$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בכיר במשטרת התנועה לשעבר: "הייתי בא לעבודה, לא עושה כלום"

בראיון לישראל היום מודה ניצב משנה אפרים ארליך ('קרמשניט'), סגן מפקד משטרת התנועה הארצית, שבמלחמה בתאונות הדרכים הוא לא עשה כלום ובעיקר בזבז כספי משלם המיסים

אסי ארנסון, פול גז  20.07.20 - 15:01
(צילום: משטרת התנועה). למצולם אין קשר לכתבה
(צילום: משטרת התנועה). למצולם אין קשר לכתבה

למוסף סוף השבוע של העיתון 'ישראל היום' התראיין ניצב משנה אפרים 'קרמשניט' ארליך, ששימש כסגן מפקד משטרת התנועה הארצית וכפרויקטור לחיזוי תאונות דרכים, והודה שלא עשה כלום בתפקידו. במקרה אחר בו תפס בכיר במשטרה נוהג הרבה מעל המהירות החוקית – העלים את המקרה. משטרת התנועה לשירותכם.

מה נתנו לך לעשות במשטרה?

"לא רצו לתת לי תפקיד קונבנציונלי. שברו את הראש, ובסוף המציאו תפקיד: פרויקטור לחיזוי תאונות דרכים. אתה יודע מה זה? גם אני לא. נתנו לי רכב ומשרד. הייתי בא לעבודה, מחתים כרטיס, לא עושה כלום והולך הביתה".

כלומר, בזבוז כספי ציבור.

הציטוט לקוח מראיון שנערך עם ניצב משנה אפרים 'קרמשניט' ארליך, שהתפרסם כרודף שחיתויות במשטרה והביא להתפטרות מפכ"ל וכיום עובד כנהג מונית. הרבה סיפורים פורסמו על ארליך ועל-כך שחשף שחיתיות במשטרה והביא על עצמו הרבה אויבים מבית. בראיון קפץ לנו לעין מקרה ספציפי ותיאור של ניצב המשנה על תפקידו האחרון במשטרה – שיש לו נגיעה ישירה לבטיחות רוכבי ונהגי ישראל.

המקרה הראשון (שפורסם פעמים רבות בעבר) מדבר על תקופתו כראש היחידה המרכזית באגף התנועה בשנת 2006. במעקב לצורך תרגיל, אותו ערכו אחר רכבו של דודי כהן – ראש אגף חקירות ומודיעין דאז ולימים מפכ"ל המשטרה – צילמו אותו נוהג, שלא לצורך מבצעי, במהירות של 180 קמ"ש. במקום לטפל בנושא משמעתית לכל הפחות או תעבורתית כמו כל אדם מהשורה, 'העלימו' השוטרים את החומר ואף נתנו לשוטר שביצע את העבירה את הצילומים. בימינו, כשאגף הדוברות מתעד ומפרסם בגלוי כל עבירה שכזאת – ובטח של רוכבי דו-גלגלי – אנו מקבלים ממקור ראשון איך המשטרה אוכפת סלקטיבית את עבירות התנועה 'מסכנות החיים' כלשונן.

את הציטוט המקומם השני כבר כתבנו למעלה. מה זה בדיוק פרויקטור לחיזוי תאונות דרכים? לא יודעים, אבל בניחוש פרוע נניח שתפקיד המשרד הזה הוא לנתח כבישים אדומים, לזהות מעקות בטיחות מסוכנים, צמתים מסוכנים, כיכרות מסוכנות, מחלפים חלקלקים וכל מקום שיכול לפצוע או להרוג נהג רכב או רוכב אופנוע בישראל. כלומר, בניגוד למחלקה במשטרה שמפיקה דו"חות תחקיר אחרי התאונות, על-מנת ללמוד ולמנוע, מדובר כאן על אגף שמחבר אחת ועוד אחת ויודע מראש להגדיר איפה מסוכן ולמי.

ניצב משנה בדימוס קרמשניט מודה שהלכה למעשה, בשנה שבה היה בתפקיד, לא עשה כלום במסגרת תפקידו. תחשבו כמה פציעות או מוות של רוכבים ניתן היה למנוע אם היה טורח לעשות את תפקידו ולא רק "בא לעבודה, מחתים כרטיס, לא עושה כלום והולך הביתה".

אנו בפול גז לוקחים ברצינות את נושא תאונות הדרכים בישראל, מצרים על העלייה במספר ההרוגים על דו-גלגלי ופועלים על-בסיס חודשי על-מנת לנתח כל תאונה ותאונה ולפלג לכל נתון אפשרי – החל מנפח וסוג האופנוע, מין ולאום הרוכב, שעת התאונה ומיקום התאונה. בסוף השנה נוכל להוציא דו"ח סטטיסטי מפורט על מה, למה וכמה בתחום קטל רוכבי האופנועים בישראל. לצערנו נוכל גם להגדיר מראש מקומות מסוכנים – כאלה שכולם יודעים שהם מסוכנים – שבטח עוד יככבו לנו בנתונים. חורה לנו לקרוא על בכיר במשטרה, שמונה למנוע תאונות דרכים, שמודה, שתכלס, הוא לא עשה כלום בתפקידו.