העתק מדויק למקור: סוזוקי מציגה את Across

סוזוקי מהדקת קשרים עם טויוטה ומציגה את התוצר הראשון המושקע ביניהם - קרוסאובר היברידי המבוסס על ראב4

ניר בן טובים  02.07.20 - 07:31
סוזוקי A-קרוס. טויוטה ראב4 עם קצת שינויים בחוץ ותא נוסעים ומנוע פלאג-אין היברידי חזק מאוד
סוזוקי A-קרוס. טויוטה ראב4 עם קצת שינויים בחוץ ותא נוסעים ומנוע פלאג-אין היברידי חזק מאוד

תגיות: טויוטהסוזוקי

תחילת כתבה

לטויוטה יש נתח אחזקות בסוזוקי ואת התוצאות של יחסי הגומלין בין הצדדים אפשר לראות בעיקר בדגמים מקבילים של טויוטה שנמכרים בהודו. כיום משווקת טויוטה מכונית בשם 'גלנזה' המבוססת על באלנו, בעוד סוזוקי ביקשה מטויוטה גישה למערכות היברידיות וכן פתיחות לנצל את להיט המכירות טויוטה קורולה בתוך מותג 'מרוטי' עם גרסת סדאן מובדלת בסמלים ובאיכות הפנים. לסוזוקי גם תהיה גרסת הצ'בק של הקורולה שתוצג בהמשך השנה.   

שיתוף הפעולה בין הצדדים שהחל לפני שנתיים מורחב כעת אל הזירה החמה ביותר בשוק הרכב - קרוסאוברים משפחתיים. סוזוקי חשפה אמש (רביעי) לפנות ערב SUV חמישה מושבים קלאסי המבוסס על טויוטה ראב4 עם שינויים חיצוניים ופנימיים בהתאם לסימני ההיכר של המותג היפני הצנוע. דגם זה, הנקרא A-cross, יעשה את דרכו לאירופה ואולי גם אלינו אחרי שיצא לכבישים ברבעון האחרון של השנה. 

בסוזוקי לא התאמצו יותר מדי כדי לשכנע אותו שלא מדובר בהעתק, כך שהשינויים הפיזיים הברורים ביותר הם בפגושים בשני הקצוות וביחידות הפנסים. אלו כמעט ולא השפיעו על המידות של הרכב עם גידול סמלי של 3.5 סנטימטרים באורך. שאר הערכים - גובה, רוחב, בסיס גלגלים ומשקל, זהים לדגם של טויוטה. תוספות חיצוניות כוללות תאורת LED, חישוקי 19 אינץ' וקישוטים קלים בהתאם לדרישות הנהג. 

 תא הנוסעים משמר גם הוא התפאורה של טויוטה ראב4 ולכן המאפיינים היחידים של סוזוקי הם הלוגואים על השטיחונים וגלגל ההגה. המערכת ממשיכה להיות מבוססת על צג ראשי מרחף עם תמיכה באפל ואנדרויד וכל הפונקציות העכשוויות. סוזוקי גם גייסה את כל מערכות הבטיחות של ראב4 כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב נסיעה, בלימת חירום, זיהוי תמרורים, התרעה מפני התנגשות, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד וכדומה. 

בסוזוקי דילגו על יחידות הבערה הבסיסיות או המנוע ההיברידי הצמחוני וקפצו ישר למנה העיקרית; טויוטה הפקידו בידיהם את יחידת ה-2.5 ל' בנזין פלאג-אין הייבריד המפיקה הספק משוקלל של 306 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה. הביצועים בהחלט לא רגילים לרכב מסוג כזה: את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים סוזוקי A-cross ב-6 שניות בלבד והסוללה תספק לכם טווח נסיעה חשמלי של 75 קילומטרים בין טעינות ובמהירות מוגבלת ל-135 קמ"ש.

השאלה הגדולה היא כזו: האם הלקוחות של סוזוקי ייהנו גם מהדימוי העממי יותר של היצרן ויקבלו טויוטה ראב4 מחופש קלות במחיר מופחת? התשובה לכך אינה לגמרי ברורה, אבל באירופה מעריכים שהפערים ביניהם לא יהיו כל כך משמעותיים בסופו של דבר, כך שמידת האטרקטיביות שלו מוטלת בספק. אם יגיע לישראל, נראה אותו פה במהלך שנת 2021.