$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יכול להיות שסיטרואן מצאו תרופה מוטורית לקורונה. גם קיה רוצים

סיטרואן AMI היא מכונית עירונית זעירה וחשמלית שמבטיחה חיים מבודדים, נוחים ולא יקרים בתוך העיר. קיה לוטשת עיניים. "הציבור מפנה עורף לתחבורה הציבורית"

ניר בן טובים  25.05.20 - 16:04

גם אם זה לא נראה ככה ביומיום, תחבורה אישית, ניידות חכמה, הן סוגיות שמעסיקות את יצרני הרכב עשרות שנים בגלל הגידול בנסועה והצפיפות. סיטרואן הציגה אשתקד את ה-AMI, רכב זעיר וחשמלי לשני אנשים שיכול לשרת אדם פרטי או גופים מוסדיים. עכשיו גם קיה רוצה להצטרף לחגיגה בעקבות השיתוק בתחבורה הציבורית והיא מחזרת אחרי אלטרנטיבה דומה. האם כך מתעצבים פני הערים של העתיד ועוד יצרניות יקפצו על העגלה?

עכברי סמטאות יבחרו בכל דבר חוץ מרכב כדי להתנייד בעיר: אופניים, קורקינט, סגווי, קטנוע קטן - מכונית היא לא בדיוק הפתרון המיטבי או הכי זול לפלס את הדרך בתוך הפקקים. ממשלות ועיריות גם מעדיפות למנוע מכלי רכב ממונעים להכנס לתוך השטח האורבני כי הן גוזלות נפח אספלט גדול וגם מזהמות. התשובה, כנראה טמונה במשהו חדשני יותר: רכב אישי וקטן, מונע חשמל, זול, וגם לא חשוף לכל מיני מזיקים (קורונה או מי יודע איזה מוטציות אחרות ממתינות לנו בהמשך).

סיטרואן לא חשבו על קורונה בזמן שהם פיתחו את ה-AMI שהוא רכב יחסית מוגבל (אין לו אפילו מזגן). כולו מוקדש לאנשים שצריכים לנוע בין נקודות קרובות יחסית בתוך הערים; קצר בכמעט 10 סנטימטרים מסמארט, צר בכמעט מטר שלם ממכונית מיני (רוחב 1.39 מ') וגובה של 1.51 מ' משווה לו מראה של קופסה. מידות ננסיות, אבל יש כאן כמה טריקים נחמדים בשרוול: דלת נוסע נפתחת נגד הכוון ורדיוס היגוי של 7.2 מ' בין מדרכות.

כוח יש אבל לא צריך יותר מכמה סוסים אקולוגיים בצינורות. למערכת טווח נסיעה של 70 קילומטרים בין טעינות (3 וחצי שעות זמן טעינה משקע ביתי) ומהירותה המרבית היא 45 קמ"ש. המחיר עבורה יעמוד על 7,000 יורו ובצרפת ניתן להרכיב ללקוח מסגרת ליסינג תמורת 20 יורו בחודש.

בקיה חושבים שכדאי לחקות את סיטרואן AMI עם פרשנות קוריאנית ובתנאי רכישה דומים. "אנשים מרגישים מאוד בטוחים בתוך המכונית שלהם כרגע וחסרי בטחון בתחבורה הציבורית. ראינו את זה בסין, אנשים הפנו עורף לאוטובוסים ולרכבות והתאימו עצמם מחדש לתחבורה פרטית", כך אומר אמיליו הררה, מנכ"ל קיה אירופה. "אנחנו רואים הרבה פוטנציאל במיקרו-קאר לשימוש עירוני ואנחנו בודקים את זה קונקרטית, משהו כמו סיטרואן AMI".

 

הררה אומר שהם כמובן יציידו אותה בהנעה חשמלית, אך אופן השימוש יהיה דומה לתחבורה שיתופית עם שירות נרחב בעומקי הערים. לנהגים תהיה אפשרות לשכור את המכונית על ידי רכישת מינוי ובתעריפים שיהיו אטרקטיביים יותר על פני תחבורה ציבורית. המינוי פותח בפני המשתמש מסלולים לכמה נקודות בעיר בהן המכונית חונה, ואינו מגביל אותו למספר שעות נהיגה וגם לא ליממה. ההשכרה זמינה לשבוע וגם לחודש, ובמכונית רשאים לנהוג גם ללא רשיון נהיגה לרכב פרטי. באירופה יכולים להשתמש בה גם צעירים בני 16 עם רשיון לקטנוע. 

בישראל המצב של התחבורה הציבורית גרוע הרבה יותר גם בלי הקורונה, אבל קשה לראות כיצד נאמץ פתרונות ניידות מסוג אלה בטווח הקרוב עליו מדברים באירופה (2021-2023). יש בארץ חלופות בודדות לרכב קונבציונלי בסגנון המיקרו-קאר הצרפתי כמו של חברת ליצ'י למשל, אבל בהעדר בטיחות ראויה, אבזור נוחות ומחירים שתמיד, אבל תמיד יהיו גבוהים בשיעור חד מאלו המוצעים מעבר לים, סביר להניח שאף אחד לא יעמוד בתור לסיטרואן, קיה או כל מותג אחר שיש לו רכב זעיר בקנה.