$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בקרוב: כרית מתנפחת נגד התנגשות

פיתוח חדש של חברת ZF עשוי להיות תנאי בטיחותי של NCAP למכוניות אוטונומיות

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  05.12.18 - 10:19
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: כרית אוויר

חברת ZF מוכרת לכולנו בזכות תיבות ההילוכים שהיא מפתחת ומייצרת ליצרניות רכב רבות בעולם. אבל לאחרונה דיווחה ZF על פיתוח חדש שאיננו קשור לתיבות הילוכים אלא דווקא למערכת למניעת התנגשות באמצעות כרית אוויר חיצונית שתפקידה להגן על גוף הרכב במקרה של חשש להתנגשות. הפיתוח המעניין הזה מיועד להיכנס לשימוש במכוניות אוטונומיות ובארגון EURO NCAP בוחנים את האפשרות שהמערכת הזאת תצטרך להיות מערכת חובה במכוניות אוטונומיות בעתיד הלא רחוק. 

 

רוב היצרניות שמפתחות מערכות נסיעה אוטונומיות, עושות זאת בדגמי היוקרה שלהן ובמסדרונות של יצרניות רבות מדברים על כך שהם קרובים מאוד לאוטונומיה ברמה 3, זאת הרמה שבה המכונית תפעל בעצמה ללא נהג ולכן רמת הסיכון להתרחשות תאונה הולכת ועולה במיקרים של תקלות. אזורי הפגיעה בצידי המכונית אינם תמיד המוגנים והחזקים ביותר וההשקעה בספיגת אנרגיה ניכרת יותר בחזית הרכב ובחלקו האחורי אם כי הקורות בצד מונעות פגיעה וחדירה לצידי הרכב עד מהירויות מסוימות. את הפער הזה יחד עם העליה בסבירות לתאונות צד, זיהו בחברת ZF ופיתחו את כרית האוויר שמתנפחת לצד המכונית רגע לפני ההתנגשות והיא נקראת "pre-airbag". הכרית תכסה את האזור שבין הגלגל הקדמי לאחורי ותספוג את האנרגיה הקינטית של המכונית הפוגעת ותקטים משמעותית את עוצמת הפגיעה בקורות הצדדיות ותאפשר הגנה טובה יותר על הנוסעים ברכב. החברה כבר החלה בניסוי של המערכת והתוצאות הראשוניות מראות הפחתה של 40% בעוצמת הפגיעה האמתית במכונית (ברזל בברזל). 

 

ארגון הבטיחות האירופאי EURO NCAP כבר הודיע כי בשנת 2020 הוא מתכוון להקשיח את רמת הבדיקות ולהוסיף קריטריונים חדשים על מנת שמכונית תזכה לדירוג של 5 כוכבים ויתכן כי המערכת של ההגנה הצידית בכרית אוויר תהיה מנדטורית ויצרניות הרכב תהיינה חייבות להתקין את הכריות הללו אם ברצונן לקבל את הניקוד הגבוה. חברת ZF עובדת גם על פיתוח של כרית אוויר להגנה על הבירכיים והיא תוצג כבר בשנה הבאה וככל הנראה תהפוך לחובה במכוניות חשמליות שאין להן מנוע בחלק הקדמי כמו במכונית עם מנוע בנזין/דיזל שמסייע בספיגת אנרגיה בתאונה חזיתית. היעדרו של המנוע מגביר את הסכנה שהחרטום של המכונית החשמלית יתקפל בצורה משמעותית יותר בעת תאונה חזיתית ולכן עם התגברות הייצור של מכוניות חשמליות בשנה הבאה, אנו עשויים לראות את הפיתוח הזה עובר לשלב של ייצור המוני.

 

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5