$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה מציגה את הג'יפון החדש: יאריס-קרוס

הקרוסאובר הקומפקטי משלב עיצוב תוסס, פלטפורמה עדכנית ויסודות טכנולוגים של ראב4. טרם ידוע מתי יגיע לישראל

ניר בן טובים  23.04.20 - 12:21

תגיות: טויוטה

טויוטה חשפה היום (חמישי) את אחד הכלים האסטרטגיים החשובים ביותר של היצרן בשנים האחרונות: יאריס-קרוס. הקרוסאובר העירוני המבוסס על רצפה גלובלית (GA-B) יתחרה בדגמים מובילים כמו יונדאי קונה, פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק ועוד, אולם מביא לזירה את הטכנולוגיות ההיברידיות (דור 4) של טויוטה וכן הנעה כפולה. הרכב יתברג מתחת לטויוטה C-HR ויעלה לפס הייצור של החברה בצרפת (ואלנסיין) לצד היאריס הקטנה עם היקף של כ-150 אלף יחידות בשנה. 

כמקובל בקבוצה זו, השורשים של הרכב טמונים ביאריס הקומפקטית, אולם הוא מציע מידות מרווחות ואווירה "ג'יפונית" כדי לשרת גם את המשפחה הצעירה בטיולים מרוחקים מעט מהכביש הסלול. הפרמטרים של היצרן מצביעים על אורך של 4.18 מ', (ארוך ב-25 סנטימטרים מהיאריס הצ'בק), רוחב של 1.76 מ', בסיס גלגלים 2.56 מ' (ל-C-HR לשם השוואה 2.64 מ') וגובה של 1.56 מ'. לא ברור כמה גדל תא המטען ביחס ליאריס אבל מדובר בתוספת הולמת לדבריהם. לרכב גם מרווח גחון מוגבה ב-3 סנטימטרים בהשוואה ליאריס וקישוטים דמוי-שטח להשלמת המראה המבוקש.  

מבחינה עיצובית, משתדל יאריס-קרוס להתכתב עם המשפחה, ואולי גם לקסוס UX, בצורה מוצלחת אם לשפוט לפני התמונות. מעצבי המותג מספרים על שיתוף פעולה פורה בין מחלקות העיצוב האירופיות ויפן שהניב תוצאות חיוביות. "כשהתחלנו לטפל ביאריס-קרוס, הבנו את החשיבות של הנושא הזה בקבוצת ה-B SUV. הלקוחות מצפים גם לקבל רמה גבוהה של פרקטיות - לא סוגיות שקל להתפשר בהן. מההתחלה שמנו את הלקוח האירופי לנגד עינינו", כך הם מתארים אותו.

בהתאם לפילוסופיה של טויוטה, תא הנוסעים מאמץ תפאורה מינימליסטית ותכליתית, ומטבע הדברים לא יכול להיות שונה באופן מוגזם מהיאריס ולכן הוא חולק עימה כמעט את כל הרכיבים והאיכויות. צפו לכל מערכות הבטיחות החכמות שיש לחברה כיום בהיצע (בכפוף לרמות הגימור) מסדרת Saftey sense עם בלימה אוטומטית התרעות מפני התנגשות וכדומה, תנוחת ישיבה מוגבהת, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית, מערכת מדיה עם צג ראשי מרחף, חישוקים עד 18 אינץ', פקדים רבים מגלגל ההגה ועוד. 

מנועים

טויוטה יישמה ב-2012 בצורה יעילה את המנועים ההיברידים גם בדגם סופר מיני (יאריס הייבריד), וכעת היא מביאה את בשורת הדור הרביעי של הטכנולוגיה הזו לקבוצה הלוהטת ביותר בענף. בחרטום שלה תמצאו פיתוח של מנוע ה-2.0 ל' המשרת את ראב4 אולם הפעם בקונסטלציה מוקטנת על בסיס נפח של 1.5 ל' שלושה צילינדרים עם הספק מרבי של כ-115 כ"ס, בחיבור להנעה קדמית או כפולה ותיבת הילוכים רציפה. לא פורסמו נתוני ביצועים וכן לא ידוע כרגע על עוד יחידות הינע בקנה (הייבריד פלאג-אין או גרסה חשמלית).

טויוטה דחתה את השקת יאריס-קרוס בחודש ימים לאחר ביטולה של תערוכת ז'נבה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, אולם היא עדיין עשויה לבצע בגרסת הייצור הסופית שינויים ספצייפים לשיפור חלל הפנים בשורה שתיים. מלבד זאת, זו המכונית הסדרתית שתעלה לכבישים באמצע שנת 2021. מיבואנית טויוטה 'יוניון מוטורס' נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב זה עוד מוקדם מאוד לדבר על מועד הגעת יאריס-קרוס לישראל. 

כל החדשות על מותג טויוטה בעולם הרכב של ערוץ הספורט