הוט האץ' יפנית: טויוטה חשפה את יאריס ספורט החדשה

חטיבת גאזו-רייסינג מציגה את יאריס ספורט החדשה עם מנוע בנזין טורבו המפיק 261 כ"ס, הנעה כפולה ותיבה ידנית

ניר בן טובים  10.01.20 - 10:25
טויוטה יאריס ספורט חוזרת, בגדול (צילום: יצרן)
טויוטה יאריס ספורט חוזרת, בגדול (צילום: יצרן)

תגיות: טויוטה

תחילת כתבה

חברת טויוטה העולמית ובפרט מחלקת הספורט של היצרנית היפנית ממשיכים להפגין מחויבות להחזיר לנהגים קצת מההנאה האבודה מאחורי גלגל ההגה - צד שהיה בגדר נעלם בשנים האחרונות בכלל התעשייה ובמיוחד בקרב מותגים עממיים. אז אחרי טויוטה סופרה המרשימה שפתחה לנו את התאבון, הנה מגיעה הבשורה בחבילה קטנה ונגישה יותר שגם תפרוט לחלק מחובבי המותג על מיתרי הנוסטלגיה; היום (שישי) הוצגה רשמית בטוקיו טויוטה יאריס ספורט 2020, או יאריס GR במעין דור המשך לא ישיר של קודמתה משנות ה-90. האם ניתן להכריז על פתיחת חזית מול אירופה הקלאסית?

ה-יאריס GR פותחה בשנתיים האחרונות על מסלולי הראלי ואחד האנשים שעומדים מאחורי פיתוחה הוא אלוף העולם לשעבר טומי מאקינן. הגרסה לכביש הציבורי משקפת נאמנה את ההישגים של טויוטה על מסלולי המירוצים ומחוצה להם ובטויוטה משוכנעים שהיא תכבוש הרבה חובבי נהיגה בזכות יכולותיה והטכנולוגיות שהושקעו בקרביים שלה. היא נשענת על שילוב בין רצפת ה-GA-B לרצפת ה-GA-C, מה שאיפשר לטויוטה לתכנן את מערכת המתלים (מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור) בצורה שמיטיבה עם משקלה שעומד על 1.28 טון, וכן עם מערכת ההנעה הכפולה לה וויסות כוח בין הסרנים. לרכב גם דפרנציאל מוגבל החלקה שידאג שכל העוצמה תתורגם לאספלט בלי לאבד מי מהסוסים הרבים שהיא מחביאה באורווה.   

נעבור אל המנה העיקרית: מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת 3 צילינדרים בנזין טורבו בנפח 1.6 ל' המפיקה 261 כ"ס ו-34 קג"מ, שלדברי טויוטה הינה מהחזקות ביותר מסוגה על בסיס שלוש בוכנות בלבד. אל המנוע מחוברת תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים. ההאצה ל-100 קמ"ש נמשכת 5.5 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 230 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

הגוף של היאריס GR רחב יותר, מומנך ומחוזק וכן בוצעו שינויים במפשקי הסרנים שלה והיא לובשת מלתחה ספורטיבית למהדרין עם מערכת פליטה ייחודית בעלת 2 יציאות. תא הנוסעים כולל אלמנטים קצת יותר דיסקרטיים אבל הוא בהחלט מובחן לעומת גרסאות היאריס הקונבציונליות עם מושבי ספורט, דוושות ספורט, לוח מחוונים של GR, עיטורי אלקנטרה ועוד. לנהגים תהיה גם מערכת כיול נהיגה סלקטיבית עם מספר מצבים המחדדים את תגובת המצערת, קשיחות הבולמים ועוד, בהתאם לצרכי הנהיגה. טויוטה גם תשווק גרסת 'מסלול' עם דפרנציאל מוגבל החלקה על שני הסרנים, צמיגים בשרניים יותר וחישוקי 18 אינץ'.

המחירים ליאריס GR יעמוד על כ-37 אלף יורו לערך ועד 40 אלף יורו לגרסות המסלול הבכירות.

מיבואנית טויוטה לישראל יוניון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב זה אין תכנית לייבא את יאריס GR החדשה לארץ.