מסמרת שיער: פרארי F8 ספיידר נחשפת

פרארי מציגה את גרסת הקבריולה של ה-F8 החדשה עם סימפוניית שמונה צילינדרים וגמישות של מתעמלת קרקע. בארץ בסוף השנה הבאה

ניר בן טובים  09.09.19 - 15:48
תחילת כתבה

לפרארי יש מסורת מפוארת בת יותר מ-40 שנה של הכשרת דגמי קבריולה עם מנועי V8 שהחלה ב-308GTS המופתית, כך שבכל פעם שמפציע בתקופה הנוכחית דגם חדש מהאוורה במרנלו אנחנו יודעים שגרסה נטולת תקרה כבר מתחבאת שם מאחורי הדלתות. בפרארי בכל אופן מאשרים שכבר עם התחלת ייצורה של ה-F8 ברלינטה - מחליפתה של ה-488, אושרה במקביל התכנית לגרסת הקבריולה והיא רוויה חידושים לעומת קודמתה. זו מגיעה לכבישים עם גג מתקפל קשיח מתקדם יותר, משקל מופחת וביצועים חסרי פשרות כולל תוספת של כ-50 כ"ס על פני הספיידר היוצאת. 

ה-F8 ספיידר חולקת את המנוע שלה עם טרביוטו על בסיס כיול שמקורו ב-488 פיסטה, אולם כדי לחדד את הביצועים וקצת להנגיש אותם, פרארי הפחיתו כ-20 ק"ג ממשקל המנוע על ידי שימוש בגל ארוכבה קל יותר וגלגל תנופה ממנו השילו כמה קילוגרמים גם כן. מאחורי הנהג בכל אופן מושתלת תחנת כוח עתירת יכולות עם שמונה צילינדרים, צמד מגדשי טורבו והספק מרבי של 720 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-78.4 קג"מ הזמינים מ-3,200 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות פרי פיתוח חטיבת הפורמולה 1. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.2 שניות והמהירות המרבית היא 340 קמ"ש - תוספת של 15 קמ"ש לעומת ה-488 ספיידר.

העיצוב החיצוני מבטיח על-זמניות בעשורים הבאים, אבל הוא לא שונה משמעותית מגרסת הקופה. בתוך כך בוצעו ב-F8 ספיידר שיפורים לטובת תיעול האוויר - בעיקר בשני הפגושים בקצותיה, ביחידות התאורה והחיבור עם קו התקרה. זו אגב מתקפלת ב-14 שניות ובמהירות מוגבלת של כ-50 קמ"ש לכל היותר ומאופסנת מאחורי הנהג והנוסע. תא הנוסעים של ה-F8 ספיידר די מינימלסטי בתכנונו עם בוררי נהיגה בתעלה המרכזית, מסך 7 אינץ' מותקן מול הנוסע דווקא וחוגות קלאסיות בלוח המחוונים של הנהג עם אינפורמציה ממוקדת לנהיגה.

נוכח הגידול במכירות פרארי והרצון לפנות לקהלים מגוונים, היא ממשיכה לפתח את מכוניות החברה עם מערכות עזר המסייעות לנהג להגיע קרוב מאוד לקצה אבל לא לחצות אותו ולהסתכן בתאונה. לצורך כך היא התקינה גם בגרסת הקבריולה מערכות אחיזה עם וויסות כוח בהן גם בקרת ה'דינמיק פלוס' שמפעילה כוח האטה מבוקר כשהנהג משגר את עצמו החוצה מפניה וכן את ערכת ה-Slip control שתפקידה להשתלט על הזנב במקרה של היגוי יתר מופרז שמחייב יד מיומנת על גלגל ההגה ורגל רגישה עוד יותר על דוושת ההאצה, בין היתר. 

ה-F8 ספיידר תצא לכבישי העולם בקרוב, אבל טרם פורסמו המחירים הרשמיים שלה. בפרארי עתידים לשווק את גרסת הקבריולה של ה-812 סופרפאסט שגם היא נחשפה היום עם תריסר צילינדרים ו-800 כ"ס. ביבואנית פרארי בישראל 'אוטו איטליה' מסרו ל'עולם הרכב' כי בשלב זה לא ידוע מחירה של ה-F8 ספיידר אך היא תגיע אלינו בסוף שנת 2020. 

 

הדפס