400 קילומטרים בין טעינות: וולוו נכנסת לעידן החשמלי

מציגה את הרכב הראשון בתולדותיה עם הנעה חשמלית טהורה על בסיס ה-XC40

ניר בן טובים  17.10.19 - 07:34
וולוו XC40 חשמלי. העיצוב נשמר, מלבד חסימה של השבכה הקדמית
וולוו XC40 חשמלי. העיצוב נשמר, מלבד חסימה של השבכה הקדמית
תחילת כתבה

וולוו בחנה לאורך השנים דגמי אב טיפוס עם הנעה חשמלית כדי להבין לאן זורמת התעשייה, האחרון שבהם היה ה-C30 הקומפקטי שכבר אופסן במוזיאונים. הלילה (רביעי) ואחרי הכנות ממושכות חשפה במסיבת עתונאים בלוס אנגל'ס את הרכב החשמלי הראשון בתולדותיו של המותג השוודי, ה-XC40 ריצ'ארג' (נטען). זוהי סנונית ראשונה מתוך מבול של דגמים חשמליים שהחברה עתידה להשיק בשנים הקרובות עם הבטחה של נשיא החברה להציג רכב חשמלי מדי שנה. עד שנת 2025 מעריכים בוולוו כי מחצית מהיקף מכירות החברה יהיו דגמים מונעים חשמל, בעוד הנתח הנותר יורכב ממכירות כלי רכב היברידיים. 

הבחירה בקרוסאובר כפלטפורמה להנעה חשמלית הייתה מחויבת המציאות נוכח הנסיגה של הלקוחות מדגמי סדאן והפריחה של הג'יפונים בכל האזורים בהם חלו שינויים בדפוסי הצריכה. מכירותיו של ה-XC40 גדלו ביותר מ-105% מתחילת השנה ביחס לאשתקד והסתכמו ב-51 אלף יחידות והפכו אותו לנמכר ביותר בתוך היצרן. אי לכך, וכדי לא לקלקל את הנוסחה שמרו וולוו על הופעתו החיצונית המקורית ורק ביצעו התאמות עבור הנעה חשמלית ושקעי הטעינה. ההבדל הבולט ביותר בינו לבין אחיו הקונבציונלי טמון בשבכה הקדמית שנחסמה כעת בהעדרו של מנוע בערה. במקום זאת, וולוו ניצלה את החלל לטובת נפח אחסון של כ-30 ל' המצטרפים ל-410 ל' בחלקו האחורי. עוד הבדלים מצויים במרווח הגחון שקטן בכמה מילימטרים בשל מיקום הסוללות, אולם שאר המידות נותרו ללא שינוי, זולת תוספת של כמה עשרות קילוגרמים למשקל הכולל.  

ל-XC40 צמד מנועים חשמליים על כל אחד מהסרנים המפיקים הספק מרבי של 408 כ"ס ו-68 קג"מ מאפס סל"ד על הנעה כפולה. טווח הנסיעה על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים) הוא 400 קילומטרים בין טעינות מסוללת 78 קילוואט המותקנת במרכז הרצפה. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-5 שניות והמהירות המרבית היא כ-170 קמ"ש. משך טעינת הסוללה משקע ביתי אורך כ-6 שעות ול-80% קיבולת ניתן להגיע מעמדת הזנה חיצונית בפרק זמן של 40 דקות. 

השקה נוספת ב-וולוו ולא פחות חגיגית עבור גיקים של טכנולוגיות סלולריות היא הימצאותה של מערכת הפעלה מקורית של גוגל שמגיעה עם כל האפליקציות המסורתיות: סייען גוגל, חנות גוגל פליי, מפות גוגל ושירותים נוספים. פתרון זה הוא חדשני למדי בקרב יצרני הרכב ולמעשה מייתר את חיבור הסמאטרפון דרך אפיק אנדרויד-אוטו שמאפשר שיטוט בין האפליקציות דרך צג המגע הראשי ומגביל את הנגישות למידע ומהירות תגובתו נמוכה יותר. בוולוו מציינים כי סייען גוגל ייאפשר לנוסעים לשלוט על טמפרטורת המיזוג, קביעת יעד במפת הניווט, השמעת מוסיקה וכן ניתן יהיה להכתיב הודעות טקסט דרך בקרה קולית. מערכת ההפעלה גם תזכה לעדכונים בזמן אמת כך שאין צורך להגיע למרכזי השירות כדי לבצע שדרוגים.

"אמרנו זאת מספר פעמים בעבר - חשמל הוא העתיד של וולוו. היום אנחנו נוקטים בצעד משמעותי בכוון הזה עם השקתו של ה-XC40, הרכב החשמלי הראשון בתולדותינו. המונח Recharge יתנוסס מהיום על כל רכב של וולוו בעל הנעה חשמלית, והנעה היברידית עם טכנולוגיית פלאג-אין", כך אומר מנכ"ל החברה האקסן סאמולסן. עוד אומרים במותג הנורדי כי בשנה הבאה יגזלו דגמי הפלאג-אין החדשים של וולוו לפחות חמישית מנפח מכירות החברה בעולם ועל כן ירחיבו את מכסת הייצור פי שלושה.

המכירות הראשונות של ה-XC40 החשמלי תצאנה לדרך במחצית השניה של 2020, כך שאלינו סביר שיגיע אולי כמה חודשים לאחר מכן או בתחילת שנת 2021. באירופה מהמרים שמחירו יחצה את רף ה-52 אלף יורו.  

 

הדפס