חתול תעלול: הוצגה יגואר F טייפ המחודשת

מתיחת הפנים של ה-F-טייפ מחדדת קווים ומחזקת את היכולות הדינמיות של מכונית הספורט הבריטית. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  03.12.19 - 13:26
תחילת כתבה

כשיגואר הציגה את ה-F טייפ ב-2013 כיורשת רוחנית ל-E טייפ, הבריטים לקחו הימור שמכונית ספורט קלאסית תוכל לגלגל את השעון לאחור ולהחזיר את רוח ההרפתקנות של המותג לנהגים אחרי שנים של אפרוריות וכיוון מעורפל לגמרי. ההימור הזה אולי לא השתלם כל כך מבחינה כלכלית, אבל עבור יגואר ה-F טייפ כן הוכיחה שהדם המלכותי עדיין זורם בעורקיה ומפמפם בעוצמה, אפילו שהוא מתוחזק על ידי משאבים שזורמים בכלל מהודו והיא חסרה את התחכום של המכוניות הגרמניות. 

מלבד ה-F טייפ קופה שנוספה להיצע המצומצם ב-2014, יגואר כמעט ולא נגעה ב-F טייפ עד היום. אבל במסגרת מתיחת הפנים המקיפה ביותר שלה שהוצגה אמש (שני) בלונדון, היא מעניקה לה הארכה טכנולוגית-עיצובית בתוך עולם שנסחף כולו אל מערכות חשמליות ותקנות זיהום אוויר, כך שהיא פחות או יותר נשארת קרוב קרוב למקורות עם הנעת בנזין קונבציונלית, מראה אסרטיבי יותר ושרירי, שינויים קלים בחלל הנוסעים ועוד כמה נגיעות קטנות. 

התמונות מדברות בעד עצמן, ולפחות מהצד זו נראית כמו אחת ממכוניות הספורט היפות ביותר כיום בסגמנט. העיצוב הקדמי הוא ניתוח מתון של הדגם המקורי, אבל ביחס לזנב הוא מהווה את העדכון הקוסמטי המשמעותי ביותר שכולל החלפת בתי הפנסים וגילוף מחודש של מכסה המנוע והשבכה המושחרת. חלל הנוסעים להבדיל נשאר כמעט אותו הדבר להוציא שיפורים מדודים באיכויות הגימור, מערכת המדיה (עם צג 12.3 אינץ') שכעת תהיה מהירה יותר וחכמה יותר, וכן תהיינה זמינות שתי מערכות שמע מתקדמות לבחירה. תאימות מעודכנת לאפל ו-אנדרויד סוגרות את השדרוגים בקבינה עם הרחבה מסוימת של מערכות הבטיחות.   

ל-F טייפ מרכב קופה ו-קבריולה עם 2 יחידות כוח ו-2 וריאציות שונות עם כמה מהדורות מובחנות בהיבט העיצובי והדינמי; המנוע הבסיסי של הסדרה הזו בדגמים המסורתיים מפיק מ-2.0 ל' טורבו 4 צילינדרים 300 כ"ס, ומעליו מנוע 5.0 ל' עם 450 כ"ס על בסיס הנעה אחורית או כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית (קוויקשיפט) שמונה מהירויות. מנוע ה-V8 מחלץ כ-60 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ועד כ-290 קמ"ש ויתברג במרכז. אבל זה מנוע ה-5.0 ל' בהגדשת העל  בגרסת ה-R הבכירה שעומד בחוד החנית שמעלה את רף הביצועים גבוה עוד יותר; ההספק המרבי תוגבר ל-575 כ"ס (550 כ"ס בדגם שלפני הרענון) עם 71 קג"מ וההאצה ל-100 קמ"ש מסתיימת ב-3.5 שניות בלבד. גרסה זו גם מצוידת במערכות בולמים משופרות, צמיגים גדולים יותר, בלמים עוצמתיים, מוטות ייצוב מחוזקים ובכלל חיבורים הרבה יותר מסיביים של הזרועות בשני הסרנים.

ה-F טייפ המחודשת זמינה באנגליה במחירים התחלתיים של 55 אלף יורו. לישראל היא תגיע במהלך שנת 2020.

 

 

הדפס