פולקסווגן טיגואן חדש, גם בגרסת R קרבית

פולקסווגן משיקה מתיחת פנים היקפית ל-SUV הקומפקטי עם גרסת ספורט חזקה ומהדורה היברידית נטענת. חידושים גדולים גם בפנים

ניר בן טובים  01.07.20 - 09:28
פולקסווגן טיגואן המחודש
פולקסווגן טיגואן המחודש

תגיות: פולקסווגן

תחילת כתבה

פולקסווגן טיגואן הוא אחד הכלים הרווחים ביותר של פולקסווגן בעולם עם מערכת ייצור ב-4 מדינות: רוסיה, מקסיקו, סין וגרמניה. בשנה הקודמת צבר קרוב למיליון מכירות, כולל דגם ה-7 מושבים טיגואן 'אולספייס' (שאינו משווק בארץ) ואילולא הקורונה גם המחצית הראשונה של 2020 הייתה מסתכמת בנתונים חיוביים. ובתוך כך, הטיגואן הנוכחי שמיוצר ב-2016 נחשב לרכב יחסית "מותש" מבחינת מכלוליו, הנראות והטכנולוגיות הפנימיות שלו, קל וחומר מול פולקסווגן גולף החדשה וארטאון. במילים אחרות,  הגיע זמנו להתרענן. 

בניגוד לגולף דור 8, שהינה חדשה מרצפה ועד תקרה, הטיגואן טופל בעדינות יתרה על ידי פולקסווגן, אבל הוא בכל זאת יוצא לדרך עם כמה בשורות שמעמידות אותו באור מודרני לחלוטין. העיצוב החיצוני מאמץ מאפיינים ספורטיביים יותר ופחות עגלגלים עם נוסח משולב מאחיו הקטנים T-רוק ו-T-קרוס, כאשר השוני הגדול הוא במבנה השבכה, קורות C והפגושים. באבזור העדכני שלו תמצאו גם תאורת מטריקס אופציונליות וקצת חידושים בפנסי ה-LED המעטרים את זנבו של הקרוסאובר המשפחתי.

בדומה לארטאון, גם הטיגואן מגלח את הקונסולה המיושנת לטובת מראה הרבה יותר דיגיטלי ועכשווי. במקום מוניטור עתיק מרכז השלד כולל מעתה מערכת מדיה 10 אינץ' עם פעולה מהירה מאוד וממשקי אפל ואנדרויד מתקדמים יותר ושקעי USB-C. מול הנהג מתנוסס כפי שקיים כמעט בכל רכבי VW לוח מחוונים וירטואלי בגודל 12.1 אינץ' עם פונקציות רבות ומידע מהדרך, מערכת השמע, מערכות הבטיחות החכמות ועוד. ברשימת האבזור חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים עם מתגי מגע, מערכת סראונד של הרמן קרדון,  גלגל הגה חדש ושלל מערכות התרעה מפני התנגשות.

כפי שהוכרז לפני 4 שנים באמצעות שני רכבי ראווה, הטיגואן מצטרף לגל ההיברידי עם מערכת ייחודית יותר המבוססת בחלקה על פאסאט GTE. ל-SUV הקומפקטי מנוע 1.4 ל' טורבו TSI בהספק של 150 כ"ס, מחובר אל מנוע חשמלי המוסיף לו עוד 115 כ"ס. ההספק ההיברידי המשוקלל יעמוד על 245 כ"ס (בדומה לאוקטביה RS הייבריד החדשה) עם טווח נסיעה חשמלי של 50 קילומטרים על הסוללה עד התרוקנות.

לטיגואן יהיו שורה של מנועי TDI חדשים עם מסנני זיהום אוויר מתקדמים כדי שלא להקלע שוב לשערוריות ותביעות וכן מנועי בנזין קונבציונליים כגון ה-1.4 ל' טורבו 150 כ"ס. אולם, בחוד החנית של הטיגואן מזדקר מנוע ה-2.0 ל' טורבו החדש בגרסת ה-R שיפיק 320 כ"ס עם הנעה כפולה 4מושן ובחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות. ההאצה תהיה איפשהו מתחת ל-6 שניות והמהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. דגמי ה-R גם מצוידים במתלים מונמכים, בולמי ספורט ובלמים מוגדלים עם יכולת האטה מחוזקת תחת עומסים. בנוסף לכך, מגיע עם מערכת פליטה 4 יציאות של 'אקרפוביץ', בקרת מתלים אדפטיבית וקישוטי R מסורתיים. 

הטיגואן 2021 יצא לדרך כעת באירופה במחירים שיחלו ב-30 אלף יורו. לארץ יגיע במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית צ'מפיון מוטורס.