סוער בבית״ר - המחירים שוב עולים, הקבוצה מנצלת את גמר הגביע והביקוש אליו כדי למכור מנוי משולב כרטיס לגמר במחיר גבוה יותר.
סוער במכבי ת״א בכדורסל - הקבוצה מחויבת בהחזר כסף למנויים על השנה האחרונה ונערכת לשנה הבאה כאשר ארגוני האוהדים מבקשים להבטיח כי בשנה הבאה הם יקבלו קבוצה יותר מושקעת ושינוי בעלויות המנויים דרך הפרדת המשחקים בארץ ובאירופה.
סוער הרבה פחות בקבוצות רגל נוספות שמעלות מחירים לקראת שנה הבאה. המועדונים בישראל לא חיים בוואקום: הוצאות תפעול בעליה קבועה, ההכנסות נפגעו בגלל המלחמה ואירוח המשחקים לא כאן, הקבוצות מתמודדות עם אירוע ארוך ולא קל.
סוער בהפועל ת״א כדורסל זה משהו קבוע, סוער תמיד: אירוע פנימי ארוך כמו מלחמות היכל מנורה מלווה את הכל אבל יש גם אירוע אחר סביב הפלייאוף ומחירי הכרטיסים.
אוהד שקבוצתו מפסידה בסיבוב הראשון של הגביע, הלך רק למשחק אחד. אוהד שקבוצתו זכתה בגביע והתמזל מזלו ללכת לכל המשחקים (בלי גימיקים של תקנה מנוי וקבל כרטיס) יצא שקיבל חוויה עצומה, גביע, איזה כיף.
אבל רגע, הגביע הזה עלה לו כמה מאות שקלים יותר. במקום משחק אחד הוא פתאום שילם על 5 ומשחקים יקרים מאוד, ונסיעות למשחק, אוכל, דלק. הקבוצה גם הוציאה חולצה מיוחדת לגמר וצעיף, מה, לא נקנה? קנינו. הגביע יכול לעלות איזה אלף שקל, אבל מצד שני, זה גביע.
זו חשיבה פרובוקטיבית. גביע או אליפות או הישג ספורטיבי הם חוויות אדירות והסיבה שאנחנו כאן, אבל ככה העסק הזה עובד, הצלחה תעלה לנו, האוהדים, עוד כסף.
...
בשנים האחרונות להיות אוהד זה כבר לא רק מנוי, זה גם תשלום למועדון לקוחות כמו הגרין פלוס והפוראבר של מכבי ת"א. זה לשלם על ניקוד חוץ, זה מהדורות רטרו, זה לנסוע לאירופה, בטח כשאין משחקים בארץ. להיות אוהד זה לשלם עמלות משרדי כרטיסים ומחירים יקרים למשחקי החוץ, זה עסק לא זול, זו חוויה נהדרת אבל היא עולה כסף.
להיות אוהד של קבוצה מוצלחת עולה הרבה יותר מלהיות אוהד של קבוצה כושלת. קבוצה מוצלחת משחקת עוד 20 משחקים בשנה בארץ ובחו״ל והביקוש אליה עולה וכשביקוש עולה המחירים עולים. מוצר איכותי עולה יותר וזה נכון גם בספורט. אוהדים תמיד מייחלים לתקופות של הצלחה וזה בא עם עלות מסוימת, לטווח הרחוק זוכרים בעיקר את החוויות.
...
הפועל ת״א סל היא כבר קבוצה מוצלחת, היא תשחק בשנה הבאה 60 משחקים, חצי מהם משחקים עצומים בארץ ובאירופה, היא תשחק נגד ריאל מדריד ומכבי ונגד פנאתינייקוס וירושלים, היא תעלה לאוהדים שלה יותר מכל שנה, אבל זו לא תהיה עוד שנה. אוהדים יראו את הפועל בארץ ובאירופה ויקנו מזכרות וייסעו וייהנו ובשאיפה גם יחזרו מרוצים אחרי נצחונות - זה יעלה יותר וזה בסדר, הלוואי שאוכל לנסוע גם עם הפועל ת"א רגל לאירופה בהקדם.
...
אבל הפועל ת״א סל חייבת להיות ארגון הרבה יותר מקצועי גם בצד השיווקי והמסחרי. אם צריך פירושי רש״י כדי להבין את מתווה המיני מנוי - זה מתווה רע. לי לקח שעות להבין, ובסוף נתתי לצ׳אט ג׳יפיטי שיסביר לי. הבנתי בסוף, מבצע לא טוב, לא שחשבתי שיהיה מחיר זול, פשוט למכור מיני מנוי במחיר איקס למה שיכול להיות גם משחק בודד, זו הצעה לא טובה.
אין שום בעיה להתחיל להרים את הרף בתמחור חכם, לבנות מוצרים נכונים והצעות ערך חכמות מותאמות לסגמנטים. משפחה עם 3 ילדים למשחק בשישי ב-15:30 לא יכולה לקנות מיני מנוי כשהמשחק הבא יהיה ב-21:00 - היא צריכה פתרון חכם, מותאם, נגיש והיא תבוא.
החייל שבא לחופשה לא יכול להתחייב ששבוע אחרי בלו״ז של המנהלת יגיע לגמר או שהוא יכול להתחייב שיקנה מנוי בשנה הבאה. אז אם ההחזר זה רק למנוי, זה קצת קשה ליוסי מגולני הדיל הזה.
...
אישית אני בעד הפועל ת״א, היורוקאפ היה הדבר הכי טוב שקרה לי מזמן ואני לא מחרים שום משחק של הקבוצה (אני סתם רואה את הרוב בטלוויזיה) אבל אני חושב שלא כל דבר חייב להיות אירוע, לא כל דבר חייב להפוך למשבר.
...
אני אגלה להנהלת הפועל סל משהו די פשוט. כשתסיימו לבנות את הקבוצה של שנה הבאה, יש עשרות אלפים שהולכים להוציא עליה יותר כסף מאי פעם. האם זה יפגוש את האקסלים שלכם? לא יודע, אבל אנשים יבואו ויטוסו ויקנו בחנות, לפי היכולות שלהם ובעיקר וגם, לפי כמה שתהיו טובים במקצוע שלכם, שזה לבנות להם את ההצעות הכי טובות.
תהיו טובים, נשלם יותר. טובים על הפרקט וטובים במשרד.
הכותב הוא חבר בפודקאסט "צבע אדום", פודקאסט אוהדי הפועל ת"א