$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם בוגטי תכנע בסופו של דבר לצונאמי ה-SUV?

בוגטי בוחנת כיוונים שונים להפתחות המותג. לא שוללת קרוסאובר חדש, אבל גם לא ממש חותמת על מיזם כזה. אז מה בכל זאת? המנכ"ל החדש סטיבן ווינלקמן מגלה כמה סודות

ניר בן טובים  10.12.18 - 13:02
בוגטי שירון במסגרת תערוכת פרנקפורט. 1500 כ"ס של קרבון ומגדשי טורבו מרובים (צילום: יצרן)
בוגטי שירון במסגרת תערוכת פרנקפורט. 1500 כ"ס של קרבון ומגדשי טורבו מרובים (צילום: יצרן)

"אנחנו מוכנים ליותר", כך מספר מנכ"ל בוגטי החדש סטיבן ווינקלמן למארק רכטין מירחון 'מוטור-טרנד' האמריקני במסגרת ראיון מיוחד שקיימו עימו לאחרונה לאחר שנכנס לתפקידו. ווינקלמן בן ה-54, שנולד בגרמניה וגדל ברומא סיים זה מכבר כהונה זריזה בכסא הקברניט של חטיבת 'אאודי ספורט' ולפני כן ניהל את למבורגיני במשך למעלה מ-14 שנים. ווינקלמן נחשב לדמות מאוד דומיננטית בתעשיית הרכב, והיה חתום בין היתר אולי על המכונית השנויה ביותר במחלוקת שיצאה משערי המפעל הבולונזי - למבורגיני אורוס, ה-SUV הראשון בתולדותיה של חברת העל האיטלקית.

סביר שמסיבות אלה קפצו האמריקנים על ההזדמנות וביקשו התייחסות לחרושת השמועות לפיה בוגטי עתידה לייצר קרוסאובר ספורטיבי ברוחו של האורוס, כי הרי בכל זאת, השם שלו מתנוסס עליו. "מעולם לא אמרתי דבר כזה", מעיר ווינקלמן לאמריקנים. "יש עתונאים שמשוכנעים שכך אני אעשה גם פה אחרי שדחפתי את המיזם הזה שנים ארוכות בלמבורגיני. מה שאמרתי, בסופו של דבר זה שאנחנו בוחנים כל מיני זוויות - כל סגמנט, כל מרכב וכל דבר שאולי יהיה רווחי... מכונית שניה של בוגטי צריכה להיות משתלמת יותר מבחינה מסחרית מהמכונית שאנחנו מוכרים היום. היא צריכה להיות חדשנית וגם כלכלית, אחרת אין לה הגיון".

בוגטי אכן בחנה לפני מספר שנים אפשרות להגדיל את ההיצע שלה במכונית נוספת שתתברג ליד הויירון וכל גרסאותיה, אך היא לא הבשילה לכדי מוצר סדרתי. לפרויקט קראו 16C 'גליביה' והוא הוצג בפני קהל נבחר במטה החברה בשנת 2009. מכונית זו הייתה ממשיכת דרכה הרוחנית של בוגטי EB218 שניסתה לסלול את דרכה לעולמות הפאר עם מכונית סדאן מהודרת כמעט 16 שנים לפניה. גורלה נחרץ בדיוק כפי שנחרץ גורלה של הגליביה, שכן בבוגטי החליטו בסופו של דבר לוותר על האפיזודה הזו לטובת בוגטי שירון (יורשת הויירון).

אז מכונית סאלון לא תהיה בינתיים, SUV בסימן שאלה. אז מה בכל זאת? ווינקלמן רומז שחגיגות ה-110 שנים להקמת בוגטי עשויות להיות נקודת המפנה. "אטורה בוגטי (מייסד המותג) ייצר מגוון רחב של דגמים; קופה, סדאן, קבריולה - בעצם כל מה שאפשרי. היום, כמעט 20 שנה אחרי שבוצע אתחול יסודי לבוגטי, אנחנו מוכנים לדגם אחד נוסף לפחות. אני לא אומר שזה יקרה מחר, אבל הגענו לנקודה הזו. אנחנו צריכים למצוא משאבים זמינים ונכונות מצד פולקסווגן (בעלת השליטה) לבצע מהלכים כאלו. למצוא את האיזון הנכון בין ההסטוריה לעתיד, ולצקת לתוך החלל את החדשנות והביטוי המיוחדים של בוגטי". 

כשנשאל היכן הוא רואה את בוגטי בעוד עשר שנים, ווינקלמן מספק תשובה פוליטית שכנראה מתיישבת עם בעלי המניות וגם עם המחוקקים; "אנחנו רואים כאן הזדמנות לחשמל את בוגטי. הכול אפשרי כרגע תחת פיקוד המטה המרכזי שלנו בצרפת. אנחנו פועלים גם להיכנס לסין (שוק הרכב הגדול בעולם). ובכלל, בקרב מכוניות ההייפר-קאר הרבות, אנחנו עדיין רואים את עצמנו ככוכב נוצץ".

המכונית היחידה של בוגטי כיום, ה-שירון, עם 1500 כ"ס בקנה, 0-100 קמ"ש ב-2.4 שניות ומהירות מרבית של 420 קמ"ש תיוצר במכסה מוגבלת של 500 יחידות בלבד, כלומר בסביבות 70 מכוניות מתגלגלות לכבישים בשנה, וקיימת רשימת המתנה מייגעת עד סוף 2021. בדומה אגב ליצרני מכוניות קיצון ברמתה, בוגטי מרכיבה את המכוניות ב"הילוך נמוך" ומעדיפה איכות על פני כמות; כל שירון שיורדת מפס הייצור היא אסופה של 1800 חלקים שהוברגו על ידי 20 מומחים של בוגטי ורשימת ההתאמות האופציונלית מורכבת מעשרות דוגמאות שונות של ריפודים וגוונים. כל זה מגיע עם תג מחיר נאה: 3 מיליון יורו.

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5