$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"הישראלי שיגיע לג'ירו ירוויח זאת ביושר"

גיא שגיב מסייקלינג אקדמי מספר בראיון על הפציעה, הסיכויים להגיע לגרנד טור האיטלקי וגם על פרשת כריס פרום

דני פורת
דני פורת  23.02.18 - 20:30

תגיות: גיא שגיב

זה קרה בקיץ 2015. גיא גבאי כבר הניף את ידיו לחגוג את הניצחון באליפות ישראל, אבל לא הבחין בגיא שגיב, שהצליח לעקוף אותו בצורה סנסציוניות על קו הסיום ולזכות בתהילה. זמן קצר לאחר מכן, קיבל האלוף הטרי את הטלפון ממנהל סייקלינג אקדמי, רן מרגליות, וביקש ממנו להצטרף את לקבוצה הרכיבה המקצוענית הראשונה בישראל.

עבור שגיא מדובר בהגשמת חלום. "הייתי אז בן 19, שנה ראשונה בצה"ל כספורטאי מצטיין. הייתי חדור מוטיבציה להוכיח שאני ראוי להיכלל בסגל של המקצוענים. זו הייתה השאיפה שלי מהיום הראשון ולכן לא חשבתי יותר מדי ועניתי בחיוב להצעה של רן", מספר שגיב ששמר על תואר אלוף ישראלי ב-2016 והיום נחשב לבכיר הרוכבים הישראלים.

זוהי עונה מעצבת והיסטורית מבחינת שגיב בפרט והאקדמי בכלל. הקבוצה עלתה לדרג השני בעולם רכיבת אופני הכביש ותשתתף בפעם הראשונה בתולדותיה בג'ירו שיוזנק מירושלים בארבעה במאי. לצערו של שגיא הוא נפצע בברך והחמיץ את שלושת המרוצים הראשונים של העונה בספרד ובאיטליה, אבל נחוש לחזור לכושר שיא לקראת מרוץ הגראנד טור האיטלקי, בו הוא מקווה לקחת חלק.

"לקראת סוף מחנה האימונים, התחלתי להרגיש כאבים בברך. עברתי MRI והובחנתי כסובל מדלקת שנגרמה כתוצאה מעומס ומתח של השרירים והגידים התומכים. אלה היו שלושה שבועות של מתח וחששות שהרגישו כמו נצח, הצלחתי לזנק ללא כאבים ועכשיו אני יכול להתחיל באמת את העונה", סיפר הרוכב בן ה-23.

שגיב, שנטל חלק בשבוע שעבר בירוץ הוט ואר הצרפתי (מקום 88 בקטע הראשון, לא סיים את הקטע השני), אמור להשתתף בחודש הבא במרוץ היוקרתי טירנו-אדריאטיקו והקלאסיקה החד יומית מילאנו-סן רמו, שניים מהמרוצים הכי נחשבים בסבב הוורלד טור. לאחר מכן הקבוצה תכריז על הסגל הראשוני לג'ירו ד'איטליה ותגביר את המתח בקבוצה לקראת הסינון הסופי בסוף חודש אפריל.

הרוכב הישראלי מסביר מה תפקידו בתוך הקבוצה. "אני צריך למלא אחרי ההוראות של מנהל המרוץ. אם זה להיכנס לקבוצת בריחה, כדי לנסות להילחם על ניצחון בשלב, או משימות של 'פועל' – לעזור לחברי הקבוצה המובילים, לחסום עבורם את הרוח (על מנת שלא יבזבזו יותר מדי אנרגיות) או להביא מים ואוכל ליתר החברים בקבוצה. אופניים זה ספורט אישי, אבל הוא מחייב עבודה ותמיכה קבוצתית בשביל לנצח".

האם העובדה שלא השגתם עדיין ניצחון העונה, גורמת ללחץ בסייקלינג אקדמי?
"השנה עדיין אין לנו ניצחון, אבל עשינו מספר תוצאות יפות שמראות על הכיוון הכללי שאליו אנחנו שואפים. אנחנו מרוצים שיש לנו אפשרות להתחרות ברמה הכי גבוהה שיש. ככול שהרמה עולה, יותר קשה להשיג ניצחונות בוורלד טור. אנחנו לא מנסים ללכת על מרוצים קטנים ונידחים כדי להישג ניצחונות 'קלים'. אז זה לא מלחיץ בכלל. אנחנו נמצאים בתהליך והקבוצה בדרך הנכונה".

הג'ירו מתקרב. איך ההרגשה כרוכב ישראלי לקראת האירוע הגדול הזה?
"כמו שכולנו יודעים הקבוצה מתחרה בג׳ירו השנה שיוזנק מירושלים. זה לא סוד שכנראה יהיה מקום לישראלי אחד על קו הזינוק. אישית אני לא מרגיש שיש מתח בין הרוכבים. רוצה להאמין שהרוכב שייכנס לסגל של הג'ירו ייבחר לפי שיקול דעת מקצועי ולצרכי הקבוצה. באופן אישי, אני רוצה שאנחנו הישראלים נרוויח את המקום ביושר בזכות עבודה קשה ולא בגלל המוצא או הלאום שלנו. כולם פה חברים טובים ויש פרגון הדדי".

מה דעתך בפרשת כריס פרום? למרות שנתפס עם חומרים אסורים הוא מתחרה כרגיל עד לתוצאות בעניינו.
"אני חושב שזה לא בסדר שהוא מתחרה. עד שלא יגמר הסיפור של החקירה והבנת המקרה. הוא צריך להיות בחוץ לדעתי. משהו בכל הסיפור שלו מריח לא טוב ולא משנה מה תהיה התוצאה הסופית. בסופו של דבר זה לא טוב לספורט ובטח שלא לענף האופניים שסובל מתדמית לא נקיה".