$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה לקיה סורנטו החדש

קיה משחררת תמונות ראשונות של הדור החדש לקראת החשיפה הרשמית בתערוכת ז'נבה

ניר בן טובים  17.02.20 - 11:36
קיה סורנטו החדש. "אמריקני יותר"
קיה סורנטו החדש. "אמריקני יותר"

תגיות: קיה

קיה שחררה תמונות ראשונות של הדור החדש של קיה סורנטו, שבועות ספורים לפני החשיפה הרשמית שלו במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה ב-3 במרץ. הקרוסאובר הפופולרי של המותג הדרום קוריאני זונח את הפרופיל העגלגל של הדור השלישי מ-2016 לטובת הופעה רבועה, רחבה יותר ודומיננטית שלבטח תסייע לו לבלוט בין יריביו הרבים.

בקיה הבטיחו בשנה האחרונה מהפכה צורנית דרמטית עבור הסורנטו, והתמונות מאשרות שהתוצאה אכן שונה מכל דבר אחר שראינו עד כה בקטגוריה הזו מבחינתם. הסורנטו הוא קרוב משפחתו של יונדאי סנטה פה, וכמוהו, אולי בפעם הראשונה מושפע לעומק מתרבות הצריכה האמריקנית ומפגין מידות מגודלות, שימוש נדיב בתאורת LED טכנולוגית ומרחב פנים ל-5 או 7 נוסעים. סביר גם שלא תחלקו על מוצאו בכבישים כאשר תפגשו אותו נוכח כיתוב ה-SORENTO המוחצן המתנוסס על דלת תא המטען.

הקו המנחה של חטיבת העיצוב המשולבת (דרום קוריאה, אירופה ו-צפון אמריקה), כך מתואר היה למזג את חרטום הנמר המעודכן עם ה-SUV הגדול קיה טלורייד, לצד חתימה יוקרתית בשבכה שהיא גם מתוחכמת אבל גם מאוד לא מאיימת ובעלת פרופורציות הדוקות. הוא צמח כמעט בכל פרמטר, מכסה המנוע ארוך יותר וקורות A הורחקו מהסרן הקדמי בכמעט סנטימטר וחצי. בזנב הופחתו הסרחים כך שבמקום עודף פלסטיקה הנוסעים יקבלו ישבן שטוח יותר ותא מטען גדול ויעיל מבעבר.   

כניסה פנימה תחשוף תא נוסעים נינוח, בנוי היטב ואם לשפוט על פי התמונות גם לא חוסך באמצעים עדכניים וגימורים מהודרים. בקיה אומרים שהסורנטו החדש הוא "המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית" שהם ייצרו ב-3 השנים האחרונות עם מרחב משופר על פני שלוש שורות וחווית שימוש מודרנית לנהג ולנוסעים. ההתקנים הדיגיטליים בחזית סביבת העבודה כוללים כעת צגים כפולים בגודל 12.3 אינץ' ו-10.25 אינץ' בלוח המחוונים ומערכות בטיחות חכמות בכל המפרטים. יחד עם זאת, ואולי בניגוד לתחכום האירופי המוכר (והמעט מתחכם לעתים), קיה משאירים פקדיים פיזיים ברורים לצד המחוונים הדיגיטליים כדי להפחית את הסחות הדעת; כך למשל מערכת המיזוג וחלק מהפקודות של מערכת השמע מגיעות עם מתגים, וכן שינוי בולט נוסף מצוי בתעלת משענת הנהג - במקום בורר הילוכים טיפוסי, הותקנה חוגה לשליטה על מערכת העברת הכוח. 

הסורנטו מבוסס על פלטפורמה חדשה, ולקיה יש אפשרות לציידו במספר מנועים רלוונטים. סבירות גבוהה שחלק מהם משותפים ליונדאי סנטה-פה, כלומר מנוע 2.2 ל' טורבו דיזל (200 כ"ס) ועוד גרסת בנזין 2.4 עם 4 צילינדרים, אופציה למנוע טורבו בינוני בנפחו (חדש עם תיבת שש מהירויות אוטומטית) ומנוע ששה צילינדרים בצמרת המשפחה (בעיקר עבור השוק הצפון אמריקני). דגם הדיזל, ישודך ככל הנראה לתיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות והנעה כפולה. לסורנטו תהיה גם אלטרנטיבה היברידית בהמשך הדרך תחת סדרת ה-HEV, ראשי תיבות ל-Hybrid electric vehicle, אולם זו תהיה זמינה בשלבים מאוחרים יותר לאחר השקתו הרשמית.  

הסורנטו 2020 יצא לכבישים במחצית השניה של השנה. גם לישראל צפוי להגיע במהלך תקופה זו, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית טלקאר.

כל החדשות על מותג קיה בערוץ הספורט