חג לחובבי השטח: Jeep רנגלר החדש הגיע לישראל

רכב השטח המיתולוגי של ג'יפ מגיע ארצה בגרסה חדשה, מאובזרת ומעודנת מאי פעם שלא זונחת את השורשים הקשוחים. המחיר נע בין 300 ל-420 אלף שקל

אופיר דואק  03.12.18 - 13:06
(צילום: כפיר כשריאן)
(צילום: כפיר כשריאן)
תחילת כתבה

חברת סמל"ת, יבואנית מותג ג'יפ לישראל, השיקה הבוקר (שני) בהרצליה את הרנגלר החדש (שם קוד JL) שהוא מאחרוני רכבי השטח האמיתיים הנמכרים כיום בעולם. ג'יפ רנגלר הוא הדגם המזוהה ביותר עם מותג השטח האמריקאי, וממשיך דרכה של השושלת שנוסדה במלחמת העולם ה-2 עם הג'יפ (וויליס) המקורי. אלא שגם אגדות צריכות להתאים עצמן לרוח הזמן, ועל כן הדור החדש של הרנגלר שומר אמנם על המראה הקלאסי והמוכר בעדכונים קלים, אך בבסיסו מדובר בדגם חדש לחלוטין.

בג'יפ מדגישים כי נעשה צעד גדול כדי להפוך את הרנגלר ליותר שימושי ונעים ביומיום, או במילים אחרות: יותר SUV. הדבר בא לידי ביטוי בשדרוג תא הנוסעים באיכות חומרים המתאימה לדגם פרימיום, כמו גם עם מערכת מולטימדיה מודרנית. עם זאת, כמו בעבר מאפשר הרנגלר רמת מודולאריות שלא קיימת בשום רכב מודרני, כולל רכבי השטח המועטים שעוד נותרו, עם אפשרות להסרת הגג (בד או קשיח), הדלתות ואף קיפול השמשה הקדמית - הן בגרסה הקצרה והן בגרסה הארוכה (אנלימיטד). שדרוג מתבקש נעשה גם בתחום הבטיחות, כשמעתה מגיע הרנגלר בדגמי הסהרה עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה על עצמים בשטחים מתים ובנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית, נוסף למערכת מובילאיי בהתקנה מקומית (בכל הדגמים) שנועדה לספק התרעה על סטיה מנתיב.


 

מה בצילינדרים ובמכלולים

לישראל מגיע ג'יפ רנגלר החדש עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל תפוקה מרבית של 272 כ"ס ועם תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות (0-100 קמ"ש ב-7.6 ש'). מנוע הדיזל יצטרף להיצע רק בעתיד, כאשר יוצעו דגמים עם תקינה אירופית. חידוש נוסף הוא בדמות תיבת העברה חדשה המאפשרת בחירה בין הנעה אחורית או מצב הנעה אחורית עם חלוקת כוח לפי דרישה בנסיעה על הכביש. כמובן שמוצע גם מצב הנעה כפולה קבועה עם חלוקת 50:50 בין הסרנים ויחס העברה נמוך. גרסת הרוביקון הקרבית מגיעה גם עם נעילת דיפרנציאל מלפנים ומאחור, יחס העברה נמוך יותר בסרנים ומוט מיצב הניתן לניתוק חשמלית.

למרות האופי והמראה הקשוח, בג'יפ מדגישים שמדובר במוצר פרימיום כמתבקש ממהלך המיתוג המחודש שעברה החברה. המחירים בהתאם התייקרו משמעותית בשיעור של כמה עשרות אלפי שקלים, אך בתמורה מציע רנגלר רמת אבזור משופרת בכל שלוש רמות הגימור אשר מגיעות ארצה; רמת הגימור הבסיסית היא "ספורט" ומחירה נע בין 299 אלף שקלים לדגם הקצר ו-329 אלף שקלים לדגם הארוך, כאשר ניתן למצוא בה מערכת מולטימדיה מקורית עם קישוריות מלאות, בקרת אקלים מפוצלת, LED מלא בחזית ועוד. 
גרסת הסהרה היא היוקרתית ביותר וכוללת בנוסף למערכות הבטיחות המתקדמות גם מערכת שמע משודרגת של אלפין ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים ומדרגות צד מקוריות ומחירה הוא 390 אלף שקלים לדגם הקצר ו-419 אלף  שקלים לדגם הארוך. גרסת הרוביקון תימכר במחיר של 379 אלף שקלים לדגם הקצר ו-399 אלף שקלים לדגם הארוך. למרות ההתייקרות, לא נראה שהרנגלר החדש יתקשה למצוא רוכשים, בין אם בקרב הלקוחות הנאמנים וחובבי השטח והן בין לקוחות רכבי היוקרה שעבורם מהווה הרנגלר סמל סטאטוס.

ביבואנית מעריכים כי ניתן יהיה למסור כ-300 יחידות של הרנגלר בשנה.

 

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5

 

 

הדפס