AKO - חולץ הפקקים החשמלי מליטא

חשמלי, דו מושבי עם טווח רחוק. האם זה יהיה הרעיון שיצליח לפצח את השיטה?

בועז קורפל
בועז קורפל  19.05.20 - 08:19

תגיות: פקקים

תחילת כתבה

יצרניות רבות בעולם כבר ניסו לשלב כלי רכב דו גלגליים או תלת גלגליים חכמים ופשוטים שהתיימרו להיות נושאי הבשורה או במקרה היותר טוב, מביאי הגאולה לפקקי התנועה ותהתנהלות העירונית בערים צפופות שמצבן רק הולך ונהיה גרוע משנה לשנה. היו יצרני אופנועים כמו BMW וגם יצרני רכב כמו טויוטה שאפילו מכרו את הכלים המיוחדים שלהם אבל כולם כשלו במבחן הזמן והנהגים בעולם לא השתכנעו לזנוח את המכוניות שלהם ולעבור לכלים המתוחכמים הללו. האם לחברת הסטאט אפ AKO שמגיעה מליטא, יש את התשובה המוחצת לכל הניסיונות שהיו כאן בעבר?
 
בעולם חשמלי אורבני חדש, אחד היתרונות המובהקים הוא נסיעה חשמלית לטווח רחוק ולכלי החדש של AKO יש את זה עם מארז סוללות שמסוגל להסיע את התלת גלגלי הזה למרחק של 300 ק"מ בין הטעינות. יתרון מובהק אחר שפותח עבור הכלי הזה הוא יכולת ניהוג מיוחדת לנסיעה בעיר במהירויות איטיות בדרכים מפותלות או במקרים בהם נדרש תפעול חריף של הכידון במהירות קטנה וזאת בזכות מערכת היגוי חדישה ולצידה יכולת רכינה (Tilt) שמופעלת על ידי הנהג על ידי הטייה של ההגה הצידה בזווית 30 מעלות.

הכלי החמוד איננו מוגבל רק לנסיעה עירונית והוא מצויד במנוע על הציר האחורי עם הספק בשיעור של 268 כוחות סוס ומומנט של 60 קג"מ שנראים מוגזמים לכלי רכב עבור שני נוסעים אולם בשלב זה מדובר באב טיפוס שמגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש בקירוב.
 

מפתחי כלי הרכב הזה לא זנחו את תחום הבטיחות וה-AKO מצויד בכריות אוויר קדמיות וצידיות וגם בחגורות בטיחות עם 4 נקודות עגינה לנהג ולנוסע. החברה הקטנה מליטא חולמת על הצלחה גלובלית של המוצר שלה, אבל טרם חשפה את מועד השקת הגרסה הסדרתית וגם מה יהיה המחיר שלה.