אחרי שהעפילה ל-490 קמ"ש, מה צופן העתיד לבוגאטי?

האם רכב 4 מושבים עם הנעה כפולה מתבשל מאחורי הקלעים, SUV או שילוב חדשני של שניהם?

ניר בן טובים  18.09.19 - 14:55
ווינקלמן ו"המכונית השחורה" של בוגאטי (צילום: יצרן)
ווינקלמן ו"המכונית השחורה" של בוגאטי (צילום: יצרן)
תחילת כתבה

אם תשאלו את פרארי, למבורגיני ופורשה מה קורה באגף ההכנסות, תגלו כי עסקי מכוניות הקצה בפריחה, משגשגים אפילו. ואם תציבו את אותה השאלה בפני בוגאטי, יצרנית מכוניות הייפר-קאר שגם היא, כמו פורשה, למבורגיני ו-בנטלי נמצאת תחת חסותו של קונצרן VW אנחנו סוברים כי תקבלו תשובה דומה ועם הרבה חיוכים מרוחים מאוזן לאוזן. לראיה, בארוחת ערב חגיגית שנערכה במטה החברה הצרפתית במולסהיים בו התקבצו לאחרונה קליינטים נאמנים וגם חדשים, נמכרו כל מכוניות ה-שירון סופר-ספורט פלוס ; 30 יחידות בייצור מוגבל תמורת יותר מ-3.9 מיליון דולר למכונית.  

הפרק הבא יהיה שנוי במחלוקת אבל מוכתב לפי דרישות הקהל. בבוגאטי עדיין זזים בכסאות בחוסר החלטיות לגבי פריצה של SUV, או מכונית 4 מושבים "בעלת יכולת שטח מסוימת" כפי שנאמר לאחרונה על ידי מנכ"ל החברה סטפן ווינלקמן במסגרת תערוכת פרנקפורט; אבל המנכ"ל הגרמני בן ה-54 זומם בפועל להכשיר קרוסאובר מאז הכנסו לתפקיד בתחילת 2018, וזאת אחרי שהוביל את למבורגיני להישגים חסרי תקדים על פני 11 שנים ולאחר מכן חיזק את 'אאודי ספורט' על פני שנתיים. מדובר כאן באדם שקול, אמיץ וגם עתיר ניסיון; בתעשיית הרכב האירופית מתארים את ווינקלמן כיישות מומחית ברקיחת פרופיל דגמים אטרקטיבי לאנשים שהפרוטה בכיסם, וכעת כשהוא אוחז במושכות בבוגאטי ורושם לזכותו הצלחות כלכליות הוא מחפש אפיק נפרד עבור רכב חדש שיהיה רווחי ברמה אחרת.

נזכיר כי בין היתר הוציא ווינקלמן לפועל את מכונית הקיצון היקרה ביותר שבוגאטי פיתחה - "המכונית השחורה", שנמכרה תמורת קרוב ל-18 מיליון יורו (ולפי כל הדיווחים תנחת בביתו של כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו). כך שהוא לא ממש חושש מהגבלות תקציביות בהתחשב בכך שהוא מסוגל לאתר מקורות מימון חיצוניים דרך הלוואות מיוחדות, כפי שעשו בפורשה במסגרת פרוייקט ה-טייקן החשמלית.  

הרכב הבא שאמור להשלים את השירון עשוי להיות סוג של קרוסאובר אמיתי עם הנעה לכל 4 הגלגלים אבל בלי הפרופורציות המוגזמות של רכבי כביש-שטח גדולים; המונח SUV נפסל לא פעם על ידי ווינקלמן בתואנה שהוא מתאר רכב שונה במהותו מהגרעין שמאפיין את בוגטי. ואולם המנכ"ל הפורה, שחתום בעצמו על למבורגיני אורוס SUV, אומר שהמטרה הפעם אינה לייצר עוד רכב מופרך עם תג מחיר דמיוני שיגיע למתי מעט, אלא רכב שיתברג בדלת הכניסה של המותג עם עלות של כ-1.1-1.5 מיליון דולרים לכל היותר.

ההנעה, כך מעריכים בתוך בוגאטי ומחוצה לה תהיה היברידית ולא חשמלית, שכן לדברי ווינקלמן "אנחנו עוד רחוקים ממיצויו של מנוע הבערה הקונבציונלי ברכבי הקיצון".

הדפס