חזרה גנרלית להשקת פולקסווגן גולף דור 8

פולקסווגן משחררת איורים רשמיים של גולף דור שמונה לפני חשיפתה הרשמית בעוד שבועיים

ניר בן טובים  10.10.19 - 12:39
פולקסווגן גולף דור 8. (צילום: יצרן)
פולקסווגן גולף דור 8. (צילום: יצרן)
תחילת כתבה

תרימו רגע את הסלולרי מהשולחן ותקלידו לפניכם שני תאריכים חשובים של קונצרן פולקסווגן: ב-11 בנובמבר תוזנק סקודה אוקטביה החדשה באירוע שמארגנים בכירי החברה בפראג, אבל עוד לפני כן ב-24 באוקטובר מחממים בקונצרן הגרמני את החצר האחורית בפוולסבורג לרגל השקתה של המכונית האסטרטגית החשובה ביותר של חטיבת הפרטיות -פולקסווגן גולף החדשה. הדור השמיני יצא לכבישי אירופה לפני סוף 2019 ויגיע לארץ בשנה הבאה.

בשביל לחזק את הציפיה משחררים פולקסווגן כהרגלם מקבץ קדימונים עם פרטים מעטים אודותיה. האיורים הרשמיים שהופצו ביממה האחרונה משקפים בצורה מסוימת את קו המחשבה של צוות העיצוב המרכזי של גולף 8 שלא חסך בתיאורים מפליגים אודות עיצוב ספורטיבי מרסק שמרנות בכל הזדמנות, בין אם זה חד ואתלטי, תוקפני, ומאוד לא אופייני לדברם לסדרת הגולף הקודמת לדורותיה, מכונית שעיצוב מעולם לא היה בראש סדר העדיפויות שלה כמובן.  

"דינמית יותר מאי פעם", מעירים בכירי הקונצרן, ואם לשפוט על פי האיורים קשה להפריך את הקביעה הזו. בתוך כך, בפולקסווגן אולי מתעלמים מעובדה אחת פשוטה - אפשר לחבר רצף אותיות במנוע החיפוש של 'גוגל' ולאסוף תמונות ריגול של הגולף החדשה במינימום הסוואה, ובמציאות איך לומר, זה לא בדיוק פולקסווגן גולף כמו שמעולם לא הכרנו אותה אלא חצי אבולוציה של הדור הקיים. מנגד, תא הנוסעים כן עתיד להפגין מקצה שיפורים נרחב, הכולל איכות פנים גבוהה יותר, מערכות מולטימדיה מודרניות עם צג ראשי מלבני לאורך המפלס העליון, שלל מערכות בטיחות חכמות ועוד. הדגש בתכנון שדרת התפעול הראשית הוא הסרת מתגים פיזיים והעברת הפיקוד לתפעול אלקטרוני.

סגל המנועים המסורתי של הגולף לא צפוי להשתנות דרמטית עם יחידות ה-1.0 ל' TSI ו-1.5 ל' החל ב-150 כ"ס המשותפות לכלל הקונצרן, עם תיבות DSG כסטנדרט. לגולף תהיה גם גרסה היברידית המבוססת על מנוע ה-GTE ההיברידי של פאסאט עם קרוב ל-250 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים בין טעינות. גולף חשמלית אגב הוסרה מהמדפים נוכח השקתה של ה-ID3 - החשמלית העממית הראשונה של הקונצרן.  זאת ועוד, בשבוע האחרון פולקסווגן הציגו מחדש את מותג R עם לוגו מעודכן ולמעשה אישרו את המשך דרכן של גרסאות הקצה. פולקסווגן ייצרה מנוע VR6 מוגדש טורבו חדש בשנה האחרונה שנתפר לסדרת ה-ארטאון R עם קרוב ל-400 כ"ס, אבל לא ברור כרגע איזה הספק יוקצה בסופו של דבר עבור ה-גולף R הבאה.

הרצפה של הגולף תהיה מבוססת על פלטפורמת ה-MQB עם הפחתה של 40-50 קילוגרמים ממשקלו של הדור השביעי. מבחינת נראות בפולקסווגן חתכו מהנבחרת אשתקד את מרכב ה-3 דלתות באופן סופי, כך שגם אם נדמה במבט מעמיק יותר באיור שזו מכונית שלוש דלתות, ניתן לראות את החיבור בין הקורות לאזור תא המטען. עוד פרט שלא תראו ברכב הסדרתי הוא ידיות מוסתרות בגוף הדלתות (כפי שנרמז באיור). לגולף תהיינה ידיות קונבציונליות לחלוטין.

 

הדפס