$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טורף ממלכתי: ריינג' רובר וולאר בגרסת SVR

לנד רובר שלחה את הוולאר היוקרתי לטיפול בחטיבה לפרויקטים מיוחדים. הוא יצא משם עם 550 כ"ס ושיניים חדות

ניר בן טובים  07.02.19 - 13:27
אם המהירות לא תשכנע אתכם, אולי המפלטים הכפולים יעשו את העבודה (צילום: יצרן)
אם המהירות לא תשכנע אתכם, אולי המפלטים הכפולים יעשו את העבודה (צילום: יצרן)

שיתוף המכלולים הרוחבי וסיעור המוחין הפורה בקבוצת JLR, 'יגואר-לנד-רובר' אם לא ידעתם הוא אחד ההיבטים הכי מרתקים שנרקמו שם בשנים האחרונות, בערך מאז שיגואר התעוררו מהתרדמת, חזרו לקבל השראה מהשורשים שלהם והפנו את המשאבים לייצר מכוניות מהנות לנהיגה (ע"ע XE ו-F טייפ). לראייה, הנה לכם דוגמא נוספת מה אפשר לחולל בפעולות בינמשרדיות פשוטות כדי לגשר בין עולם מכוניות הספורט לעולם הכביש-שטח והיוקרה.  

החברים בממלכה הבריטית התלבשו לפני כמה חודשים על הריינג' רובר המשוכלל ביותר שיש להם, ריינג' רובר וולאר והחליטו להעניק לו טיפול קרבי רב שכבתי, משולב במראה מהודר מסדרת 'אוטוביוגרפי' המפוארת. כן, רק המחשבה על האינטגרציה של שני הצדדים המנוגדים האלו עושה חשק ללחוץ לו על מתג ההנעה ולשחרר את כל המשקל על דוושת המצערת.

זהו בסך הכול הרכב השני של ריינג' רובר שזוכה לשאת את ה-DNA של SVR אחרי הריינג' ספורט הבכיר בשנת 2017. כמוהו, לא נעשו כאן שום פשרות בנושאי איכויות הפנים או הביצועים שלו והמספרים מדברים בעד עצמם; בחרטום שלו מאוכלסת תחנת כוח בנפח 5.0 ל' עם שמונה צילינדרים מוגדשי-על המפיקה 550 כ"ס ו-70 קג"מ והיא מחוברת אל תיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות. נשמע לכם מוכר? ברור, זו הקומבינציה המשרתת את ה-F טייפ החזקה ביותר שיש כיום. הביצועים בהתאם - מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד ועד 274 קמ"ש.

מנהל מחלקת ה-SVR, מייקל ואן דר סנדה, אומר שבכדי לעמוד בעומסים של המנוע כל מכלולי הוולאר שתומכים בהעברת העוצמה לכביש עברו כיול ממוקד - החל במתלים, הבולמים, מערכת ההיגוי ומערכות המשיכה שלו, כולל חיזוקים לתיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה. עוד אומר סנדה, כי מחשב ניהול הרכב מסוגל להעביר 100% רק לסרן האחורי במידת הצורך. "האתגר פה היה גדול. היינו צריכים להגדיל את הביצועים שלו בלי לפגום בנינוחות שלו, היכולת הכללית והאיכויות. הצלחנו בזה ואני חושב שבדרך לשם גם ייצרנו רכב כל-יכול, בעל ביצועים מדהימים, עבירות, נוחות ופאר - בלי פשרות. זה באמת רכב לכל מטרה". 

הקוסמטיקה של גרסת 'אוטוביוגרפי' היא מהידועות ביותר בתעשיית הרכב. וגם כאן, לא נחסך מהוולאר שום דבר ממדפי הקישוטים והצעצועים; חלל הפנים כולל מושבים חשמליים עם 20 כיוונים, גג-פנורמי מושחר, מערכת פליטה משופרת עם לועות טרפזיים כפולים, קיט חיצוני מובחן עם תוספות של לוגואים, פגושים חדשים וכנפיים, חוגות הפעלה בעלות מאפייני עיצוב יחודיים ודגם זה הוא הוולאר היחידי בעולם בגוון 'סאטין-ביירון-כחול', מעין חותמת חטיבתית להיותו בוגר SVR.

לנד רובר תייצר את הדגם הזה למשך שנה אחת בלבד ובמחיר התחלתי של 85 אלף יורו לפני תוספות אופציונליות. כדאי לכם למהר.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!