$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כאבי גדילה: האמשיק נמצא בפרשת דרכים

מארק האמשיק נמצא כבר 9 שנים בנאפולי ונקשר לקבוצה מאוד. אחרי ההופעות האדירות שלו ביורו, על כוכב סלובקיה מופעלים לחצים אדירים לעזוב את האזורי ולעבור לקבוצה בכירה יותר. בגיל 28, הוא בפרשת דרכים: האם להפוך לאל בתכלת או למצוא אהבה חדשה

רם חיים
רם חיים  20.06.16 - 20:00

23 שנים בלבד חלפו מאז שסלובקיה קיבלה את עצמאותה, זאת הפעם הראשונה שהנבחרת משחקת ביורו, ובכל זאת, היו ממנה ציפיות. קמפיין מוקדמות מרשים, בו גברה 1:2 על ספרד והשיגה את הכרטיס האוטומטי לטורנירֿ, יצרו תחושה שאם יהיה סוס שחור בצרפת, קרוב לוודאי שהסלובקים יקחו את המשבצת. מי שחיזקה את האפשרות הייתה היכולת של מארק האמשיק.

כבר שנים שהקפטן של נאפולי הוא אחד השחקנים המובילים בליגה האיטלקית. כבר תשע עונות שבן ה-28 משחק בסן פאולו ולהוציא שתיים בלבד מתוכן, הוא רשם בכל אחת מספר דו-ספרתי של שערים ובישולים. הקשר סייע בהפיכת האזורי למועמדת לאליפות וזכה עמה בשני גביעים. ״מארק הוא ההשראה שלנו בנבחרת״, סיפר מרטין שקרטל, קפטן הסלובקים, ״הוא תמיד מוכיח כמה הוא חשוב עבור סלובקיה ואני מקווה שימשיך לסחוף אותנו״.

האמשיק פתח את היורו בצורה מאכזבת. הוא רשם החמצה גדולה מול וויילס בדרך להפסד 2:1 במשחק הראשון של נבחרתו בצרפת. הוא לא נתן לכך להשפיע עליו ומול רוסיה סיפק את מופע היחיד המרשים ביותר שראינו עד כה בטורניר, כשסיפק בישול נפלא לוולדימיר וייס, לפני שכבש בעצמו שער מסחרר בדרך ל-1:2 חשוב, שחיזק את סיכויי הסלובקים להגיע לשמינית הגמר.
 
קשה לקרוא לציפיות מסלובקיה ״מלחיצות״, אבל אחרי ההצגה של האמשיק מול רוסיה, הוא כן הפך לסלובקי שמפעילים לחץ עצום, בו דורשים ממנו לעזוב את נאפולי לקבוצה בכירה יותר. הקשר אוהב את האזורי אהבת נפש. בין שלל הקעקועים שלו, תמצאו שניים שקשורים למועדון. גם מקרים קשים בעיר לא שברו אותו: ב-2011, אשתו נחטפה ושוחררה, והוא בעצמו נאלץ למסור לשודדים שני שעוני רולקס, ב-2008 וב-2013. הוא ידע עליות ומורדות ביחסיו עם הקהל, שהשמיע קללות קשות כלפיו וכלפי משפחתו, באיטליה פירסמו שזה מה שיוביל לעזיבתו את הקבוצה, אך הוא נשאר, ואהב אותה לא פחות.
 
״אני לא יודע כמה זמן ימשך הקמפיין שלנו כדי שהוא יהיה מועמד לשחקן המצטיין בטורניר, אבל בנאפולי, הוא כבר ביסס את עצמו כאחד השחקנים היותר טובים״, החמיא להאמשיק מאמן סלובקיה, יאן קוז׳אק, ״הוא התבגר, הוא מנהיג והגיע הזמן שישחק במועדון גדול יותר״. הלחץ על הקשר נמשך ומי שהגדילה אותו עוד יותר הייתה לא אחרת מאשר התקשורת הבריטית. אם יש משהו שבממלכה מאוד אוהבים, זה לייצר שמועות ועל הדרך, להמליץ למנג׳רים האדירים שיהיו בעונה הבאה בפרמייר-ליג על שחקנים אפשרים לחיזוק הסגל.
לקראת סלובקיה נגד אנגליה, ב״טלגרף״ פירסמו כתבה על האמשיק, בו התייחסו לדבריו של קוז׳אק על הכוכב כ״יריית הפתיחה למרדף קיצי אחריו מצד הקבוצות הגדולות ביבשת״. האנגלים יודעים שכוכב נאפולי הוא ללא ספק האיום הגדול ביותר עליהם במשחק ואם יספק מופע מולם, שעוד עלול להוביל לסיום דרכה של שלושת אריות ביורו, לא מעט מאמנים וסוכנים יתעוררו ויבדקו את העלויות הכרוכות בהבאתו של האיש והמוהוק.
 
״הכל יכול לקרות״, אישר סוכנו של האמשיק, יוראי ונלוס, ״אחרי המשחק מול רוסיה קיבלתי כמה שיחות טלפון. כולם הכירו את היכולות שלו, זה לא ששני המשחקים ביורו שינו משהו. אני לא יכול לומר אם 35 מיליון יורו לצורך העניין יספיקו, הרבה יהיה תלוי בתנאים שתציב נאפולי״. אם הכוכב ימשיך באותו קו מול אנגליה, ובהתחשב בכך שנותרו שנתיים בחוזהו בסן פאולו, יכול מאוד להיות שהסכום הזה לא יספיק, אבל זה לא משהו שאמור להלחיץ את ענקיות הפרמייר-ליג, אם באמת ירצו אותו.
 
זה מוזר, אבל כל עוד יצטיין, הלחץ על האמשיק יגבר, וימשיכו לדרוש ממנו לשדרג את עצמו. לפחות בינתיים, הוא לא מסתנוור. ״העתיד שלי הוא בנאפולי״, טען אחרי המופע מול רוסיה, ״יש לי עוד שנתיים בחוזה ובעונה הבאה נשחק בליגת האלופות. המועדון מתפתח בכיוון הנכון, אני רוצה לעשות איתו דברים מיוחדים והשאיפות רק נהיות גדולות יותר. אני לא רוצה לעזוב, ומאמין שגם המועדון לא רוצה שאלך״. אם יוביל לניצחון על אנגליה ואולי אף להדחתה מהיורו, יהיה לקשר הרבה יותר קשה להתעלם מהרחשים סביבו.
 
האמשיק בן ה-28 נמצא בפרשת דרכים. בגיל מתקדם עבור כדורגלן, הוא צריך להחליט אם הוא ממשיך לאהוב את נאפולי ללא תנאים, או משמש בקרש הקפיצה שהיורו הציב עבורו וממשיך לקבוצה אחרת, בה סביר להניח שירשום יותר הישגים ותארים. אם הלחץ יגרום לו ״להישבר", הוא כבר לא יצטרך לוותר על אף רולקס.