הרשויות בצרפת: חשד כבד לזיוף נתוני זיהום במנועי הדיזל של רנו

חקירה שהחלה בינואר 2017 מעלה חשדות לתרמית בנתוני פליטת המזהמים במכוניות רנו קליאו וקפצ'ור עם מנועי דיזל

בועז קורפל
בועז קורפל  15.05.19 - 06:56
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
תחילת כתבה
רק לאחרונה דיווחנו כי הרשויות בגרמניה פסקו קנס של למעלה מחצי מיליארד דולר לפורשה בגין זיוף נתוני פליטת מזהמים וכי היצרנית הגרמנית החליטה לשלם את הקנס ולא לערער וזאת בכדי לסגור אחת ולתמיד את כל סוגיית הדיזלגייט שפקדה את כל מותגי פולקסוואגן המובילים החל בפולקסוואגן עצמה ועד פורשה, אאודי, סקודה וסיאט. אם חשבנו שבכך תם עידן זיוף נתוני פליטת המזהמים במכוניות מתוצרת אירופה וכי פני התעשייה החשובה בעולם לכיוון מכוניות חשמליות עם אפס זיהום, אז הנה אנו מקבלים את הדיווח כי המציאות עדיין רחוקה מכך ובצרפת מעלים נתונים ראשונים אודות חקירה שנפתחה בינואר 2017 נגד יצרנית המכוניות רנו שחשודה בזיוף נתונים בטכניקה דומה לכאורה לזו שנתפסה בפולקסוואגן בשעתה. 
 
הרשות העליונה לתחבורה בצרפת הורתה באוקטובר 2017 להעמיק את הבדיקה והחקירה שהחלה בינואר של אותה שנה והיום מתפרסמות מסקנות ראשונות ומהן עולה כי קיימות הוכחות לכך שתוצאות הבדיקה של נתוני הזיהום במכוניות מדגמי רנו קליאו ורנו קפצ'ור עוברות מניפולציה טכנית שגורמת לנתונים "להתאים את עצמם" לנתוני הדרישות הקבועים בתקנות הזיהום ולמעשה, מדובר בזיוף של הנתונים ולא הצגת רמת הזיהום האמתית של מנועי הדיזל בדגמים הנ"ל. אם ננסה לתאר בפשטות את התכסיס כפי שפורסם היום (שני) בעיתון הצרפתי רב התפוצה לה מונד ,  הרי מדובר בתכנות מראש של מערכות בקרת פליטת המזהמים למצבים שונים: במצב רגיל הנתונים הם נתוני פליטה אמיתיים ואילו במצב של בדיקת מערכת, הנתונים מאותה מכונית ובאותם תנאים הם נתונים שונים ונקיים יותר לכאורה. 
 
בחברת רנו לא הגיבו עדיין לפרסומים הללו בצרפת ונציין כי הרשויות שם אינן מסתפקות רק ברנו וכי בדיקות דומות נערכות למכוניות של פולקסוואגן (שוב פולקסוואגן?) וגם למכוניות של פיג'ו-סיטרואן ושל פיאט-קרייזלר. 
 
 
הדפס