אלפא רומיאו GTV תחזור לכבישים ב-2021

אלפא רומיאו מאשרת את חזרתה של ה-GTV בעוד שנתיים כיריבת פרמיום לאאודי, ב.מ.וו והקהילה היוקרתית

ניר בן טובים  13.06.19 - 12:02
אלפא רומיאו GTV משנות ה-90. יצירת מופת (צילום: יצרן)
אלפא רומיאו GTV משנות ה-90. יצירת מופת (צילום: יצרן)
תחילת כתבה

כפי שדיווחנו לכם כאן לפני כמה חודשים, אלפא רומיאו זוממת בשנים האחרונות להחיות את כותר ה-GTV תחת כנפיה של מכונית קופה-פרמיום חדשה. החברה איטלקית התחבטה רבות אם תהייה לכך כדאיות כלכלית נוכח הקיצוצים הנרחבים בקונצרן פיאט-קרייזלר והטלטלות בצמרת, אולם לאור ההצלחה היחסית של הג'וליה וכוכב המכירות החשוב ביותר של אלפא רומיאו, ה-סטלוויו, הושגה הסכמה לתת למכונית הזו הזדמנות נוספת עם שימוש במכלולים עדכניים ועיצוב מודרני. ההשקה הרשמית, מתוכננת לשנת 2021 - פרט שהיה בגדר נעלם עד עתה.  

אלפא רומיאו ייצרה מכוניות תחת השם GTV בכמה פעימות לאורך ההיסטוריה שלה, אולם האחרונה הייתה בין השנים 1994-2000 עם גרסאות ששה צילינדרים, מנוע 1.8 ל' ומנועי 2 ל' בחתימת סדנת העיצוב של פינינפרינה. אז כמו היום, היא תהיה מכונית קופה עם סידור הושבה של 2+2 אולם בהשוואה ל-GTV הקודמת שלא ממש ריחמה על עמוד השדרה של יושבי שורה 2, הדור הבא מנצל את הפלטפורמה של הג'וילה על רצפה מרווחת ומודרנית ובאמת מסוגל להכיל שני אנשים מבוגרים. 

לא פחות מעניין הוא המידע שהזרימו דרך המצגות של פיאט שרומז על חטיבות כוח יצירתיות. לפיהם, ה-GTV תגייס שורה של מנועים, כולל ה-2.9 ל' של ג'וליה תלתן ירוק, אבל תעמוד לרשותה גם אופציה למנוע היברידי עם הספק של עד 530 כ"ס ולפרקים קצרים (בהתאם להזרמת המשאבים במכונית) יוכל לספק לנהג גם תפוקה מרבית של 600 כ"ס. לרכב תהיה גם טעינה מהחשמל וטווח נסיעה על הסוללה של כ-50 קילומטרים. 

באיטליה סוברים שה-GTV גם עשויה לחלץ מקו ההרכבה מהדורת "מחווה" סמלית לסרגי'ו מרקאיונה, היו"ר הקודם של פיאט-קרייזלר שנפטר ממש זמן קצר אחרי שהכריז על התכניות האסטרטגיות של אלפא רומיאו, במסגרתן אישר את המצאתה מחדש של ה-GTV. מרקאיונה הבטיח מכונית שתהיה זמינה עם הנעה אחורית או כפולה, תא נוסעים מהודר עם אזכורים נוסטלגיים ועוד כמה הפתעות שכנראה נאלץ להמתין להן בסבלנות.

ה-GTV תגיע במרכב קופה לאולמות ב-2021, את מרכב הקבריולה נראה מתישהו בשנת 2023.

הדפס