וולוג מיוחד: הפלישה הסינית בדרך לישראל

עולם הרכב של ערוץ הספורט הרחיק עד לקצה השני של העולם כדי לפגוש את מותג הרכב הסיני GAC שיעשה בקרוב עליה לחופי המדינה. האם הקהל הישראלי יקבל בזרועות מושטות מכונית סינית חשמלית?

בועז קורפל
בועז קורפל  27.11.19 - 15:54
תחילת כתבה

אחרי כל הדיבורים אודות תעשיית הרכב הסינית ש"מאיימת" לכבוש את אירופה ולאחר שהיא נבלמה על הגדר בארה"ב בגלל מחלוקת המכסים של הנשיא טראמפ, החליטו בחברת GAC שמדורגת בצמרת של חברות הרכב בסין להגיע דווקא לישראל עם מכוניות חשמליות בלבד ולפתוח כאן נציגות באמצעות חברת "אוריון מוביליטי" מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה ולקסוס.

עולם הרכב של ערוץ הספורט ערך ביקור במפעלי החברה ובמרכז למחקר ופיתוח בפאתי העיר גואנז'ו לצורך התרשמות מהרמה הטכנולוגית של היצרן הסיני שמייצר את כלי הרכב תחת המותג GAC בבנזין ודיזל וגם מכוניות עבור טויוטה, הונדה, מיצובישי ופיאט-קרייזלר לשוק הסיני בלבד.
 
קיבלנו הזדמנות לחוות נסיעה קצרה על דגם הכניסה של GAC בגרסה החשמלית שנקרא GE3 וגם בשתי מכוניות חשמליות גדולות יותר ומשוכללות יותר ממשפחת דגמי AION שתגענה לישראל בהמשך. מטרת הנסיעה והטעימה הקצרה הייתה לחבר בין ההתרשמות מהמהפכה התעשייתית הסינית שמתרחשת בתוך המפעלים לבין הגרסאות שנעות על הכבישים בסין בכדי להבין כמה רחוק הגיעה תעשיית הרכב הסינית.
 
נציין כי הובהר לנו שקיים פער בין המכונית שבה נסענו נסיעה קצרה (גרסת הכניסה) לבין המכונית שתיובא ארצה שתקבל רמת גימור גבוהה ואיבזור עשיר ותעבור גם מקצה התאמות טכני לנסיעה חלקה יותר בכבישי ישראל (נסיעת היכרות משמעותית על הגרסה הישראלית תהיה בשלהי חודש ינואר)

 

הדפס