נבחרת איראן ממשיכה להיות אחת המדוברות ביותר במונדיאל 2026, על המגרש ומחוצה לו. אמש (ראשון), לאחר שסחטה 0:0 הירואי ומפתיע מנבחרת בלגיה החזקה בלוס אנג'לס, הותירו חברי המשלחת האיראנית מחווה יוצאת דופן שהפכה מיד ויראלית ברשתות החברתיות.
לפני שעזבו את האצטדיון, השאירו אנשי הנבחרת מכתב מרגש בכתב יד על לוח חדר ההלבשה, בו הודו לעיר המארחת וקראו לאחווה בין העמים. "מפרס העתיקה של לפני אלפי שנים ועד איראן התרבותית של ימינו, הרוח האיראנית נותרת חיה ואיתנה", נכתב.
"תודה לך לוס אנג'לס על האירוח שלך. הגענו ללוס אנג'לס בגאווה, התחרינו בכבוד, ואנו עוזבים בראש מורם. תודה גם לאוהדים האיראנים שהעניקו את הלב, הקול והנשמה שלהם עבור הנבחרת במהלך שני המשחקים. אנו קוראים לשלום, כבוד וידידות בין כל העמים".
כידוע, על האיראנים הוטלו סנקציות והגבלות תנועה מהשלטונות ארה"ב, ונאסרה כניסתם של חלק מחברי הצוות המקצועי למדינה. בנוסף, השחקנים עצמם אינם מורשים לישון על אדמת ארה"ב ואת בסיס האימונים שלהם הם העתיקו לעיר טיחואנה שבמקסיקו, וממנה הם "נוסעים לעבודה" וחוצים את הגבול בכל פעם כדי לשחק בלוס אנג'לס. מאמן הנבחרת, אמיר גאלנוי, התלונן: "התמודדנו עם אתגרים שאף נבחרת אחרת במונדיאל לא נאלצה לסבול".
אלא שבעוד השחקנים מנסים לשדר מסר של שלום בלוס אנג'לס, בטהרן מיהרו לנצל את ההישג הספורטיבי לצרכים פוליטיים מובהקים. יו"ר הפרלמנט האיראני והנושא והנותן הראשי בשיחות הגרעין מול ארה"ב שנערכות בימים אלו בשווייץ, מוחמד באקר קאליבאף, מיהר לשתף ברשתות החברתיות את תמונת ההגנה ההירואית של השוער עלירזה בירנבאנד ומגיניו על קו השער בדקות הסיום מול בלגיה. קאליבאף, שנמצא בעימום דיפלומטי ישיר מול האמריקאים, שלח מסר תקיף וכתב לצד התמונה: "ככה אנחנו מגינים על הארץ שלנו".
זה התיקו השני של איראן בשני משחקים בטורניר אחרי 2:2 נגד ניו זילנד במשחק הראשון, והיא מדורגת במקום השני בבית 7 עם 2 נקודות. בשבת היא תפגוש בסיאטל את מוליכת הבית מצרים, לקרב ישיר על המקום הראשון.