קרוסאוברים מתרעננים: רנו קדג'אר ו-אופל גרנדלנד X חדשים בארץ

קרסו מוטורס משיקה את מתיחת הפנים של רנו קדג'אר ו-דוד לובינסקי מרחיבה את משפחת גרנדלנד X עם גרסת מנוע מעודכנת ותיבה אוטומטית חדשה

ניר בן טובים  12.09.19 - 13:34
אופל גרנדלד X עם גרסת מנוע חדשה בישראל
אופל גרנדלד X עם גרסת מנוע חדשה בישראל
תחילת כתבה

יבואנית דגמי אופל לישראל חברת דוד לובינסקי מדווחת היום (חמישי) על הרחבת משפחת הקרוסאובר המשפחתי גרנדלנד X עם גרסאות מנוע חדשות ותוספות באבזור. לראשונה, ישווק הרכב גם עם בקרת שיוט אדפטיבית שתהיה זמינה בכל המפרטים וכן עם תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות תוצרת יפן (אייסין) שיורשת את מקומה של תיבה אוטומטית בת שש מהירויות. 

גרסת הבנזין שכבר נמכרת בישראל מזה זמן מחלצת מ-1200 סמ"ק הספק מרבי של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ החל ב-1,500 סל"ד. אולם השדרוג המשמעותי כאן הוא תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה לה 8 מהירויות כשזו מאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות (לעומת 11 שניות לפני כן) ועד מהירות מרבית של 188 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי הצהרות היצרן היא 18.9 ק"מ לליטר.

דגם הדיזל שמצטרף למשפחה מפיק גם הוא 130 כ"ס אך נתוך המומנט עומד על 30.6 קג"מ מ-2,000 סל"ד. תיבת ההילוכים זהה עם שמונה מהירויות והאצה ל-100 קמ"ש ב-12.3 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 23.8 ק"מ לליטר סולר.

לגרנדלנד X אבזור נרחב והוא זמין במהדורות 'אינוושין' ו-'אנג'וי' עם צג ראשי מוגדל ל-8 אינץ', בקרת שיוט אדפטיבית כפי שצוין, חישוקי 18 אינץ' ועוד. מחירי דגמי הבנזין יחלו ב-152 אלף שקלים ועד 166,500 שקלים. דגמי הדיזל החל ב-155 אלף שקלים ועד 170 אלף שקלים.  

בקרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו לישראל, פרסמו השבוע על התחלת שיווקו של רנו קדג'אר המחודש שהוצג בעולם בתערוכת פריס בשנה הקודמת, במסגרת מתיחת פנים קלה. הקדג'אר מתהדר כעת בקווים מעט יותר ספורטיביים מקודמו עם דגשים בקיפולי הפגושים, השבכה והגלגלים והתאורה שמקבלת LEDים חדשים, אך במבט כולל הוא שומר על קווי המתאר המקוריים שלו (על רצפת ניסאן קשקאי). 

תא הנוסעים שומר על הפורמט המוכר, אך לדברי רנו בוצעו שיפורים באיכות החומרים והנראות של הקונסולה והתעלה הראשית בין היושבים. הוא מגיע כעת עם צג מולטימדיה מעודכן קלות בגודל 7 אינץ' ומערכת R-לינק עם תאימות לטלפונים הסלולריים,  כולל שיקוף וקישוריות עם אנדרויד-אוטו ו-אפל קאר-פליי, הנעה ללא מפתח ועוד. כמו כן, כולל חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים. לרכב גם מספר בקרות בטיחות חכמות בהן בלימה אוטונומית ופיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד והתרעות על קרבה מסוכנת לעצמים.

הבשורה העיקרית בקרוסאובר הצרפתי היא ככל הנראה המצאותה של יחידת טורבו דיזל 1.5 ל' חדשה עם הספק גבוה במעט מהדגם שלפני מתיחת הפנים. יחידה זו מחלצת כעת תפוקה מרבית של 116 כ"ס במקום 110 כ"ס עם תיבת 7 מהירויות דו-מצמדית ו-26 קג"מ מ-3,750 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-11.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 22 ק"מ לליטר סולר. 

המחיר לרנו קדגא'ר המחודש בישראל עומד על 150 אלף שקלים.

הדפס