פורד אקספלורר 2020 זה סיפור אחר

אחרי כמעט עשור שהמכונית קפאה על שמריה, היא קיבלה טיפול עמוק מקצה לקצה כולל מנוע בהספק 300 כ"ס

בועז קורפל
בועז קורפל  17.01.19 - 08:30
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
תחילת כתבה
פעם יכולנו להסתכל על הפורד אקספלורר, הדגם שהחליף את הברונקו ולקנא במי שנוהג בו מסיבות רבות ומגוונות אך במיוחד בזכות האמריקאיות שלו שהתאפיינה במידות סופר נדיבות, שורה ארוכה של אביזרי מותרות ופינוקים וכמובן גם מנוע שמתקתק את אותו צליל ששמור רק לאמריקאיו. עם השנים (כמעט עשר) האקספלורר עבר מתיחות פנים ושינויים שהפכו אותו לפחות מעודכן משאר הבריונים בשכונה, אולם כעת, בתערוכת המכוניות השנתית של דטרויט, בבית הכי ביתי של פורד, האקספלורר נחשף במלוא הדרו במהדורה החדשה שלו כמודל 2020 ויש לו רשימה ארוכה של עדכונים ושינויים שמזניקים אותו ישירות בחזרה ללב הקטגוריה של ה-SUV הגדולים.
 
חרף גודלו ומשקלו של האקספלורר החדש, הותקן בו מנוע טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטר עם 4 בוכנות בטור בטכנולוגיית אקובוסט שמייצר 300 כוחות סוס ומומנט נפלא של 43 קג"מ שנשלחים באמצעות תיבת הילוכים אוטומאטית בת 10 מהירויות אל הגלגלים האחוריים בשונה מהדור הקודם בעל ההנעה הקדמית כסטנדרט ויש גם אופציה להנעה כפולה אך זאת בתוספת מחיר בלבד.
 
מי שיחפוץ במנוע גדול וחזק יותר יוכל לקבל את גרסת האקובוסט למנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים במכונית ברמת גימור פלטינום. מנוע זה מחליף את המנוע הקודם בנפח 3.5 ליטרים אך ההספק נותר זהה ועומד על 365 כוחות סוס ומומנט של 53 קג"מ שהם שיפור קל מהמנוע הקודם. למרות הנתונים הזהים בהספק המנוע, כושר הגרירה של המכונית עם המנוע הזה עלה ל-2.4 טון. חובבי הספורט יוכלו לשדרג את עצמם לדגם הספורטיבי שנקרא ST ושם הספק המנוע מטפס ל-400 כוחות סוס והמומנט ל-57 קג"מ והרכב מגיע עם שלל אביזרים ספורטיביים לרבות בלמים, דיסקים, בולמים ומתלים ועוד. 
 
לראשונה האקספלורר מוצע בגרסה היברידית עם מנוע חשמלי שפועל בד בבד עם מנוע הבנזין. הגרסה הזאת מצוידת במנוע בנזין בתצורת V6 בנפח 3.3 ליטר וההספק המשולב בינו לבין המנוע החשמלי מגיע ל-318 כוחות סוס. המנוע החשמלי ניזון מסוללות הממוקמות מתחת לשורת המושבים האמצעית. 
 

בפורד מציעים את האקספלורר בחמש רמות גימור: בסיסי, XLT, ST, לימיטד וגם פלטינום. המכונית כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' אך גם כאן ניתן להזמים עם מסך גדול יותר למולטימדיה וגם למסך בלוח השעונים שמציג את נתוני הנסיעה. בתחום מערכות הבטיחות, פורד הכניסה את כל מה שאמתחתה בתחום הפאסיבי והאקטיבי עם מערכת הבטיחות החכמה בטכנולוגיית Co-Pilot360. בנוסף האבזור כולל סיוע בחנייה מקבילה או אנכית ללא מגע יד של הנהג באמצעות שימוש במערכת Active Park Assist 2.0. עוד ברשימת האבזור, אפליקציה לטלפון הנייד שנקראת FordPass ובאמצעותה ניתן להפעיל מרחוק ולתכנת פעולות ברכב כגון פתיחה, נעילה והתנעה של המכונית. המחיר של הדגם הבסיסי בארה"ב הוא 34,000 דולר. 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

הדפס