יונדאי מציגה דריפטינג מיניבוס מהיר ועצבני

מחלקת העיצוב והביצועים באוסטרליה לקחה את המושג "ואן ספורטיבי" הכי רחוק שאפשר

בועז קורפל
בועז קורפל  22.10.19 - 07:56
תחילת כתבה
יש דרך להשתתף באירוע ויש דרך מטורפת להשתתף באירוע. יונדאי בחרה באופציה השנייה כאשר קיבלה את ההזמנה להגיע ולקחת חלק ב-World Time Attack Challenge racing festival  שנערך בסידני אוסטרליה. ליצרנית הקוריאנית יש חטיבה עצמאית באוסטרליה שתפקידה לספק את הצרכים של שוק הרכב ביבשת הרחוקה אבל לא מדובר רק במכירות או בשירות כי אם גם במחלקה לפיתוח ועיצוב שתפקידה להתאים את המוצרים לטעמם של האוסטרלים וגם בניו זילנד השכנה. הטלפון צלצל במחלקה המיוחדת באוסטרליה וההנחיה ירדה מצמרת הפיקוד: "תעצבו ואן קרבי בעיצוב משפחת דגמי N ליין עם יכולת ביצועים שלא תבייש שום מכונית ספורט אחרת"
 
התוצאה הסופית לפניכם בתמונות הללו ובסרטון המיוחד שהופק לכבוד המכונית שתוכננה ויוצרה במהדורה בודדת על בסיס יונדאי iMax עם 8 מקומות ישיבה. המכונית שקיבלה את הכינוי יונדאי Drift Bus עוצבה בהשראת הדגם הדמיוני iMax N שתמונתו הופצה ב-1 באפריל כתעלול בלבד. מחלקת השתלות המנועים שלפה את מנוע 4 הבוכנות הרגיל של הרכב ושתלה במקומו מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים טווין טורבו בהספק 400 כוחות סוס ובמקום הנעה קדמית, המכונית המשוגעת קיבלה הנעה אחורית עם דיפרנציאל מיוחד מאחור ועל פי יונדאי, חלוקת המשקל של הרכב מדויקת - 50:50 בין החלק הקדמי לאחורי.
 
לא מדובר במכונית שתפקידה להשתגע על רק הצד, היא יודעת גם להאיץ כשצריך והיא מציעה תאוצה נפלאה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות בדיוק. 
אם כבר מדובר במכונית ספורטיבית, אז ביונדאי אוסטרליה מתחו את זה עד הסוף והתקינו במיניבוס העצבני גם מערכת פליטה משופרת ורעשנית, בולמי זעזועים ספורטיביים מתכווננים, גלגלים עם חישוקי 19 אינץ' וכמה תוספות אירודינמיות לשיפור זרימת האוויר. 
הדפס