$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מלאך שומר לרוכבי אופנוע ודו-גלגלי: Haalo

חברת ההזנק הישראלית ANACHOIC מציגה מערכת התרעה מתוחכמת לרוכבים המבוססת על מיקרו רדאר. השיווק בקרוב

מערכת עולם הרכב  31.08.21 - 15:22

רוכבי אופנועים ורוכבי דו גלגלי, בין אם אלה משתמשי אופניים או קורקינטים חשופים כעת יותר מתמיד לפגיעות קשות בזמן רכיבה; על פי נתונים שפורסמו בישראל, חלה עליה של 38% במספר ההרוגים על דו גלגלי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החזרה של הנהגים והרוכבים לכבישים לאחר פתיחת הסגרים ושחרור המשק הובילה לא רק לגידול בעומסים וצמצום המרחב הבטוח, אלא גם לזינוק חד בשיעור הפגיעות בנפש.

בשנים האחרונות התוודענו אל פיתוחים בצד הפסיבי כגון אפודים מתנפחים שמעניקים לרוכב הגנה על גופו בעת התנגשות או איבוד שליטה, אולם נדמה שההתקדמות בצד האקטיבי עדיין לוקה בחסר. אל הוואקום הזה מנסה כעת להכנס במלוא הקיטור חברת ההזנק הישראלית ANACHOIC שמפרסמת כי חלה התקדמות משמעותית בפיתוח מערכת ה-Haalo, שעוברת כעת לשלב בטא.

יתרונותיה רבים ומגוונים, כך נמסר לכלי התקשורת בישראל:

מגלה סכנות ואיומים בטווח של עד 100 מטר בזמן אמת

עוקבת אחר 60 איומים בו זמנית

מסווגת ומתעדפת איומים ביחס למיקום ולמהירות

בעלת מיקרו-רדאר קדמי ואחורי המאפשרים הגנה ב-360 מעלות.

מעבירה את המידע באמצעות חיווי קולי, מה שלא רק מקצר את זמן התגובה של הרוכב במחצית הזמן בהשוואה לאינפוט ויזואלי אלא עושה זאת תוך הימנעות מיצירת היסח דעת מיותר לרוכב

מערכת לומדת ומתעדכנת בשוטף תוך כדי איסוף נתונים באופן רציף ומבוקר.

המערכת פעילה בכל מזג אויר, באור יום, בחושך (כמו גם כניסה ויציאה ממנהרה), בשמש חזקה ומסנוורת, בחורף ועוד. 

ג'ון מייסטר, מייסד שותף ו-COO ב- Anachoic:  ״כרוכב דו-גלגלי למעלה מ-25 שנים, ישנם נושאים רבים הקשורים בחווית הרכיבה שבוערים בי. הסכנות ההולכות וגדלות של האורבניזציה והגודש בכבישים, היסחי הדעת של הנהגים עם שימושם בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה, ותשתיות מתיישנות שמלכתחילה לא תוכננו לדו-גלגלי - אלו מהווים רק חלק קטן מרשימת הבעיות שצצות בכל רכיבה. בשל כך, אנחנו ב Anachoic חרטנו על דגלנו חזון ברור, גדול ורחב - להקטין באופן משמעותי את מעורבותם של רוכבי דו גלגלי בתאונות דרכים. כל תאונה שאנו מצליחים למנוע, מחזקת אותנו יותר ויותר בדרכנו למימוש החזון."

חלק משלבי הפיתוח כרוך כאמור בהקמת צוות "מבחן" ייעודי לגרסת הבטא, שיהיה אמון על צבירת נסיון עם המערכת שהינה מבוססת על "מוח" לומד ומתעדכן ושיתופה עם רוכבים אחרים, כך שניתן יהיה להתאימה לשלל סוגי רוכבים, בהתאם לאופיים, עד שיוכלו לבצע את המעבר לייצור בהיקף מסחרי.   

מאחר ומדובר במערכת מצילת, חיים, אומרים מייסדי הסטארט אפ כי השאיפה לשווקה "במחיר שווה לכל כיס", כך שלא יהיה מדובר באביזר שהנגישות אליו על ידי חלקים גדולים בקהילת הרוכבים תהיה מוגבלת.

מאריק תמם, מייסד שותף ו-CEO ב- Anachoic:  "שנים רבות של ניסיון וחוויות ברכיבה על גבי אופנועים גרמו לי להבין היטב את החיבור בין הרוכב לכלי וביניהם, לשאר משתמשי הדרך שנמצאים סביב. הצורך באותו ״חוש שישי״ שכל רוכב צריך לפתח, כדי לשמור על עצמו בכבישים, הוא טבעי עבורנו. לכן, הפתרון שלנו מחזק את החוש הזה, דרך חיישנים רגישים ומתקדמים, שמתחברים למערכת השמע שבקסדה ומשם, אל האינטואיציה של הרוכב