$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נעים להכיר: הרכב החשמלי הגדול בתבל

בשפה המקצועית קוראים לו eDamper והוא שוקל 110 טונות

בועז קורפל
בועז קורפל  17.04.20 - 12:18
יצרנית המכוניות החשמלית טסלה ממשיכה בשצף קצף את ייצור המכוניות שלה ובמקביל היא מחפשת (וגם מוצאת) נישות נוספות בעולם הרכב שאליהן היא חותרת. אחת הנישות שטסלה לא נמצאת בו היא משאיות הענק שמיועדות לעבודה במכרות והעברות מטען ענק באזורים מיוחדים. אבל אין מה לדאוג, יש מי שכבר נמצא שם ולטובת המשימה הוא גם מביא את המשאית החשמלית הגדולה ביותר בעולם, את ה-eDammper הירוקה שמשקלה מגיע ל-110 טונות והיא מסוגלת לשאת משקל של לא פחות מ-60 טונות בכל משימה. המשאית המדהימה שנמצאת באזור העבודה ברכס ההרים Biel שבשוויץ, מציגה גם יכולת טיפוס טכנית מרשימה של שיפועים בשיעור של 13% למרות המימדים שלה.
 
מארז סוללות במשקל כבד
היצור המוטורי הגדול שמיוצר על ידי חברת Kuhn Schweiz AG השוויצרית, מצויד במארז סוללות ענק שמשקלו הוא 4.5 טונות (יותר מפעמיים ממשקל מכונית משפחתית) בהספק של 600KWh. עיון בנתונים הטכניים של המפלצת מראה כי כל אחד מהגלגלים שלה מתנשא לגובה של 1.80 מטרים ואם היא לא הייתה חשמלית, אלא מונעת במנוע דיזל כמו אחיותיה בעולם, היא הייתה "שורפת" 50,000 ליטר של סולר מידי שנה ומזהמת את האוויר ב-130 טונות של CO2.