הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ברצלונה דיווחה על הפסדים של 481 מיליון יורו בעונת 2020/2021

מנכ"ל המועדון רברטר הציג את דו"ח הביקורת, הראה ירידה של 26% בהכנסות לצד עלייה של 19% בהוצאות ואמר: "הוחתמו שחקנים מבלי לדעת שאפשר לשלם. החוב הרשמי: 1.35 מיליון"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  06.10.21 - 14:57
תחילת כתבה

הקריסה הגדולה של ברצלונה, השורות הכלכליות. המועדון הקטאלוני פרסם היום (רביעי) את דו"ח הביקורת לעונת 2020/2021 כשהסיפור הגדול של הדו"ח ותטמון בשורה אחת ברורה: הפסדים בסך של כ-481 מיליון יורו.

מנכ"ל המועדון פראן רברטר צפוי להציג את הדוח"ות בפני האסיפה הכללית של המועדון שתתכנס ב-17 באוקטובר, בה יוצגו המרכיבים שהובילו ל-631 מיליון יורו של הכנסות בלבד למרות צפי גבוה הרבה יותר. רווחי הקבוצה התרסקו ב-26% ביחס לשנה שלפניה וההוצאות עלו ב-19%, כשכמובן גורם משמעותי הוא אובדן ההכנסות באיצטדיון בשל הקורונה. בנוסף, גם ההכנסות מזכויות שידור ומדיה ירדו ב-14% ביחס לעונה שלפניה.

רברטר הסביר כי הסיבות לנסיגה הכלכלית של המועדון נובעות מעלויות שכר גבוהות, הוצאות ניהוליות ופיננסיות גבוהות וכמובן מגפת הקורונה: "אם ברצלונה הייתה חברה פרטית היא הייתה במצב של פשיטת רגל. מצאנו מועדון ללא כל מזומנים, והיה לנו קשה לשלם. החובות וההתחיבויות עתידיות הגיעו ל-1.3 מיליארד יורו".

המנכ"ל המשיך: "בעסקת קוטיניו, שעלתה 120 מיליון יורו, היינו צריכים לשלם עוד 16.6 מיליון ולמעשה הבאנו שחקנים בלי לדעת אם אנחנו מסוגלים לשלם להם. לא היה תכנון פיננסי מראש. המצב בחודש אפריל היה כל כך מורכב שהמועדון הגיע למצב של אי ספיקת מערכות, ההנהלה ברשות ברתומאו ניפחה את עלות בניית איצטדיון יוהאן קרויף מ-4 מיליון ל-19 מיליון יורו".

המנכ"ל המשיך להסביר: "החוב הרשמי של המועדון עומד על 1.35 מיליארד יורו. תקציב השכר בעונת 16/17 היה 471 מ' יורו והיום הוא 835 מ' - 108% יותר ממה שאנחנו מכניסים. בין 2017 ל-2020 ההכנסות עלו ב-30% וההוצאות עלו ב-55% וזה פשוט לא הגיוני".

"הגענו למועדון עם שחקנים ותיקים שהחזיקו בחוזים ארוכי טווח ולא הייתה בקרה על זה - זה גרם להחבאה של חשבוניות פיקטיביות כדי לא לעבור בבקרה. נלקחה הלוואה עבור גריזמן, 16.5 מיליון יורו הושקעו בהחתמת קוטיניו מעבר למתוכנן".

רברטה הסתכל קדימה ואמר: "יש תוכנית אסטרטגית לצמצום החוב בסך 1.35 מיליארד יורו. היא תמשיך עד שנת 2026 ותראה עד כמה המותג 'ברצלונה' הוא מותג חזק. המועדון הזה עבר הרבה משברים בעבר והצליח לעבור אותם. אנחנו עושים הכל כדי לייצב את הספינה".