$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם הקרוסאובר היוקרתי של ג'נסיס בדרך לישראל?

חטיבת היוקרה של יונדאי חושפת את ה-GV80 שיתמודד מול הגרמניות

בועז קורפל
בועז קורפל  12.01.20 - 08:54
לפני כמה חודשים קיבלנו אישור מחברת כלמוביל כי יש בכוונתם לייבא ארצה את מותג היוקרה ג'נסיס שמשווק בשוק האמריקאי וכי היבואן ממתין לרגע שבו ג'נסיס תציג קרוסאובר יוקרתי וזה עשוי להיות הטריגר המתאים לחדירה של המותג לשוק הישראלי משיקולי הטעם של הנהג הישראלי והחיבה שלו לקרוסאוברים. עכשיו מגיעה הודעה של ג'נסיס מעבר לים כי הקרוסאובר היוקרתי הראשון שנקרא GV80 עובר לפסי הייצור ולא רחוק הרגע שהוא ימצא את דרכו לשוק הרכב בארה"ב ובקוריאה ולא די בכך. אנשי ג'נסיס אומרים כי המכונית ששיווקה יחל השנה, תוצע למכירה לא רק בצפון אמריקה ובקוריאה כי אם גם על ידי הנציגויות שלה בעולם כולו וגם זה עשוי לקרות עוד השנה כאשר ג'נסיס מסמנת את היריבות שלה מגרמניה בדמות מרצדס GLE, אאודי Q7 וגם BMW X5. הג'נסיס GV80 איננה פרי עיצוב של הסטודיו האמריקאי אלא מדובר כאן בשיתוף פעולה בין סדנאות העיצוב בקוריאה, ארה"ב וגרמניה גם יחד.

שלושה מנועים שונים ועיצוב יוקרתי ומינימלי
העיצוב החיצוני משדר דינמיות וספורטיביות יחד עם נוכחות בולטת בזכות הגריל הקדמי בצורת פנטגון (מחומש) עם שבכת רשת רחבה ופנסי חזית צרים ורוחביים עם חתימת אור LED חדשה שתאפיין את דגמי ג'נסיס גם בנסיעה ביום עם תאורת DRL. בתוך המכונית בחרו המעצבים ללכת על קו נקי ולא עמוס במתגים וכפתורים ובמקום ידית הילוכים בחרו בג'נסיס להתקין גלגלת בחירת מצבי נסיעה. לוח השעונים כמובן דיגיטלי צבעוני וסידור המושבים יהיה לבחירת הנהג לחמישה מושבים בדגם הרגיל או 7 מושבים לגרסה הארוכה.

המכונית חולקת את הפלטפורמה עם גרסת הסדאן והיא מוצעת עם הנעה קדמית או הנעה כפולה ותחת מכסה המנוע מציעים בתחילת הדרך מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטרים בתצורת V6 בהספק של 274 כוחות סוס ומומנט מדהים של 60 קג"מ שמשודך לתיבת הילוכים אוטומאטית בת 8 מהירויות שמאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות (לגרסת 5 מקומות ישיבה). זמן קצר לאחר מכן יציעו בג'נסיס גם גרסת בנזין עם מנוע בנפח 2.5 ליטר מוגדש טורבו עם 4 בוכנות שמציע הספק מרשים של 300 כוחות סוס ומומנט של 43 קג"מ והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות, עשירית אחת יותר מגרסת הדיזל. בקצה העליון של הדגמים יוצע מנוע טורבו בנזין בתצורת V6 בנפח 3.5 ליטרים בהספק 375 כוחות סוס ומומנט של 53 קג"מ משמעותיים. המנוע החזק יאפשר למכונית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות בלבד.
 
המכירות של ה-GV80 יחלו בקוריאה כבר החודש והמכוניות הראשונות מחוץ לקוריאה תגענה לארה"ב באפריל ולאחר מכן יחל השיווק העולמי ובחברת כלמוביל מאשרים כי הם בוחנים ברצינות רבה את פתיחת השיווק של המותג היוקרתי בישראל ואם אכן הקרוסאובר יתאים לטעם הישראלי ומחירו יהיה תחרותי, יש סיכוי טוב מאוד שנצטרך להתרגל למותג חדש בכבישי הארץ.