$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גם היברידית: הוצגה יונדאי i30 החדשה

יונדאי חושפת את ה-i30 החדשה לקראת בכורה רשמית בתערוכת ז'נבה. בישראל בסוף השנה

ניר בן טובים  26.02.20 - 11:00

תגיות: יונדאי

שבוע לערך לפני פתיחת תערוכת ז'נבה מתחילים חלק מהיצרנים לשחרר את הסתימות במחלקות השיווק ולהפיץ פרטים אודות הדגמים האסטרטגיים (הבודדים) שיגיעו לשוויץ. ביונדאי חשפו לאחרונה את ה-i20 החדשה וכעת ממשיכים אל הדגם הבא במעלה ההררכיה, ה-i30. זוהי למעשה מתיחת פנים היקפית של הדגם הנוכחי עם שינויים טכנולוגיים נרחבים בקרביים וקצת ליטושים על המעטפת החיצונית, כך שהמילה "חדשה" היא בערבון מוגבל.

ה-i30 שומרת על הפרופורציות והמידות של הדגם היוצא, ורק מאמצת הופעה חלקה יותר ודומיננטית על פני העיצוב שלפני כן. ביונדאי חידדו את יחידות התאורה בחזית, שינו קצת את תיחום השבכה והוסיפו מבע "יוקרתי" יותר על ידי שימוש בנורות LED חדשות. במחלקת העיצוב אומרים שהחלק האחורי ספורטיבי יותר בהופעתו ויוצר אפקט סימטרי בין שני קצותיה של ה-i30.

בחלל הנוסעים עליה באיכות הדיפונים ושינויים בעיצוב פתחי המיזוג. גולת הכותרת היא ככל הנראה מערכת המדיה העדכנית: זו כוללת כעת צג ראשי 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 7 אינץ'. המערכת מגיעה עם תאימות מלאה לאפל קאר פליי ואנדרויד אוטו. בהמשך הדרך (בקיץ) תהיה זמינה גם בקרת שיקוף טלפון סלולרי אלחוטית, מה שמייתר את הצורך בחיבור כבלים מסורבלים ומכערים. 

ביונדאי גם ביצעו שורה של שיפורים במערכות הבטיחות החכמות (8 בסך הכול) כולל 3 מערכות חדישות - מרכזו הרכב בנתיב הנסיעה, התרעה מתקדמת יותר על תנועה צולבת מאחור עם חמיקה ממכשול וכן מערכת שדואגת להתריע לנהג במקרה שהרכב לפניו יצא במהירות מהמקום (כמו למשל ברמזורים).

ה-i30 ממשיכה עם המנועים הקיימים שלה ומוסיפה גם מנוע 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות ועוד מנוע טורבו בנזין בכיר. הבשורה המשמעותית ביותר עבור סדרת ה-i30 תהיה המצאותה של מערכת הנעה היברידית קלה (Mild hybrid) עם מתנע-גנרטור, מצבר 48 וולט ומנוע חשמלי בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית חכמה שש מהירויות או דו-מצמדית שבע מהירויות (זהה לדגם הקונבציונלי).  גרסה זו, המבוססת בדגם הכניסה על מנוע ה-1.0 ל' טורבו גם כן, עתידה לשפר את צריכת הדלק בשיעור של כמה אחוזים ולהפחית את פליטת המזהמים. בקצה העליון, במהדורת ה-N ליין הקוסמטית, מנוע ה-1.5 ל' טורבו בהספק של 160 כ"ס וטכנולוגייה היברידית קלה ותיבת הילוכים ידנית או דו-מצמדית. לא פורסמו נתוני הביצועים. באירופה, תהיה זמינה גם יחידת טורבו דיזל 1.6 ל' עם 136 כ"ס. גרסאות ה-N הספורטיביות תחשפנה בהמשך השנה.

מהיבואנית לישראל קבוצת 'כלמוביל' נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-i30 תיובא לארץ בסוף השנה, אולם טרם ידוע מועד הגעת הדגם ההיברידי.