיים  06.08.20 - 13:35

תגיות: ליגת ווינר

תחילת כתבה

אחרי עלית, אלקטרה ופוקס, היום (חמישי) נכנסה ״פלייטיקה״ לרשימת החברות האקסקלוסיבית ששימשו כספונסר הראשי של מכבי תל אביב. הנה הפרטים מהסכם החסות הגדול ביותר בכדורסל הישראלי.

האלופה חתמה עם חברת משחקי הרשת על חוזה לעונה אחת עם אופציה להארכת ההתקשרות בסיומה, כאשר על פי החוזה, התשלום עשוי להגיע ל-1.3 מיליון דולר בעונה - שדרוג משמעותי לעומת מיליון הדולרים שקיבלה מכבי מפוקס. בנוסף, הוכנס מענק מיוחד על זכיה ביורוליג.

סוגיה נוספת שעולה מהספונסר החדש היא סוגיית הסמל. הלוגו של פלייטיקה הוא אדום - והחברה לא מתכוונת לשנות אותו במיוחד - מה שאומר שבצורה כזו או אחרת, אמור להופיע צבע אדום על החולצה של מכבי.

במכבי נתקלו בסיפור דומה גם עם נותנת החסות הקודמת, פוקס, כאשר הגרסה הראשונה שהודפסה היתה עם שם החברה בצבע אדום. האוהדים זעמו ובסופו של דבר בפוקס הסכימו לשנות את הלוגו מאדום לצהוב-כחול.

ומהי "פלייטיקה"? מדובר בחברה המפתחת משחקי רשת, בעיקר כאילו המדמים משחקי מזל. היא הוקמה בשנת 2010 בידי רוברט אנטוקול ואורי שחק, בנו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל. תוך שנה מפעילות החברה, היא נמכרה לחברת המשחקים האמריקנית סיזרס בסכום המוערך בין 80 ל-90 מיליוני דולרים. ביולי 2016 היא נמכרה שוב לקבוצת אנשי עסקים סינית, לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר.