$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקר אמינות: פיג'ו מפתיעה, טויוטה בצרות

סקר האמינות הגדול ביותר בבריטניה של JD פאוור מכתיר את פיג'ו ליצרן הרכב האמין ביותר במממלכה. בתחתית - ב.מ.וו ו-פיאט

ניר בן טובים  12.05.19 - 11:58
פיג'ו 3008 (צילום: יצרן)
פיג'ו 3008 (צילום: יצרן)

תגיות: פיג'ו

נהוג לומר שלענף הרכב הישראלי כללים משלו, ומומלץ להתייחס בזהירות הנדרשת אל סקרי האמינות המתפרסמים באירופה, שכן "השמש הישראלית חסרת רחמים" ועוד נימוקי פרלמנט שכונתיים כאלה ואחרים שחלקם נשמעים כמו מערכונים של הגשש. אבל גם אם אירופה רחוקה מכאן ואינה משקפת את תנאי האקלים במזרח התיכון, מכון JD פאוור העולמי משרטט תמונת מצב די מדויקת אודות מערכות הרכב העדכניות שנכנסות לשימוש בקרב היצרנים והבעיות שכרוכות בשימוש בהן. ובהתחשב בכך שחלק ניכר מן המכוניות הן "גלובליות", אנחנו מרשים לעצמנו להתייחס לנתונים של JD פאוור ברצינות הראויה.

הסקר האחרון של JD פאוור באנגליה בדק מכוניות שנרשמו על כבישי הממלכה בין נובמבר 2015 לינואר 2018 בקרב 11,530 נהגים שלקחו חלק  במשאל. המכון בודק 177 סימפטומים שונים ב-8 קטגוריות שונות: בעיות חיצוניות במרכב, חווית נהיגה, לוח מחוונים/פקדים/צגים, מערכת מדיה/אודיו/ניווט, מושבים, מערכות קירור/חימום, פנים הרכב ואיכותו ומערכת הינע ותיבת הילוכים. כלומר מקיף כמעט כל פרמטר עם פונטציאל לצרות. הדירוג מבוצע על ידי בדיקת כמות הבעיות בכל 100 מכוניות. ככל שהתוצאה נמוכה יותר, כך הרכב מקבל ציון גבוה יותר.  

על פי תוצאות המכון (הדירוג המלא בתמונה), המכונית האמינה ביותר באנגליה היא פיג'ו, ואחריה סקודה. במקום השלישי מופיעה יונדאי ואחריה ניסאן ו-סוזוקי. אופל/ווקסהול מדורגת במקום יחסית גבוה וכך גם MINI. מבין מותגי היוקרה, וולוו היא היא יצרנית הרכב היחידה שנכנסה לעשיירה הראשונה כשהיא מותירה הרחק מאחוריה את הקהילה הגרמנית של מרצדס, אאודי ואת ב.מ.וו - שדורגה במקום האחרון. במבט כולל, מסתמן שוב שרכבי יוקרה ממשיכים לדשדש בתחתית טבלת האמינות, כאשר גם רכבי יגואר-לנד רובר קיבלו ציון נמוך.

עבור פיג'ו, זוהי עליה של 7 מקומות ביחס לדירוג בשנה הקודמת. סקודה פחות או יותר שמרה על מקומה קרוב לצמרת. גם פורד השתפרה מאוד כמו גם הונדה, אבל מי שאולי יחושו קצת מאוכזבים מהדירוג של JD פאוור הם מותגי קיה ו-טויוטה. קיה דורגה בשנת 2017 במקום הראשון ו-טויוטה במקום השישי. השנה, קיה מדורגת במקום השביעי וטויוטה צללה כמעט עד המקום ה-20 בדירוג של JD פאוור.

מי זכתה בסגמנטים המובילים:

המכונית הקטנה האמינה ביותר היא פולקסווגן UP. במקום השני יונדאי i10 שחולקת את הכבוד הזה יחד עם פיג'ו 108. סקודה אוקטביה היא המשפחתית האמינה ביותר וסגניות לה הן סיאט ליאון ו-פורד פוקוס שמצטיינות גן הם בקבוצת הסאב-קומפקט. הקרוסאובר האמין ביותר בסגמנט הכביש-שטח העממי הוא פולקסווגן טיגואן. פיג'ו 3008 יחד עם הונדה CR-V במקום השני. בקבוצת הסופר מיני מדורגת ראשונה פיג'ו 208. הג'יפון העירוני האמין ביותר הוא אופל מוקה ותחתיו מדורג גבוה פיג'ו 2008. מכונית הסאלון האמינה ביותר היא מרצדס E קלאס. מכונית המנהלים האמינה בדירוג היא אופל אינסיגניה ואחריה מרצדס C קלאס ו-פולקסווגן פאסאט.  המיניוואן האמין ביותר הוא פורד סי-מקס ואחריו אופל זפירה יחד עם סיטרואן C4 גרנד פיקאסו.  

מגמות וביקורת

JD פאוור בדק ומצא כי מבין הנסקרים, כמעט מחצית מהם יחזרו לרכוש רכב מאותו היצרן, כלומר עליה של 7% ביחס לסקר שבוצע בשנה הקודמת.  בתוך כך, עולה כי המירוץ הקדחתני של היצרנים אחרי מערכות בטיחות מתוחכמות גורם לנהגים לכאב ראש לא קטן - ובאופן ישיר - לירידה בהבעת האמון במותג. "צריך לחלק את זה לשתי קטגוריות; קודם כל יש בעיות רבות עם הנגישות של מערכות המדיה והאמינות שלהן לאורך זמן, חלקן גם מאוד מסורבלות לשימוש. ההיבט השני נגזר מהביצועים של מערכות הבטיחות. כשמסתכלים על הניקוד של היצרנים, ברור לנו שנותרה עוד כברת דרך ובמיוחד ברכבי יוקרה עד שהן תהיינה בשלות לחלוטין. כולם חייבים להגיע לרמת ביצועים גבוהה מאוד", כך אומר ג'ון הליברטון, ראש המכון באירופה.

עוד הוא מעיר, כי מאחר והעולם מתגלגל לפתחן של מכונית אוטונומיות, צריך לבצע קפיצת דרך משמעותית בטכנולוגיות מאחורי הקלעים. "אם היצרנים רוצים שהנהגים לא יחששו להוריד את הידיים מגלגל ההגה, הם קודם כל צריכים להסיר את החרדות של הנהגים מפני אי-דיוקים במערכות הניווט - ופה אנחנו עדיין בפיגור".   

במישור הטכנולוגי, אמינות המכלולים נמצאת במגמת עליה, כאשר פחות תקלות נרשמות בקרב היצרנים בשנים האחרונות על פי סקרי JD פאוור, למעט כאמור בעיות או חוסר שביעות רצון מהביצועים של מערכות המדיה/ניווט/בטיחות.