פורד פוקוס סדאן בישראל

דלק מוטורס משיקה את מרכב הסדאן המסורתי וכן מהדורת ST ליין עבור דגם ההצ'בק

ניר בן טובים  31.05.20 - 11:33
תחילת כתבה

משפחת פוקוס 2020 מתרחבת בישראל עם הגעתן (הצפויה) של גרסת הסדאן וגרסת ה-ST ליין שתשווק בלעדית עבור מרכב ההצ'בק (5 דלתות) הקונבציונלי. זאת, לאחר שהיבואנית דלק מוטורס הזניקה את מכירות פוקוס החדשה רק על בסיס דגמי ה-אקטיב X להם מאפיינים עיצוביים של קרוסאוברים בתקווה לנגוס בפלח הלוהט ביותר בשוק הרכב המקומי.  

הפוקוס סדאן ממשיכה מסורת ארוכת שנים של רכבי "ציים" קלאסיים ונפוצים, אבל עם מידות עדכניות ועיצוב חדשני יותר שאולי יפזול מעבר למרכז המוסדי בזכות האבזור הנדיב והמכללים; בסיס גלגלים של 2.70 מ', אורך של 4.64 מ' ורוחב של 1.82 מ' מיישרים קו עם כל המתחרים כמעט, ותא מטען של 511 ל' משקף יכולת נשיאה מרשימה לרכב 4 דלתות עם תא מטען נפרד.

את גרסת הסדאן תשווק היבואנית עם מנוע 1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים בהספק של 125 כ"ס (17.3 קג"מ) ומעליו מנוע 1.5 ל' טורבו 4 צילינדרים סולר עם הספק מרבי של 120 כ"ס ו-30.5 קג"מ. שתי יחידות הכוח מחוברות אל הנעה קדמית ותיבת שמונה מהירויות אוטומטית פלנטרית, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ו-10.2 שניות בהתאמה. צריכת הדלק של מנוע הבנזין נאמדת ביותר מ-20 ק"מ לליטר, בעוד גרסת הבנזין מעמידה ממוצע יצרן של כ-24 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.  

הפוקוס סדאן תשווק עם שני המנועים שלה רק במפרטי 'טיטניום' המאובזרים ביותר. היא מגיעה עם שלל בקרות בטיחות חכמות כולל מערכת חמיקה ממכשול, ובמפרטי המדיה מערכת סינק 3 עם צג 8 אינץ' וממשוק אוטומטי עם אפל ו-אנדרויד. עוד מסביב משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 180 מעלות, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי מושבים ייחודיים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ועוד.

מחיר פוקוס סדאן טיטניום בישראל יחל ב-130 אלף שקלים ועד 134 אלף שקלים. בתקופת ההשקה המחיר יחל ב-126 אלף שקלים ו-130 אלף שקלים בהתאמה. 

פוקוס צעירה

גרסת ה-ST ליין חונכת בארץ את מרכב ה-5 דלתות הספורטיבי שעתיד להיות מבוקש יותר בשוק הפרטי. לשם הבהרה, לא מדובר כאן בדגם ST, אלא בחבילת אבזור בעלת סממנים קרביים יותר, תא נוסעים משודרג ומנוע טורבו בנזין אנרגטי. 

ל-ST ליין אותם צעצועים כמו בגרסת טיטניום, אבל היא מוסיפה על כך תמה ספורטיבית מושקעת: גימורי דמוי קרבון, ספויילר, מושבים בעלי תמיכה משופרת, גלגל הגה ספורטיבי (קטום), דוושות ספורט, יציאות מפלט כפולות ותקרה מושחרת. גם כאן נוכחים כל האביזרים החיוניים כמו צג מגע ראשי 8 אינץ', חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים ומערכות בטיחות מתקדמות. 

מתחת למכסה המנוע יחידת ה-1.5 ל' טורבו אקובוסט שלושה צילינדרים. זו מפיקה 182 כ"ס ו-24.4 קג"מ העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת8 מהירויות אוטומטית עם תפעול מנופים מגלגל ההגה. זמן המיאוץ ל-100 קמ"ש נאמד ב-8.4 שניות ומהירותה המרבית היא 220 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא לפי היצרן היא 18.2 ק"מ לליטר בנזין.

ה-ST ליין אמנם מובדלת מגרסאות ספורט טהורות, אבל זכתה גם היא לכיול מתלים מהוקצע לחידוד יכולותיה על הכביש וחווית הנהיגה. מרווח הגחון שלה הונמך בסנטימטר וכן יש לה בורר נהיגה סלקטיבי עם מספר מצבים המשפיעים על תגובותיה הדינמיות. כמו כן, יש לה בולמים טובים יותר ומערכת בלימה מחוזקת עם צמיגי 215/50/17. 

 מחיר פורד פוקוס ST-ליין בישראל עומד על 130 אלף שקלים. מסגרת האחריות היא ל-3 שנים 100 אלף קילומטרים.

 שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, מסר כי בהמשך השנה יצטרפו אל הפוקוס ופוקוס אקטיב X גם דגמי פורד פומה החדשים, האקספלורר והקוגה החדש. "נחזור למרכז המפה בישראל", כך ציין. 

עוד הרבה על מותג פורד בעולם הרכב של ערוץ הספורט