$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מבזק חדשות: מנועים חדשים בארץ ל-וולוו ו-פיג'ו ובשורה לרוכשי אאו

וולוו משיקה בישראל גרסה חדשה של ה-V40 במהדורת קרוס-קאנטרי, מנוע חדש לפיג'ו 3008 וכלמוביל מתחילה לקבל הזמנות עבור אאוטלנדר היברידי הבא

ניר בן טובים  09.12.18 - 10:14
פיג'ו 3008 (צילום: יצרן)
פיג'ו 3008 (צילום: יצרן)

תגיות: וולוופיג'ו

3 צילינדרים

קצת אחרי שהשיקו בישראל מנוע דיזל חדש ומנוע בנזין טורבו בכיר עם 180 כ"ס, הודיעה בשבוע האחרון יבואנית דגמי פיג'ו לישראל 'דוד לובינסקי' על חיזוק משמעותי נוסף למשפחת ה-3008 המשפחתית; אל היצע הדגמים מצטרפת כעת גרסת שלושה צילינדרים טורבו בטכנולוגיית פיור-טק עם תיבת הילוכים אוטומטית חדישה, שתי רמות אבזור וחסכון משמעותי בדלק (על פי תקני ה-WLTP) והפחתה בפליטת המזהמים.

מנוע זה, בנפח 1200 טורבו כבר משרת חלק ניכר מדגמי פיג'ו-סיטרואן, אולם לראשונה מגיע לקרוסאובר החשוב ביותר של היצרן הצרפתי ואליו גם מצטרפת בשורה טכנולוגית נוספת - תיבת 8 הילוכים אוטומטית יפנית (פלנטרית). מ-3 בוכנות צנועות מחלץ המנוע הזה 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-23.5 קג"מ מ-1,750 סל"ד. ערכים אלו מעניקים רכב האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות ועד 190 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 19.2 ק"מ לליטר ונתון פליטת ה-CO2 נמוך במיוחד ומציב אותו בדרגת זיהום 5.

כמו אחיו הוא ישווק בישראל ב-2 רמות גימור: 'אקטיב' ו-'פרמיום'. הראשונה מגיעה עם מראות מתקפלות, מערכות השמע והתצוגה המקוריות של פיג'ו (לוח מחוונים דיגיטלי מלא), מצלמת נסיעה לאחור עם מבט על, ממשק אפל קאר פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ' ועוד. גרסת ה'פרמיום' מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד, שילוב של בד ועור במושבים, חימום מושבים, תאורת LED פנימית ועוד. שני הדגמים מגיעים עם בקרות בטיחות אקטיביות, אולם הגרסה הבכירה מוסיפה גם התרעה על עצמים נסתרים במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה ועזרים נוספים.

המחירים בישראל עומדים על 150 אלף שקלים לדגם אקטיב ו-165 אלף שקלים לדגם ה-פרמיום.

עוד בוכנות קטנות בפרמיום קטנה

למרות שוולוו כבר הכריזה על יורשת מודרנית ל-V40 החדשה, על בסיס הפלטפורמה המודולארית של היצרן (CMF), השוודים טרם דיווחו על מועד השקה רשמי. דיווחים שונים סימנו את 2020 כיעד ריאלי, אבל עם שנה ויותר על ה"רצפה", זה משאיר לנורדים פתח לעדכן מדי פעם בפעם את הסדרה הקומפקטית שנמצאת בלב ליבו של אחד הסגמנטים הפופולריים ביותר באירופה. 

ה-V40 הרגילה כבר נמכרת זה תקופה ארוכה בישראל עם מנוע שלושה צילינדרים, ה-T3, וכעת הגיע זמנה של מהדורת ה-קרוס קאנטרי, גרסת השבילים הנינוחה. ה-קרוס קאנטרי קצת יותר גבוהה (בגחון) מאחותה והיא גם מצוידת במיגונים קלים וקישוטים שנותנים לה מראה מחוספס משהו. חוץ מזה, אין בה יותר מדי שינויים קוסמטיים לעומת ה-V40 הרגילה ותמצאו כאן את כל הרכיבים המוכרים של וולוו.  

מנוע ה-T3 מציע ביצועים טובים בסך הכול לצד הפחתה בצריכת הדלק בהשוואה למנועי ה-4 צילינדרים של היצרן; הוא מחלץ מ-1500 סמ"ק הספק מרבי של 152 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1,700 סל"ד. את המיאוץ ל-100 קמ"ש מסיימת ה-T3 בזמן של 8.3 שניות ועד 210 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-15 ק"מ לליטר.

היבואנית המקומית 'מאיר' תשווק את ה-קרוס קאנטרי T3 עם חבילת אבזור אחת - 'אינסקריפשן'. לרכב חישוקי 19 אינץ', ריפודי עור למושבים, גג-פנורמי, הנעה ללא מפתח ומערכת שמע של הרמן-קרדון. כל מערכות הבטיחות האקטיביות של וולוו זמינות בדגם זה, כולל בקרת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת ערנות, התרעה בפני התנגשות ועוד. המחיר בישראל - 185 אלף שקל.

 תואר "ירוק" למיצובישי אאוטלנדר

מיצובישי פרסמה השבוע כי אאוטלנדר PHEV, דגם הפלאג-אין ההיברידי החדש בסדרת הכביש-שטח זכה בתואר "הרכב הירוק" ביותר של שנת 2019 על ידי ירחון הרכב "Green car journal". עורך הירחון, רון קוגן אמר: "כיום רוכשי SUV רוצים לנהוג ביעילות רבה יותר עם השפעה סביבתית נמוכה יותר...מיצובישי אאוטלנדר היברידי נטען עונה על הצרכים האלו באופן מוצלח עם סדרת מנועי החשמל".

האאוטלנדר ההיברידי החדש מסוגל לנצל את הסוללות שבו לטווח נסיעה של 45 קילומטרים (בתנאים מציאותיים, על פי תקן ה-WLTP) וניתן להטעינו ל-80% בפרק זמן של חצי שעה. ההספק המשוקלל של מערכת הכלאיים המבוססת על מנוע בנזין 2.4 ל' עם 135 כ"ס, זוג מנועים חשמליים לסרן האחורי בהספק של 95 כ"ס וסוללות בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. הוא מאיץ ל-100 קמ"ש -10.6 שניות (מהיר מקודמו ב-0.5 ש') וצריכת הדלק על פי היצרן היא 50 ק"מ לליטר.   

האאוטלנדר ההיברידי הוא אחד מרכבי הפלאג-אין הנמכרים ביותר מסוגו, וגם בישראל זקף לזכותו הצלחה על אף עלותו הגבוהה יחסית. ביבואנית 'כלמוביל' אומרים שמתחילת שיווקו של הדגם היוצא נמסרו בארץ 390 יחידות ממנו, וכי כבר כעת ניתן לפתוח הזמנה לדגם החדש שעתיד לנחות בארץ ברבעון הראשון של שנת 2019. ארז סבג, מנהל חטיבת מיצובישי: "נפתחה ההרשמה המוקדמת למי שרוצים לשריין לעצמם את הרכב מהמשלוח הראשון". השאיפה של היבואנית היא לשמר את רמת המחיר הנוכחית של ה-PHEV עם מעט התאמות, כלומר בין 195 ל-210 אלף שקלים (הדגם הבכיר ביותר).  

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5