$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מפלה: פיאט מתרסקת במכירות ומגיעה לשפל שלא היה כמותו 20 שנה

דווקא בארץ המגף, המקום שחייב להיות הלחם והחמאה של פיאט המכירות בצניחה ואין אור בקצה המנהרה

בועז קורפל
בועז קורפל  26.02.19 - 13:02
(Getty)
(Getty)

תגיות: פיאטפיאט

תנסו לחשוב מה היה קורה לפיאט אלמלא המהנדסים והמעצבים שלה לא היו ממציאים מחדש את ה-500 האלמותית על בסיס הפנדה החמודה. אלמלא מכונית המיני על שלל הגרסאות והדגמים שלה (לא כולל את הקרוסאובר) לרבות הדגם החשמלי, הנתון היה הרבה יותר גרוע מכפי שהוא כיום והבעיה הגדולה עוד יותר היא היעדר מכוניות חדשות ומבריקות בעיצובן ובביצועיהן שתחלצנה את פיאט מהבור הנוראי אליו היא נשאבה.

 

"חברות רכב שלא תתמזגנה עם חברות אחרות, תאבדנה את זכות הקיום שלהן בעולם החדש". כה אמר סרג'יו מרקיאונה שהלך לעולמו טרם זמנו בעודו משמש כיו"ר פיאט-קרייזלר ועוד בטרם התחיל לממש את תכנית החומש של חברת האם האיטלקית שמזוהה עם איטליה ברמה גלובלית לפחות כמו פיצה ולוצ'יאנו פברוטי. הבעיה הגדולה ביותר של פיאט לא התעוררה בשנה או בשנתיים האחרונות אלא עוד לפני 5 שנים לפחות. נסו להיזכר איזו פיאט איטלקית חדשה פגשתם ברחוב, בסוכנות הרכב המקומית או אפילו בפרסומת? אם תגידו פיאט טיפו, אז נסכים אתכם אבל בה בעת נזכיר לכם כי מדובר במכונית משפחתית המיוצרת יותר עבור שווקים ספציפיים (כולל ישראל) במחיר זול במיוחד. אם תוסיפו גם את פיאט 124 ספיידר, אז גם כאן נסכים כי מדובר בפרויקט חביב אבל לא ממש מקורי רק של פיאט אלא בשיתוף מאזדה וכי מספר המכוניות שנמכרו מהדגם הזה לא יציל את החברה מהמצב אליו היא נקלעה בלשון המעטה. במבט לאחור אל השנים האחרונות מתברר מעל לכל ספק כי פיאט עשתה את הכסף שלה (ולא הרבה כפי שהיא הייתה רוצה) רק בזכות ה-500 הקטנטונת ובזכות עסקאות של מכירות מנועי מולטיג'ט ליצרנים אחרים ע"ע סוזוקי. 

 

מבט ברשימת המכוניות שפיאט מציעה למכירה הופך למדכא למדי. האיטלקים עדיין מציעים את הפיאט פונטו, פיאט פנדה, פיאט דובלו וגם את הטיפו וה-500 לצד גרסת הקרוסאובר בדגם L או בדגם X. שום דבר חדש באמת לא קרה שם מזה זמן רב והאנרגיות של מרקיאונה עליו השלום הלכו למקומות אחרים כמו אלפא רומאו, קרייזלר וגם פרארי. תפיסת העולם שלו הייתה לאפשר לחברות הרכב האחרות באירופה להתנסות ולהתגלח בטכנולוגיות חשמליות ולהצטרף אחרון אל העגלה כשהמוצרים החשמליים יהיו זולים יותר (במיוחד סוללות) וכאשר התשתית במדינות השונות ובמיוחד באיטליה תהיה ראויה. יש שחלקו על מחשבתו ויש שהסכימו, אבל התוצאה של ההמתנה הזאת היא קיפאון בדגמים חדשים וקריסה במכירות. 

 

לסיום, הביטו בתמונה שמשקפת את מצב המכירות העגום באיטליה ואת הצניחה המתמשכת מאז תחילת המילניום ותנסו את התרגיל הבא: תעצמו את העיניים ותנסו להתרכז ולהיזכר מתי ואיזו מכונית מתוצרת פיאט ראיתם לאחרונה שאיננה פיאט 500. יש סיכוי שיחלוף הרבה זמן עד שתיזכרו ותפקחו את העיניים ואולי אפילו תנמנמו קלות...

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!