רגע לפני עליית המס, טויוטה פריוס-פלאג אין החדשה בארץ

יוניון מוטורס משיקה בישראל את דור ההמשך של פריוס פלאג אין עם טווח נסיעה מוגדל וצריכת דלק משולבת של 77 קילומטרים לליטר

ניר בן טובים  26.11.19 - 15:04
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
תחילת כתבה

יבואנים שברשותם מכוניות כלאיים נטענות מהחשמל משתדלים לנצל את הרגעים האחרונים לפני ביטול הטבת המס על רכבי פלאג אין חשמליים שתכנס לתוקפה בתחילת 2020. כך עושה השבוע גם יבואנית רכבי טויוטה לישראל קבוצת יוניון מוטורס שהחלה לשווק את דור ההמשך של טויוטה פריוס פלאג-אין עם ביצועים משופרים, צריכת דלק מופחתת וטווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים. כזכור, יוניון מוטורס הייתה ראשונה למכור דגם פלאג-אין בישראל לפני שש שנים אך אי בשלותה של הטכנולוגיה, מיעוט עמדות הטעינה והמחיר הגבוה חסם את הצלחתה, בין היתר גם על רקע חשיפת הפריוס הבאה שכבר השתמשה בטכנולוגיות מעודכנות ועיצוב שונה לחלוטין.

הפריוס פלאג-אין הנוכחית אינה שונה עיצובית מהפריוס הרגילה מלבד רכיבים הנגזרים מהטענת בקרת החשמל, אולם שינוי אחד משמעותי נמצא בחלל הנוסעים בהשוואה לפריוס PHEV הקודמת - התקנת ספסל אחורי שמתאים לחמישה אנשים במקום ארבעה. יתר הרכיבים בקבינה משותפים לטויוטה ההיברידית בכלל זה צג מולטימדיה מרכזי 8 אינץ' עם כל האפליקציות המוכרות בעברית, תצוגה עלית וכן בקרות הבטיחות בארסנל טויוטה Saftey sense עם בלימה אוטומטית, בקרת סטיה מנתיב ועוד.

בקרביים של הפריוס פלאג אין החדשה מנוע 1.8 ל' עם מערכת עזר חשמלית וסוללה המפיקים יחדיו 122 כ"ס ו-14.5 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ועד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא 77 קילומטרים לליטר וטווח הנסיעה החשמלי עד התרוקנות הסוללה הוא 45 קילומטרים. ניתן להטעין את הסוללה בעמדה חיצונית מהירה או משקע ביתי חד פאזי 10 אמפר בפרק זמן של 3 שעות בלבד. לדברי היבואנית צריכת החשמל היא 8.8 קילוואט ועלותה 4 שקלים. כמו כן, ניתן להתקין בבית הנהג עמדה ייעודית המקצרת את משך הטעינה בשעה.

המחיר לפריוס פלאג-אין החדשה בישראל עומד על 165 אלף שקלים. ביוניון מוטורס יציעו ללקוחות מגוון חבילות רכישה בהן גם ערכה עם עמדת טעינה חיצונית עם כבל טעינה חיצוני, מאגר דקות הטענה חינם לסוללה וכן מסגרת כיסוי עבור הטיפולים ברכב.

הדפס