$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"האינטרס במועדון עובר מהגברים לנשים"

הולכת ומתעצמת: הישראלי שעבד במדיה של ברצלונה על הקבוצה שמשנה את הענף. ראיון

איתי קאשי
איתי קאשי  29.04.22 - 20:40

התמונה בהפנייה לידיעה: Getty

כשחושבים על המילה "קטאלוניה" אז האסוציאציה המיידית לרוב תהיה ברצלונה, וכשחושבים על ברצלונה, מרבים האוהדים הכדורגל נזכרים במועדון הכדורגל המפואר הנושא את שם העיר. התמונה של הקאמפ נואו גדוש באוהדים מרחבי העולם, צופים בחלק מהשמות הכי גדולים בענף הפכו את ה"בלאוגרנה" למותג ספורט בקנה מידה גלובלי, ובחודשים האחרונים המותג הזה קיבל נופך נוסף בזכות קבוצת הנשים של המועדון שלא מפסיקה לשבור שיאים.

בתוך חודש אחד הצליחה ברצלונה לנפץ את שיא הצופים למשחק כדורגל נשים: במשחק רבע גמר הצ'מפיונס מול ריאל מדריד שנערך לפני חודש נכחו 91,553 איש, ומשחק חצי הגמר שהתקיים בשבוע שעבר נגד וולפסבורג הגיעו 91,648. התופעה יוצאת הדופן הזו לא נולדה בן לילה, ומי שהיה עד לצמיחה האדירה של קבוצת הנשים הוא אביב לוי שושן. איש הסושיאל שמחזיק כיום סוכנות בשם "doubletap" ליוצרי תוכן בכדורגל, וגם הספיק לעבוד במשך שלוש שנים במערך המדיה של ברצלונה, וראה מקרוב את ההתפתחות האדירה של הקבוצה.

מתי התחילו להבין בברצלונה שצריך לתת יותר מקום למחלקת נשים במועדון?
"אני חושב שזה תהליך שקורה כבר כמה שנים בזכות הקבוצה עצמה שמשתפרת, ועכשיו זה באמת "מתפוצץ". מבחינה מקצועית אפשר להסתכל על עונת 18/19 כשהקבוצה הגיעה בפעם הראשונה לגמר ליגת אלופות. הקבוצה הפסידה 4:1 לליון, אבל לליון הייתה באמת "סופר טים", הקבוצה זכתה בצ'מפיונס 5 שנים ברציפות.

הקבוצה הנוכחית בברצלונה באמת שמרה על האיכות שלה, והמשיכה להראות יציבות, שנה אחרי זה בארסה הגיעה לחצי גמר והפסידה לוולפסברג, ובעונה הקודמת הקבוצה הלכה כל הדרך והפכה לאלופת אירופה. זה קשור הרבה לאסטרטגיה של ניהול הקבוצה, והשילוב של כוכבות מקומיות כמו אלכסיה פוטייאס ואייטנה בונמאטי, לצד שחקניות מבחוץ כמו אסיסאט אושוואלה ולייקה מרטנס הפך את הקבוצה הזאת למאוד איכותית, וגם כזו שהתייחסו אליה יותר ברצינות. תוסיף לזה את העובדה שכדורגל נשים נמצא בצמיחה מטורפת בעולם, ואת העובדה שנתנו פוש לקבוצה לא רק דרך החשבונות של הקבוצת נשים, אלא גם דרך הסושיאל של קבוצת הגברים".

אז מה היה השינוי בצד השיווקי בעבודה מול קבוצת נשים בברצלונה?
אני חושב שבאופן טבעי האינטרס בקבוצת גברים פחת, ובנשים זה רק צמח. כל האנרגיות סביב הקבוצה נשים מאוד טובות וחיוביות בגלל שהקבוצה מצליחה על הדשא, וזה גורם ליותר אנשים לרצות לחוות את הקבוצה כי היא משדרת "פאן".

חוץ מזה האווירה במשחקי כדורגל נשים שונה מגברים, עוד לא הגענו לאיצטדיון למשחק כדורגל נשים ולשמוע מהיציעים שמקללים את השופטים. יכול להיות שזה יקרה בעתיד, והתרבות של הכדורגל ה"גברי" ינזל גם לנשים, אבל כרגע הענף  יחסית יותר תמים, זאת אווירה שונה".
 
ומבחינת התחושות בעיר, אתה מרגיש את ההייפ שנבנה סביב הקבוצה?
אני עדיין גר כאן בברצלונה, וגם מהעבודה שלי חייתי איתם מקרוב אז אני ממש מרגיש את ההתלהבות שנבנתה. הייתי שנה שעברה בגמר צ'מפיונס שהיה בשבדיה וסיקרתי את המשחק בסושיאל של הקבוצה. אני יכול להגיד שאתה רואה יותר ויותר ילדים קטנים שמסתובבים עם חולצות של שחקניות כמו מרטנס ובונמאטי לדוגמא, בשבילם זה לא משנה מי "הגיבור", זה יכול להיות שחקן או שחקנית. יצא לי גם להיות במשחק מול ריאל לפני חודש והיה פשוט מדהים, 91 אלף איש ביציעים, האיצטדיון היה צבעוני, היה מרגש לראות את זה.

ומבחינת מספרים, ראיתם את העלייה בעניין שיש סביב הקבוצה ברשתות?
אני אתן דוגמא להסביר את ההתפתחות: שנה שעברה אני הייתי הפרנזטור בערוצי סושיאל של הקבוצת גברים וגם קבוצת הנשים. עכשיו יש פרנזטור במיוחד רק לקבוצת נשים, וגם מינו מפיק תוכן רק בעבור הקבוצה הזאת. החשבון אינסוגרם של הקבוצה גם צובר תאוצה, והיום יש לו כמעט 3.5 מיליון עוקבים, זה המון.

אם מסתכלים גם על דוגמאות ספציפיות אז הגדילה במספרים קורית גם עם שחקניות בקבוצה. פוטייאס למשל, החזיקה חשבון אינסטגרם עם 400 אלף עוקבים לפני הזכייה שלה בכדור הזהב ב-2021, ואחרי הזכייה היא ישר קפצה ל-1.1 מיליון, והיום היא עומדת כבר על 1.6 מיליון. אין מה לומר, זה באמת מדהים לראות איך הקבוצה הזאת הופכת ונהיית גדולה יותר ויותר".

שידורים חיים למשחקי הגומלין בשלב חצי גמר הצ'מפיונס לנשים ישודרו מחר באתר ערוץ הספורט: ב-18:55 ברצלונה תתארח אצל וולפסבורג, וב-21:55 פ.ס.ז תפגוש את ליון