עם טכנולוגיה עדכנית ומחיר מפתה: הקרוסאובר החדש של MG

MG החלה לשווק באנגליה את ה-HS החדש כמתחרה לסיאט אטקה, קיה ספורטאז' ודומיו. המחיר נמוך, הטכנולוגיה קופצת מדרגה

ניר בן טובים  22.10.19 - 14:41
MG HS החדש (צילום: יצרן)
MG HS החדש (צילום: יצרן)
תחילת כתבה

בזמן ש-MG ישראל נערכת לתחילת שיווק ה-ZS החשמלי, המטה המרכזי של MG מוטור באירופה הזניק את הקרוסאובר המשפחתי המוביל של המותג, ה-HS. רכב זה שנחשף חלקית בתחילת הקיץ האחרון מצטרף גם ל-ZS הקונבציונל וכן ל-MG3 הקטנה. זהו רכב בעל איכויות מגובשות במידה ניכרת מה-GS היוצא ואף מבטיח להיות תחרותי למדי כשמולו יריבים כמו סיאט אטקה, קיה ספורטאז', רנו קדג'אר, התאום ניסאן קשקאי וכל השכבה העממית הבסיסית בתווך של קבוצת הג'יפונים הבינונית.

בהשוואה ל-MG ZS מציג HS מידות מרווחות יותר בכל הפרמטרים. הוא ארוך ביותר מ-25 סנטימטרים ומתקרב ל-4.60 מ', גבוה ב-5 סנטימטרים, רחב ב-7 סנטימטרים ונפח תא המטען שלו עומד על על 463 ל', כלומר תוספת של כ-20 ל' על פני אחיו הקומפקטי המשווק בישראל. הפלטפורמה היא חדשה וכך גם רבים מחומרי הפנים, המערכות ובקרות הבטיחות. תא הנוסעים יהיה שקט יותר, נעים, ובקונסולה הראשית צג 10.1 אינץ' עם תאימות למערכות ההפעלה המודרניות של הטלפונים הסלולרים. מבחוץ עיצוב סולידי ששומר על סימני ההיכר של MG עם חישוקי 17-19 אינץ'.

לא פחות חשוב, ה-MG HS מנסה ליישר קו בתחום הבטיחות ומגיע עם בקרות מסדרת ה-MG פיילוט-אסיסט. כאן תמצאו בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על איזורים נסתרים במראות הצד, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בשורה השניה יש כמה הפתעות מעניינות - המושבים מתכוונים, ישנם שקעי USB וכן פתחי מיזוג. 

המודרניזציה באה לידי ביטוי גם באופן שבו הוא מתנהל בכביש. במקום מנועים עתיקים ותיבות מיושנות, הוא זוכה למנוע 1.5 ל' טורבו מעודכן. זה מפיק 160 כ"ס ומחובר לתיבה ידנית שש מהירויות או דו-מצמדית שבע מהירויות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-9.9 שניות בלבד וצריכת הדלק עתידה להיות משהו בתחומים הנורמטיבים, סביבות 12-13 ק"מ לליטר בממוצע לנסיעה משולבת. 

והנה הגענו לשורת המחיר, המקום בו הוא מציע תמורה גבוהה יותר ביחס למתחריו; דגם הבסיס תומחר באנגליה ב-18 אלף לירות שטרלינג והוא כולל את רוב הרכיבים החשובים. גרסאות מאובזרות לחלוטין תומחרו ב-24 אלף לירות שטרלינג ואלה כבר מוסיפות ריפודי עור, חימום מושבים, גג שמש פנורמי, תאורת LED מלאה, פתיחה ונעילה של דלת תא המטען בצורה אלקטרונית ועוד תוספות קוסמטיות קטנות. 

בממלכה הבריטית הוא זול מכל מתחריו בשיעור של 2,000-3,000 לירות שטרלינג לפחות, אולם רק כשיגיע לכבישים נדע אם הסינים והבריטים הכשירו אלטרנטיבה ראויה למותגים המבוססים. ביבואנית MG בישראל דוד לובינסקי מסרו ל'עולם הרכב' כי בכוונתם לייבא את הדגם בהינתן האפשרות המתאימה, אבל טרם הגיעו להסכמות מול היצרן ובשלב זה אין בשורות עבור השוק המקומי. 

הדפס