יורוליג 2025/2026
קבוצה מש’ נצ’ הפסד הפרש
1 אולימפיאקוס 38 26 12 262
2 ולנסיה 38 25 13 175
3 ריאל מדריד 38 24 14 186
4 פנרבחצ`ה 38 24 14 53
5 ז`לגיריס 38 23 15 179
6 הפועל תל אביב 38 23 15 118
7 פנאתינייקוס 38 22 16 86
8 מונאקו 38 22 16 135
9 ברצלונה 38 21 17 20
10 הכוכב האדום בלגרד 38 21 17 42
11 דובאי 38 19 19 -1
12 מכבי תל אביב 38 18 20 -100
13 באיירן מינכן 38 17 21 -105
14 ארמאני מילאנו 38 17 21 -48
15 פרטיזן בלגרד 38 16 22 -190
16 פריז 38 15 23 -34
17 וירטוס בולוניה 38 14 24 -175
18 באסקוניה 38 13 25 -162
19 אנדולו אפס 38 12 26 -160
20 וילרבאן 38 8 30 -281
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קבוצה מדובאי ואולסטאר: העתיד של היורוליג

חלוקה לשני 'מחוזות', שלב פליי אין והגדלת הליגה. התכניות של ראשי המפעל

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט   18.01.23 - 13:09
Getting your Trinity Audio player ready...

היורוליג נמצאת בעונה משוגעת במיוחד. הדרמות וההפתעות לא עוצרות, כל מחזור גיבור חדש מרים את הראש ובשמי הליגה הטובה באירופה מנצנצים כוכבים חדשים. בכל אופן, בהנהלת המפעל לא נחים על זרי הדפנה וכבר פועלים על עתידה של הליגה, שעשויה לעבור שינויים רחבים בתקופה הקרובה.

כחלק מהמאמצים להגדיל את הכנסות המפעל, ביורוליג נמצאים בקשר כבר מספר חודשים עם אנשים מדובאי המעוניינים לפתוח קבוצת כדורסל שתתחרה במפעל. לפי הדיווחים בכוונת השייח'ים האחראיים לכך לצרף כוכבים ענקיים עם קבוצה בתקציב גבוה במיוחד, כשבמקביל בכוונתם לארח את הפיינל 4 כבר בשנים הקרובות.

"אנחנו עדיין צריכים לראות אם אנחנו מגיעים לעסקה שתעשה טוב לכולם", סיפר מרשל גליקמן, יו"ר היורוליג בראיון לבאסקטניוז, "באופן כללי אני מאמין שהרחבת הליגה היא בלתי נמנעת. כשיהיו יותר קבוצות יהיו גם יותר משחקים, בעקבות כך נראה שבשלב מסוים נהיה חייבים לעבור לשני 'מחוזות".

גם כוכב ברצלונה, ניקולה מירוטיץ', נשאל וענה על הנושא: "אני מכיר את השמועות והדיווחים סביב האפשרות שתקום קבוצה בדובאי, לי זה נראה כמו רעיון נהדר. בכנות, למה לא לעשות את זה? בהתחשב במצב של הליגה והשינויים הדרושים, זה יכול להיות טוב מבחינת תקציבים ושיווק. בסופו של דבר קבוצות יסעו לדובאי רק פעם אחת, לא ארבע פעמים בעונה. כמות הכסף והדלתות שייפתחו הם חשובים, אני בעד זה".

במקביל, נראה שהיורוליג צפויה לקחת רעיונות מה-NBA, זאת כשלפי גליקמן צפויים שינויים נוספים בהשראת הליגה מעבר לים. "אני בעד השיטה של הפליי אין, כמו שעושים ב-NBA", אמר גליקמן, "אני חושב שזה מגניב, זה מוסיף דרמה ומתח לליגה. אני אשמח גם שיהיה משחק אולסטאר, אני חושב שאנחנו צריכים לעשות את זה. את הפיינל פור אני אוהב בכל מקרה, אני חושב שזה אירוע חשוב. יש כאלה שרוצים לשנות אבל אני אוהב את הדרמה".

בהמשך, דיבר גליקמן על האפשרות שמשחק יורוליג ישוחקו מחוץ לתחומי אירופה: "יכול להיות שזה יקרה. אולי ניו יורק, אולי טוקיו, אולי מומבאי. זה יכול להיות בהרבה מקומות, זה יעזור לעולם להבין את האיכות שיש לנו במשחק".

-->