$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצג אאודי Q5 מחודש עם תאורת OLED מתוחכמת

מתיחת פנים לאאודי Q5 עם שינויים קטנים בעיצוב החיצוני, המנוע ומערכות הפנים. בארץ בשנה הבאה

ניר בן טובים  29.06.20 - 14:54

תגיות: אאודי

ארבע שנים אחרי שהוצג הדור השני שלו בתערוכת הרכב בפריס (עליה השלום כנראה) חושפת חטיבת היוקרה של פולקסווגן את מתיחת הפנים של ה-Q5, הקרוסאובר המשפחתי המוביל של היצרן. במסגרת השדרוגים מקבל ה-SUV צרור ליטושים קוסמטיים ומקבץ שינויים טכנולוגיים בחלל הפנים ומתחת למסכה המנוע, עד להחלפת הדור המתוכננת אחרי 2022.

באאודי אומרים שניסו לשוות ל-Q5 החדש מבנה קדמי שטוח יותר ואגרסיבי מלפני כן מבלי לפורר את סימני ההיכר המסורתיים שלו. מלאכה דומה בוצעה בחלק התחתון של השבכה עם פתחי יניקת אוויר מורחבים ונוסח טרפזי לבתי תאורת הערפל. החלק העליון אימץ חתימת LED חדשה לתאורה הקבועה בהתאם לקו דגמי אאודי

בזנב, בכורה עולמית עם תכנון מחודש של הפנסים שמגיעים כעת בטכנולוגיית OLED עם גרפיקה אדפטיבית בעלת יכולת שינוי אוטומטית לה 3 מצבי הקרנה על פי בחירת הנהג. מה הכוונה? לדברי אאודי, כאשר מכונית מתקרבת לדלת תא המטען במרחק קטן מ-2 מטר, הנורות נדלקות כדי להזהיר אותו מפני קרבה מסוכנת. כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה ומתרחק, הנורות חוזרות לצורתן המקורית.

השינויים העיצוביים השליכו באופן חלקי על המידות, אבל ממש בקטנה; האורך גדל ב-2 ס"מ ל-4.68 מ', אבל הגובה, הרוחב ובסיס הגלגלים (2.82 מ') נותרו כפי שהיו. בחלל הנוסעים אופציה לספסל אחורי על מסילות שמגדיל את נפח תא המטען, שעומד על כ-520 ל' במצב רגיל.

השדרוג המרכזי של ה-Q5 הוא במערכת המדיה והתפעול הראשי. מאחורי שינויים ארגונומים קלים בתעלת ידית ההילוכים (תוספת אחסון במקום חוגה) הותקנה מערכת הפעלה דור שלישי (MIB3) המהירה פי 10 ממערכת ההפעלה הקודמת. אותה תוכלו לחוות דרך צג ראשי 10.1 אינץ' מרחף במפלס העליון ולוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12 אינץ' נשלט דרך פקדים משופרים בגלגל ההגה. לרכב תהיה גם אופציה לתצוגה עלית וכן בציוד התקני הפעלה קולית, מגוון מערכות בטיחות למניעת תאונות וכדומה.

בהרכב המנועים שלו תמצאו בפעימה הראשונה את גרסת ה-40tdi בטכנולוגיה היברידית קלה. הבסיס של היחידה הוא מנוע 2.0 ל' סולר עם מתנע-גנרטור ותיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות בשידוך אל הנעה כפולה (קוואטרו). התפוקה המשוקללת של המערכת היא 204 כ"ס ו-41 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ועד 222 קמ"ש. התרומה של המערכת היא בעיקר בחסכון בדלק וזמינות כוח בטווח הנמוך של הטורים; בשיוט על גבי הכביש המהיר מנוע הבערה מושבת ומניב צריכת דלק ממוצעת נמוכה במידה ניכרת. לדברי אאודי, הנתון עומד על כ-18.5 ק"מ לליטר סולר במשולב. בהמשך, תהיינה עוד יחידות כוח - צמד מנועי 4 צילינדרים טורבו דיזל, מנוע ששה צילנדרים טורבו דיזל, זוג מנועי 2.0 ל' טורבו בנזיi, וכן גרסת פלאג-אין היברידית בשם אאודי Q5-E.

אאודי תייצר את ה-Q5 המחודש במקסיקו עם מכירות ראשונות בסתיו. בגרמניה עומד מחיר דגם ה-40tdi על 49 אלף יורו. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי הדגם יגיע לארץ בשנה הבאה.