$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אינפיניטי שוקלת לנטוש את השוק האירופי

חטיבת הספורט-פרמיום של ניסאן לא עומדת בתחזיות הכלכליות ושוקלת לעזוב את היבשת המערבית

ניר בן טובים  04.02.19 - 14:47
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: אינפיניטי

כלי התקשורת בצרפת מדווחים כי חברת 'אינפיניטי', חטיבת הספורט-פרמיום של ניסאן עשויה לעזוב את אירופה בעתיד הנראה לעין אחרי צלילה דרמטית במכירות המותג. על פי פרסומים שונים בפריז, מסרה אינפיניטי במהלך שנת 2018 רק 6,000 מכוניות, או פחות ממחצית המסירות בשנת השיא של אינפיניטי בשנת 2016. החברה פועלת על היבשת המערבית קרוב לעשר שנים אולם התקשתה לעמוד בתחזיות הכלכליות של רנו-ניסאן שבין כה מנסה לסגור את הברזים על רקע המשברים הפנימיים המתחוללים כעת במסדרונותיה.

הבעיה העיקרית של אינפיניטי אינה נעוצה בטיב המכוניות או ביכולותיהן, אלא בייצור רווחים גדולים בסגמנטים החשובים ביותר באירופה, כמו למשל בסגמנט הסאב-קומפקט. בקטגוריה זו ניסתה אינפיניטי לפענח את דרישות הקהל באיחור גדול עם ה-Q30 המבוססת על מרצדס A קלאס וכן עם גרסת השבילים שלה, ה-QX30. בכירי אינפינטי חזו נסיקה כלכלית על כתפיהן של שתי המכוניות עם למעלה מ-40 אלף מסירות בשנה אך התוצאות היו מביכות: רק 3,000 יחידות נמסרו במהלך 2018 ביחד. גם הקרוסאוברים הגדולים של אינפיניטי לא מצליחים להתמודד עם התוצרת הגרמנית או השוודית וחלק מדגמי הסדאן של החברה אינם זמינים באירופה החל בספטמבר האחרון, כמו גם מנועים שונים ותוספות אופציונליות שירדו מהשולחן.  

עוד דווח כי אינפיניטי בוחנת לעומק את המשך פעילותה באירופה בשל השינויים הצפוייים בתקנות זיהום האוויר המחמירות והתאמת הדגמים לתקן ה-WLTP החדש שדורשים הקצאת משאבים רצינית, וכן בשל הסביבה העוינת שעשויה להיווצר עבור מטה החברה בבריטניה בעקבות פרישת הממלכה מהאיחוד האירופי.  ארה"ב אגב היא עדיין השוק הדומיננטי ביותר של אינפיניטי עם נתח של 70% מהיקף מכירותיה בכל העולם, כאשר השוק הסיני משתרך הרחק מאחור. בישראל, מסרה אשתקד אינפיניטי מעל 550 מכוניות, זינוק של יותר מ-35% לעומת השנה שלפני כן.

באינפיניטי העולמית לא מכחישים את המצב האומלל שבו שרויה החברה, אבל שוללים בינתיים את הדיווחים הצרפתיים בזהירות המתבקשת; "אין בזה אמת. אירופה תשאר יבשת חשובה עבור אינפיניטי, שעה שאנחנו ממשיכים לבחון הזדמנויות וגם וסדרי עדיפויות בשווקים שבהם אנחנו פעילים כרגע. זאת אומרת שבשלב הנוכחי אין לנו הצהרות גדולות למסור ואנחנו לא מתייחסים לספקולציות". 

אל האינסוף, ובחזרה?

אינפיניטי רכשה לעצמה מוניטין כחברה שמתמחה במכוניות ספורט-סדאן בקצה העליון של הקבוצות, עם דגמים קרביים בעלי מנועים בשרניים המספקים ביצועים מצוינים. לצערה, דגמים אלו זמינים רק במפלס המחירים הגבוה ביותר ורחוקים מהישג ידם של רבים. כמו כן, סימן שאלה מרחף מעל עתידם של רכבי הספורט החזקים ביותר שלה בשל צמצום נפחי המנועים. אז מה בכל זאת?

נשיא החברה החדש, כריסטיאן מונייה, התייחס במסגרת תערוכת דטרויט האחרונה למצבה של אינפיניטי; "אינפיניטי, במשך הרבה מאוד שנים ובגלל הרבה מאוד סיבות נתפשה בעיני רבים כבחירה של אמצע הדרך וניסתה לבצע כל מיני דברים מסובכים כדי להיות תחרותית - מול כולם ובעיקר נגד הגרמנים", אומר מונייה. "אנחנו לא רוצים להיות מספר 1 בעולם. אנחנו לא נהיה המכונית שמתאימה לכולם ולא חברה עם 50 דגמים כמו הגרמנים. אנחנו פשוט צריכים את הרכב המסוים הזה שיתן לנו יתרון ייחודי בשוק".

מונייה מצביע על השנתיים-שלוש הקרובות כקריטיות להתפתחותה של אינפיניטי ואומר שהמטרה איננה לגדול מבחינה מספרית אלא להתכונן. "המכוניות הנכונות תהיינה חשמליות", הוא מעיר. "עד שנת 2025 כל דגמי אינפיניטי יהיו חשמליים לחלוטין או היברידיים. אם הכול יתנהל כשורה, נראה חלק מהדגמים האלו על הכבישים כבר בשנת 2021. הדור הבא רוצה טכנולוגיה, רוצה חוויה. הם רוצים רכישה שגורמת להם להרגיש טוב יותר. אינפיניטי תהיה שם".

 

איך עוקבים אחרינו:

 

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!