$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לא רק עממי: הסינים מכוונים ליוקרה האירופית

מותג 'הונגקי' של תאגיד הענק FAW יקים מרכז פיתוח בשכנות עם פרארי בצפון איטליה

ניר בן טובים  27.05.20 - 15:50
דגם ה-SUV הסיני של הונגקי. מחשבים מסלול מחדש בדרך לאירופה
דגם ה-SUV הסיני של הונגקי. מחשבים מסלול מחדש בדרך לאירופה

המחלוקות בין ממשל טראמפ למערכת הסחר הסינית העמידו את יצרני הרכב מאסיה מול מציאות מורכבת. השוק האמריקני מחזיק בפוטנציאל רווחים עצום, אבל בלית ברירה נאלצים הסינים לרכז מאמצים לכוון אירופה כדי לממש את החזון האוניברסלי. עד כה, חווינו מרחוק ומקרוב שגרירים בודדים שצלחו את הים, בהם חברת SAIC שהפיחה חיים חדשים במותג MG, גרייט-וול שתנסה לקדם את מותג 'ווי' שבאחזקותיה בשנתיים הקרובות, 'לינק-אנד-קו' עם גב טכנולוגי רחב מקבוצת ג'ילי וקשרים של וולוו וכן GAC שהשתקעה בכמה איזורים באירופה, כולל שטוטגארט ומשווקת בארץ את הקרוסאובר GE3. בעקבותיהן, צועדות עוד חברות שנפתח להן התאבון.

אם לא עממי, אז יוקרה

גם הענקית FAW הסינית, זוממת לעבד את מותג 'הונגקי' שבבעלותה לנכס מבוקש בלב ליבה של אירופה, כך על פי כלי התקשורת בהונג קונג. לאחרונה דיווחנו אודות המוטיבציה הגדולה של הפורום מהמזרח הרחוק אחרי שהציג הונגקי מקבילה למכונית יוקרה ממלכתית שחולקת דמיון (מחשיד) לרולס רויס ו-בנטלי עם מידות מפוארות, מנוע גדול וחלל פנים מהודר. ואולם בחודשים הקרובים הם יאיצו קדימה, יעלו הילוך ויתקעו יתד בצפון איטליה, חבל משגשג המקושר למעמד גבוה וסגנון חיים מהיר ויוקרתי.

חברת FAW, ראשי תיבות ל-First automotive works היא חברת הרכב הוותיקה ביותר בסין עם שורשים ב-1953. היא כרתה הסכמים רבים בעולם עם מותגים אירופים מובילים בהם פולקסווגן וכן עם מותגים יפנים כמו טויוטה ומאזדה. נוכח הפעילות הגלובלית שלה, היא בחרה לסלול נתיב המראה למותג הונגקי והיא עשתה זאת בפעם הראשונה ב-2019 במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט, לעיני כל העולם.

ב-2021, אנחנו נתוודע להמשך התכניות של המותג. פרסומים באיטליה טוענים כי החברה עומדת לצקת אל בטן האדמה מפעל רחב ידיים בהשקעה של מיליארד יורו. מדוע דווקא בצפון איטליה? התשובה פשוטה: הסינים מגייסים מהנדסים מובחרים, והם מעוניינים לפתות פועלים ומוחות מבריקים ממפעלי פרארי, למבורגיני ומזראטי שיכולים לסייע להם בשרטוט הדגמים, עיצוב הטכנולוגיה ותכנון מאפייני הניהוג בהתאם לטעם המערבי. 

באיטליה, שנפגעה קשה מהקורונה לא יסרבו כמובן לסינים ויקדישו להם את כל מה שעומד לרשותם כדי להרוויח מהנדל"ן כמה שיותר כסף. בהונגקי אומרים שהרכב הראשון שיהיה על הפרק, כמה צפוי, יהיה מסוגת ה-SUV, קרוסאובר ספורטיבי חזק ומודרני. עם רשת כלכלית עמוקה, יש להם בטחון שהכסף הגדול יפתה בכירים ופועלים פשוטים כאחד מתוך המפעלים האיטלקיים, כך שבהנחה שהרכב יגיע לכביש עם DNA איטלקי, הם אולי יצליחו לסמן שינוי בהתייחסות שוק הפרמיום האירופי למוצרים הסינים.