נבחרת אורוגוואי עלולה להיות מודחת מהמונדיאל, ולאחר שרשמה שתי תוצאות תיקו נגד ערב הסעודית וקייפ ורדה, הלילה (בין שישי לשבת) היא תפגוש את נבחרת ספרד להתמודדות שעשויה להכריע את גורלה. אלא שבינתיים, החל כאוס אדיר במחנה של הסלסטה.על פי המדווח בתקשורת המקומית מרסלו ביילסה מתמודד עם מרד של שחקניו. באימון הבוקר אמש מספר שחקנים בהובלת סרחיו רוצ`ט, מנואל אוגרטה, רודריגו בנטאנקור ופדריקו ואלוורדה ביקשו להפגש עם המאמן, ואמרו לו שהם "לא יכולים לסבול את הדרך שבה הוא מאמן את הקבוצה". לטענתם, האינטנסיביות הובילה שחקנים להגיע פצועים לטורניר. בנוסף, אותם מנהיגי מרד ביקרו את ההחלטות הטקטיות שלו ואת בחירת המערך. "יש שם חילוקי דעות חריפים", נכתב. בעקבות דברי השחקנים ביילסה כינס את הסגל לאסיפה של 50 דקות "כדי להגן על עמדתו", אך אז נרשם רגע שיא חדש - כאשר כמה שחקנים נטשו את האסיפה. על פי הנאמר, חוסה מריה חימנס ניסה לעצור אותם, ללא הצלחה.בתקשורת האורוגוואית צוטט ביילסה שאמר לשחקניו: "אתם כבר ניסיתם להדיח אותי כשהיה את כל הסיפור עם לואיס סוארס, וגם בפעמים אחרות. אני בונה קריירה לחלק מהשחקנים כאן. אני מודה שהבאתי שחקנים פצועים למונדיאל, אבל הם נאמנים לי ובגלל זה הבאתי אותם".במקביל, גם רונלד אראוחו צוטט כשלטענת התקשורת אמר: "אלוהים ישמור, הלוואי שנעלה שלב, אבל אי אפשר לסבול את זה יותר".