הקרוסאוברים של יונדאי יהפכו לטורפי כבישים

יונדאי תפתח גרסאות N ספורטיביות גם לדגמי הקרוסאוברים שלה. על הכוונת - אטקה קופרה

ניר בן טובים  05.12.19 - 08:17
יונדאי טוסון. עוד מעט מקבל שרירים (צילום: כפיר כשריאן)
יונדאי טוסון. עוד מעט מקבל שרירים (צילום: כפיר כשריאן)

תגיות: יונדאי

תחילת כתבה

פורד, סיאט ו-סקודה כבר הגיעו למסקנה המתבקשת שאם העולם מכור לקרוסאוברים אז יש מקום לפרשנות קצת יותר חריפה לנהגים שרעבים למנת ריגושים בכרכרת הקניות שלהם. האחרונה להצטרף לזירה הלוהטת היא חברת יונדאי הדרום קוריאנית שעתידה להשיק שורה של דגמים ספורטיביים למחצה מתוך חטיבת N עם ביצועים גבוהים ויכולת דינמית מהוקצעת. השאלה כמובן תהיה שאלת המחיר ואיך כל זה יתחבר בסופו של דבר לממד החשמל.

הפרסומים בגרמניה טוענים כי במסגרת ההתכנות של חטיבת N יונדאי תזרים כמה עשרות מילארדי דולרים בפיתוח דגמי הספורטיב והחשמל עד שנת 2025. כזכור, המכונית הראשונה שיונדאי פיתחה הייתה ה-i30N שזכתה לביקורות טובות מצד הנהגים וכלי התקשורת, וזאת בין היתר בזכות העובדה שהוכשרה במטה המרכזי של יונדאי בגרמניה שהוקם פסיעה מהנורדשלייפה (שם כיילה את המכונית באופן שהולם את אופיין של מכוניות הנהיגה האירופיות).

לחטיבת N יש כיום מספר מכוניות ספורטיביות כולל וולוסטר N, וכן היא הפיקה תת גימור קוסמטי-טכנולוגי שנקרא N-ליין עם אלמנטים מסוימים שמשפיעים על אחיזה, בלימה וכדומה. אבל להבדיל מאלה, מכוניות שנושאות את האות N בלבד אוצרות מתחת למכסה המנוע גם כוח אש לא מבוטל, והדגם הבא שנמצא על הכוונת שלהם הוא יונדאי טוסון, ה-SUV הפופולרי ביותר של החברה שיעמוד בצמרת הסדרה.  

מבחינת יכולות, ה-N טוסון יחלץ ממנוע בנזין טורבו בגזרת 340 כ"ס ויאיץ ל-100 קמ"ש בסביבות ה-5.5 שניות בחיבור אל תיבה אוטומטית והנעה כפולה. אלה לפחות הנתונים המוקדמים, אבל עושה רושם שביונדאי בהחלט מכוונים הכי גבוה שאפשר כשלנגד עיניהם דגמים כמו אטקה קופרה או סקודה קודיאק RS. יונדאי עשויה לפתח גם גרסה מסוימת ליונדאי סנטה פה, אולם זו בגדר ספקולציה בשלב הזה.

הצד המושקע ביותר של חטיבת N יושק בעוד כשנתיים בערך. יונדאי שואפת להפגין את קידמת המותג בסגמנט מכוניות הספורט-קופה היוקרתיות, ואולי אף לפתח מכונית עם מנוע אחורי-מרכזי בסיועה של חטיבת המירוצים של יונדאי שכיום מפעילה את וולוסטר TCR במירוצי התיור. מכונית כזו תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ועד יותר מ-260 קמ"ש וזו כבר באמת קפיצת דרך משמעותית עבור הקוריאנים. כל זאת כאמור, צריך להתיישב, איכשהו לצד המעבר להנעה חשמלית, אבל כפי שראינו בקרב מותגי העל אין באמת סתירה בין השניים ואפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. 

כך או אחרת, טוסון ספורטיבי לא נמצא רחוק מייצור סדרתי. אולי אף נראה אותו בתחילת שנת 2021.