רנו קליאו החדשה בישראל

קרסו מוטורס החלה לשווק את הדור החדש של הסופר מיני הצרפתייה. המחירים החל ב-85 אלף שקלים לדגם הידני

ניר בן טובים  09.01.20 - 13:23

תגיות: רנו

תחילת כתבה

במסגרת השקה דינמית שהתקיימה היום (חמישי) בישראל, חשפה יבואנית רכבי רנו לישראל 'קרסו מוטורס' את הדור החמישי של מכונית הסופר מיני קליאו. הקליאו החדשה תימכר עם שני מנועים ומספר רמות אבזור ועם חבילות בטיחות מתקדמות כסטנדרט. בחברה מציינים בשנה זו 30 שנה להשקתה של הקליאו שהוצגה ב-1990  ושהתה בצמרת במשך שנים ארוכות באופן רציף על פני דורותיה השונים. היקף מכירותיה עד כה עומד על יותר מ-15 מיליון יחידות.  

כמו קפצ'ר החדש, קליאו מבוססת על הפלטורמה העדכנית של רנו-ניסאן (CMF-B), ועל אף שהיא קצרה יותר מהדור הרביעי והפרופורציות התכווצו מעט, כולל בסעיף הגובה, היא שומרת על תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים ותא מטען שגדל ל-391 ל' במצב רגיל ועד 1,069 ל' בקיפול מלא. זאת בזכות שינויים מבניים בקורות, הרצפה, תכנון המרחב ובמיקום המושבים בשתי השורות. חלל הפנים הוא גם המקום בו תגלו את השינוי האסתטי המשמעותי ביותר בקליאו כאשר היבואנית תשווק את הרכב ב-2 רמות אבזור: אינטנס ו-RS ליין, על בסיס הנדסת אנוש חדשה לחלוטין ואיכות גימור גבוהה יותר.

בציוד התקני של הקליאו במפרט אינטנס נמצאים מסך ראשי בגודל 7 אינץ', חיישני תאורה וגשם, חישוקי 16 אינץ', מערכת שמע עם ששה רמקולים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, כרטיס כניסה לרכב (הנעה ללא מפתח), קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת LED (גם בנורות הערפל) ועוד. מפרט RS ליין משודרג הן בהופעה החיצונית (חישוקי 17 אינץ') וקישוטי ספורט וכן בחלל הנוסעים: מסך המולטימדיה גדול יותר (9 אינץ') ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 7 אינץ' במקום 4 אינץ' בדגם הבסיסי. לדגם זה גם מצלמת 360 מעלות, תאורת אווירה, תיקון סטיה מנתיב, תאורה אדפטיבית ופיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד בין היתר.

לכל הדגמים תשתית נרחבת של התאמות בין הגוונים החיצוניים לפנימיים. 

מבחינת יחידות הינע, הקליאו תוצע בגרסת 1.0 ל' טורבו בנזין בסיסית וכן עם מנוע 1.33 טורבו. יחידת הכוח הבסיסית מפיקה מ-3 צילינדרים 100 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-16.3 קג"מ מ-2,750 סל"ד, והיא מחוברת אל תיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות ועד 184 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה משולבת היא כ-20 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. מנוע ה-1.33 טורבו מפיק 131 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומחלץ מומנט של 24.5 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. כאן השידוך הוא לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שבע מהירויות המאיצה בגלגלים הקדמיים ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ועד 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות ה-18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

קרסו מוטורס גם השיקה לאחרונה בישראל את הקולאוס החדש. הקרוסאובר המשפחתי שהתפוגג חוזר אלינו עם מנוע טורבו דיזל לו 150 כ"ס ותיבה רציפה. המחיר עומד על 165 אלף שקלים.

המחירים לרנו קליאו החדשה בישראל:

1.0 ל' טורבו ידנית - 85 אלף שקל

1.33 ל' טורבו דו-מצמדית אינטנס - 105 אלף שקלים

1.33 ל' טורבו דו מצמדית RS-ליין - 115 אלף שקלים.