כוח המחץ: המכונית המשוריינת המהירה בעולם

אאודי RS7 מקבלת טיפול מחברת מיגון אמריקנית עם מערכות אנטי-טרור מתקדמות ועם שיפורי מנוע שהופכים אותה גם לטיל בליסטי בפני עצמה

ניר בן טובים  11.07.19 - 10:00
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
תחילת כתבה

מכוניות משוריינות הן לא דבר חדש במרתפים הסודיים של עולם הרכב. סדנאות ייעודיות שצברו ניסיון במיגון כלי רכב ברמה הגבוהה ביותר בין אם עבור יחידות הצבא, השירותים החשאיים או עבור אנשי עסקים פרטיים החוששים לחייהם מבצעות פרויקטים שלא נופלים ברמתם מהפירוכטניקה המופרכת שאנחנו רואים לעתים על מסכי הקולנוע בסרטי 007.   

חברת 'אד-ארמור' האמריקנית מבצעת מיגונים מתוחכמים לכלי רכב שנים ארוכות, ובמסגרת קשריה הבינלאומיים והדיפלומטים היא כרתה שותפויות עם סדנאות ביצועים - בהן גם חברת APR, שהרפטואר שלה אמנם מתהדר ברשימה מכובדת תוצרת ארה"ב על גבי המסלול ובכביש הציבורי, אבל היא רכשה מוניטין רציני גם בדגמי אאודי (ולא במקרה ראשי התיבות של הסדנה הן Audi performance and racing).

שתי החברות נפגשו בחודש אפריל האחרון ושרטטו תכנית שבמסגרתה יעמידו על הכביש פרויקט שאפתני במיוחד שלוקח את אאודי RS7 ספורטבק הקודמת למחוזות דמיוניים, אבל בכל זאת משאיר אותה קרוב לקרקע. המיזם המשולב שהוליד את המכונית המשוריינת המהירה ביותר בעולם יהיה שלכם תמורת 200 אלף דולרים (לפני מיסים) והוא פותח לדברי אד-ארמור במטרה אחת - לשקף עד כמה התקדמה טכנולוגיית המיגון האקטיבית והפסיבית הזמינה כיום למכוניות נוסעים.  

תמורת תג המחיר הזה, אתם מקבלים טנק גרמני משוריין ומהיר שמסוגל, בהינתן התוספת הנכונה - לדהור דרך קירות. אד-ארמור חיזקה את המרכב בתקן יורו-B4 תוך הוספה של 100 קילגורמים בסך הכול למשקלה הכולל של המכונית שעומד על סביבות 1.89 טון. זאת הם השיגו על ידי שימוש בתרכובות פוליקרבונט במקום יריעות פלדה שלדברי החברה חזקות בשיעור של פי 10 על פני מתכת בליסטית. הדיפונים של ה-RS7 מרותכים לתרכובות אלה, בעוד השמשות מסביב הוחלפו באינטרגציה של פוליקרבונט וזכוכית בליסטית. 

מרשים, אבל זה לא החלק הכי מדליק פה שיגרום לכם להרגיש כמו כוכבי קולנוע; אד-ארמור מציעה, בהתאם לבחירת הנהג שורה של הגנות אקטיביות והסחות דעת נגד מי שמנסה לפגוע בכם. ברשימת האופציות תמצאו תאורה מסנוורת, תותחי סוניק (שימוש בגלי קול מנטרלים), טייזרים, מתזי גז פלפל, מתזי מסכי עשן אחוריים וקדמיים, בקרת "שטפון" שפולטת חומר חלקלק על הכביש ואפילו תוכלו לצייד אותה בקורת ניגוח קדמית שמסוגלת לרסק בטון.

בכל מה שנוגע להכרזות על "מהירות" ויכולת, לא מדובר באמירות בלי כיסוי. ה-RS7 הסדרתית אולי לא מסוגלת להעפיל למהירות מרבית של 322 קמ"ש, אבל הגרסה הזו כן. באדיבות APR הושתל בחרטום מנוע 4.0 ל' טווין-טורבו המחלץ הספק מרבי של 760 כ"ס ומלבד לשבור את מחסום ה-320 קמ"ש היא גם מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות! על הנייר הנתון הזה נשמע קצת מרתיע בהתחשב בכל התוספות שהורכבו עליה, אבל נזכיר כי מדובר לכל היותר ב-100 ק"ג בסך הכול, ו-APR גם דאגה לטפל במערכת ההיגוי, הבולמים והבלמים - כך שכושר ההאטה שלה שווה ביכולותיו לכל שאר מעלותיה הדינמיות. 

 אגב, אם תרצו - ובתוספת תשלום, ניתן לצייד את ה-RS7 במיגון בתקן B7, שלפחות על פי הבנתנו הצנועה ובהתאם לטבלאות היצרנים עמיד בפני מקלעים די רציינים שמוגדרים "חודרי שריון" סטנדרטי וגם מול פיצוצים של חומרי נפץ די מורכבים. סעו והגיעו ליעדכם בשלום.

 

 

 

 

הדפס