שיא הפאר: בנטלי פליינג ספר החדשה

בנטלי שמה על הכוונת המלכותית שלה את היריבות מגרמניה ובמיוחד סימנה את מרצדס-מייבאך עם חזית טכנולוגית מתקדמת, פאר ומנועים מפלצתיים. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  12.06.19 - 11:28
תחילת כתבה

בנטלי שחררה בימים האחרונים לכבישי הממלכה את ה-בנטלי פליינג ספר החדשה (Flying spur) במסגרת חיזוק הדגמים של היצרן הבריטי כנגד החייאת שושלת מייבאך של מרצדס בשנתיים האחרונות. זהו הדור השלישי של הבנטלי ה"מעופפת" כשהיא מתבססת בכבדות על העיצובים של סדרות ה-GT קופה וקונברטיבל וכן שואבת מעט השראה גם מהנוסח של הקרוסאובר בנטלי בנטייגה (לטוב ולרע).

ה-ספר מחביאה מאחורי החזות המהודרת את הפלטפורמה המודולארית MSB המשרתת את פורשה וכן דגם ה-GT המוביל של הבריטים. היא גדולה מקודמתה עם בסיס גלגלים שחוצה 3.2 מ' - גידול של 12.7 סנטימטרים ביחס לדור הקודם והיא מרווחת ממנה בחלל הנוסעים עם רוחב של 1.98 מ' ואורך של 5.32 מ'. זה מציע כעת לא רק רמת פאר חסרת תקדים בסדרת ה-ספר אלא גם שדרוג של איכויות הייצור והאמצעים הטכנולוגיים; במגירת הנכסים של הבנטלי אפשר למצוא פינוקים כמו צג ראשי עם שלושה מצבי תצוגה בגודל 12.3 - אנלוגי, דיגיטלי או לוח עץ נקי לחלוטין ללא הקרנה של מידע ליצירת חזות נקיה, חישוקים ייחודים עד גדלי 22 אינץ', ערימה של מערכות בטיחות חכמות, פונקציות רבות לתאורת אווירה ועוד הרבה (מאוד) רכיבים.  

אי אפשר להכיל את מרקם השדרוגים הקוסמטיים שיש למכונית הזו מבחוץ ומבפנים, אבל על קצה המזלג נספר לכם כי מושבי הכורסא של ה-ספר הם חדשניים אף הם, במה שמכונה על ידי בנטלי תפירת על תרכובות בגימור "יהלום תלת ממד" בהשראת מכונית הקונספט המרהיבה בנטלי EXP10 ספיד 6.  יש לה גם שפע בקרות לנוסעים מאחור כולל שליטה על מערכת המדיה, מערכת המיזוג וכן אפשר להזמין עבור הנוסעים גג-פנורמי מלא מקצה אחד לקצה השני של הרכב. לרשות הלקוח עומדות בנוסף להכול גם בחירה בין 3 מערכות שמע מ-3 חברות שונות: מערכת עם 10 רמקולים סטנדרטית של בנטלי, מערכת עם 16 רמקולים של באנג אנד-אולפסון ומערכת עם 19 רמקולים של חברת NAIM AUDIO.

על העברת הכוח לכבישים מופקדת תחנת כוח בנפח של 6.0 ל' טווין-טורבו W12 בטכנולוגיית TSI. היא מחלצת מתריסר הצילינדרים הספק מרבי של 635 כ"ס ו-91 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. היא מאיצה ב-בנטלי המפוארת ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועד 330 קמ"ש מרביים. לא רע, בהתחשב במשקלה שנושק ל-2.5 טון. מערכת ההנעה של המכונית היא אחורית עם וויסות כוח על פי דרישה לסרן הקדמי, כלומר הנעה כפולה אדפטיבית בהתאם לרמת האחיזה של הצמיגים.

על פי נשיא החברה, אדריאן הולמרק, בנטלי מכוונת את ה-ספר ישירות מול מרצדס מייבאך וגרסאותיה השונות, כולל אופציית ה-AMG עם מנוע לו 650 כ"ס. מחירה של מכונית הדגל הגרמנית הוא בסביבות ה-240 אלף דולר, אבל הולמרק אומר שהוא ינסה לחתוך את הגרמנים מלמטה עם תג מחיר של 200 אלף לירות שטרלינג שכולל לדבריו חבילת נהיגה הרבה יותר היקפית מבחינת הייחוד של הרכב ואיכויות הנהיגה שלו.

השווקים העיקריים של המכונית החדשה של בנטלי הם ארה"ב, סין, אירופה המרכזית וכן האי הבריטי. בישראל החלה את דרכה בנטלי בשנה הקודמת באמצעות אפיקים של היבואנית 'אורכיד ספורטס קארס' וכלל הידוע לנו הפליינג ספר החדשה עתידה לנחות בישראל במהלך השנה הבאה. הגרסה הנוכחית של ה-Spur נמכרת כיום בישראל באולמות היבואנית תמורת מחיר של 1.68 מ' שקלים לגרסת ה-W12. אפשר להסתפק גם בבנטלי לעניים עם מנוע V8 במחיר של 1.56 מיליון שקלים, רחמנא ליצלן.  המכונית היקרה ביותר של בנטלי בישראל היא ה-מולזאן שנמכרת תמורת 3.1 מיליון שקלים.

 

הדפס